Video Snö+sporthoj

Härligt, men du glömmer hojåkarens värsta element..Kylan, även om det går att köra så är det ingen njutning med dubbla underställ, skinnställ och goretex för att inte frysa och man blir ju rätt orölig i sadeln då.

Nej hojåkning skall vara njutbart också anser jag ;)

Fyfasen va coolt med snöskoter på vatten, dock jobbigt när dem dör antar jag :P haha

Haha så sant, var in en kille på jobbet i veckan som höll på att preppa en rev inför sommarsäsongen :hihi

Okej! Blir nog lite vatten för mig i sommar med, men först måste ju vintersäsongen ta slut ;) Detta är en blild från dagens körning här i Arjeplog..

skoter13maj.jpg

Fyfasen va coolt med snöskoter på vatten, dock jobbigt när dem dör antar jag :P haha
Nja det är bara att dra ur stiften sen dra som fan så man få ur allt vatten ur motorn, i med stiften och dra igång den och varmkör den ordentligt. sen fettar du in alla lager och byter kedjehus olja, efter det är det bara ut och gasa igen! Men om man ska vara riktigt seriös ska man ju byta alla lager och sånt med.. :P

Okej! Blir nog lite vatten för mig i sommar med, men först måste ju vintersäsongen ta slut ;) Detta är en blild från dagens körning här i Arjeplog..

View attachment 361510

Nja det är bara att dra ur stiften sen dra som fan så man få ur allt vatten ur motorn, i med stiften och dra igång den och varmkör den ordentligt. sen fettar du in alla lager och byter kedjehus olja, efter det är det bara ut och gasa igen! Men om man ska vara riktigt seriös ska man ju byta alla lager och sånt med.. :P

haha fyfan. Hur fränt som helst ändå, trots det jobbet man får lägga ner om man sänker den ^^! :banana

haha fyfan. Hur fränt som helst ändå, trots det jobbet man får lägga ner om man sänker den ^^! :banana

Men de flesta sänkningar beror ju på att man få vatten på remmen och då är det klart!
Så man måste ju förbereda skoten lite innan genom att täta den så det inte kommer in vatten under huven ;)
Det är även en bra idé att ha en dunk med en lina i så man hittar skoten om man skulle sänka aset.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!