EBS
The one and only
...på drivpaket. Det fick jag lära mig idag. Den hårda vägen.
Kom åkandes södergående i höjd med Järva Krog i runt 120 - 130 och plöstligen hör jag bara hur det dunkar till på vänster sida om hojen. Första tanken "HELVETE! Det va den växellådan". Rullar in till kanten och kollar på vänster sida. Hela baken är rensad. Kåpan är i tusen delar, likså kedjeskyddet och min kedja lyser med sin frånvaro. Kollar närmare vid utgående axel och ser att där är ett stort hål och att något droppar.
Har nu varit och plockat upp hojen och börjat riva. Det ser inte kul ut. Det jag vet hittills att jag måste ha nytt är:
*Drivpaket (no shit)
*Vattenpumps huset
*Kåpan som täcker utgående axel
Är det nån som sitter å trycker på ovanstående delar så får ni jättegärna PMa mig.
Jag har varit påväg att byta mitt drivpaket i en vecka nu. Jag ångrar mig LIIITE att jag inte gjorde det tidigare. Så mitt tips till er andra är: BYT I TID!
Här kommer några bilder på hur det ser ut nu.

Kom åkandes södergående i höjd med Järva Krog i runt 120 - 130 och plöstligen hör jag bara hur det dunkar till på vänster sida om hojen. Första tanken "HELVETE! Det va den växellådan". Rullar in till kanten och kollar på vänster sida. Hela baken är rensad. Kåpan är i tusen delar, likså kedjeskyddet och min kedja lyser med sin frånvaro. Kollar närmare vid utgående axel och ser att där är ett stort hål och att något droppar.
Har nu varit och plockat upp hojen och börjat riva. Det ser inte kul ut. Det jag vet hittills att jag måste ha nytt är:
*Drivpaket (no shit)
*Vattenpumps huset
*Kåpan som täcker utgående axel
Är det nån som sitter å trycker på ovanstående delar så får ni jättegärna PMa mig.

Jag har varit påväg att byta mitt drivpaket i en vecka nu. Jag ångrar mig LIIITE att jag inte gjorde det tidigare. Så mitt tips till er andra är: BYT I TID!
Här kommer några bilder på hur det ser ut nu.

Bifogat
Last edited: