Snål pendlarbil - vilken?

Det var ingen dum idé.. Speciellt om man åker ensam eller ibland med en respektive och faktsikt åker ensam på en bankörning då och då. Jag skulle satsa på vanliga flakpickisen i så fall.

Skoda pickisen bygger ju på bilchassi, så komforten är väll acceptabel antar jag. Utmaningen blir att hitta en i acceptabelt skick.
Precis. Själv har jag mkt mer användning av lastförmågan än antal sittplatser. Jag är 1,86 lång och sitter hur bra som helst i den med sätet längst bak och ryggstödet mot väggen. :tungan Kort slag i kopplingen, liten ratt som sitter rätt placerad. Liten och lättkontrollerad att köra. Inga onödiga funktioner som kan gå sönder. 13" hjul vilket betyder billiga däck.

Har inget skåp eller nått men ett kapell skulle jag önska.

Polo köpte jag som pendlarbil. Mycket mer ombonad än skodorna och drar mindre sås. 1,4-motorn i polon då.
Jag fick tag i en (mycket) fin för 20k.

Tycker inte polon är bättre än fabia av samma årsmodell. Det är ju i grunden samma bilar. Har en Fabia combi med 1.4 103 hk och den drar i snitt 0.62 är nöjd med den.:)

OK jag överdrev lite....Aygon är förresten spännande på halt väglag..den vill gärna snurra runt sin egen axel..vilket kan föranleda mycket intressanta situationer! :näsblod

OK jag överdrev lite....Aygon är förresten spännande på halt väglag..den vill gärna snurra runt sin egen axel..vilket kan föranleda mycket intressanta situationer! :näsblod

qe :va har jag aldrig vart med om. fick du ett måndagsex utan antislir endast sommardäck och ramsne :D

Jag kör den tredje gayaste bilen på marknaden.
opel agila 1,2.
Samma chassie som corsa, men en rymligare kaross.
Skitnöjd hitils.
Rymlig bil som går mjukt och fint (14" FTW!).
Dricker 0,6.

Naturligtvis påfrestande slö med lite last.
Men ändå.

Kort hjulbas och smal spårvidd vad väntar du dig? Prova Smart i vinterväglag, understyrd och svansviftande i en härlig kombination, av kålätare och för kålätare.....

Jag kör den tredje gayaste bilen på marknaden.
opel agila 1,2.
Samma chassie som corsa, men en rymligare kaross.
Skitnöjd hitils.
Rymlig bil som går mjukt och fint (14" FTW!).
Dricker 0,6.

Naturligtvis påfrestande slö med lite last.
Men ändå.

Är inte det ganska pinsamt när man kan köra en audi 100 -89 1,8 med endast 0,1/lit/mil högre förbrukning, med garanterat bättre komfort och ekonomi?

Jag tycker det iaf.

Ska en bil idag vara mer okomfortabel än en ex 626 eller avensis från -95, så ska den fan inte dra mer än 0,15/mil. Annars är det ju inte värt skiten, varken ekonomiskt (eftersom de sk snåla bilarna kostar dräng i alla omkostnader) eller lidandemässigt.

Är inte det ganska pinsamt när man kan köra en audi 100 -89 1,8 med endast 0,1/lit/mil högre förbrukning, med garanterat bättre komfort och ekonomi?

Jag tycker det iaf.

Ska en bil idag vara mer okomfortabel än en ex 626 eller avensis från -95, så ska den fan inte dra mer än 0,15/mil. Annars är det ju inte värt skiten, varken ekonomiskt (eftersom de sk snåla bilarna kostar dräng i alla omkostnader) eller lidandemässigt.
Jag skulle kunna tänka mig att borra hål i tanken och tjöra den på 4 liter milen, bara jag slipper audi.

Jag skulle kunna tänka mig att borra hål i tanken och tjöra den på 4 liter milen, bara jag slipper audi.

Att du har haft sugiga erfarenheter från en viss modell, som i övrigt är en bra bil är en sak.

Du kan väl dock hålla med om mitt påstående om att det är skamligt att man ska förlora allt som har med komfort och säkerhet att göra, bara för att spara några få soppadroppar.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!