Snälla poliser!

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Idag var vi ute i Lysekil och kollade på Gyllene tider. :yoparty
Allt var bra så långt. :tummenupp

Sen skulle vi hem...

Efter vi åkt av färgan från Lysekil så får Roland en bil snabbt som attan upp bakom sig, tänkte inte mer på det, det var väl förmodligen någon gasglad ungdom på väg hem tänkte han.
Efter vi åkt en liten stund så ser vi en polismotorcykel stå i en bussficka med blåljuset på och en polis som vinkar in oss till kanten. :skrämd
Strax efter vi stannat så svänger det även in en polisbil bakom oss. :brinnerup
Han kommer fram till oss och säger som följer;
"Min kollega sa något på radion om för hög hastighet och något om nåt ljus."
Jaha, tyckte jag. Han bad även om körkorten. Tog dem och gick till sin kollega i bilen. Jag kollade då ljusen bak på hojen ifall det var något som inte funkade.
Polisen i bilen kommer då fram till oss och föklarar att vi kört för fort och kört mot två rödljus... :död
Shit, tänkte jag, detta bådar inte gott...
Men när han föklarade att det var rödljusen på och av färgan så förklarade jag att hojarna alltid släpps på och av först och att det inte alls var med avsikt jag körde för fort...
Det fina med det hela var att han accepterade det eftersom det var ganska harmlöst med rödljusen på färgan och att hastighetsöverträdelsen inte var så allvarlig då vi var de enda på vägen...
:banana
Så vi fick oss en liten föreläsning och en uppmaning att hålla bättre koll på ljusen i färgelägret i fortsättningen. Vi lovade dyrt och heligt och sen fick vi åka efter att ha blåst i deras lilla alkoholleksak...
:squid

Undrar om ni råkade ut för samma poliser som Marcus och jag gjorde? Visserligen slapp jag inte böter, men de var rätt trevliga och verkade inte vara alltför insyltade i paragraferna.

Jag antar att ni undvek uiiilandet också, så Harry inte kunde anmärka på det menar jag!? Låter föga troligt men...jaja! :tungan

EDIT: Om ni var de enda på vägen så borde ju hastighetsöverträdelsen varit ganska rejäl, eller touringkörde ni? :hihi

Last edited:
Jag som bara såg massa customhojar i Lysekil. Vart gömde ni er? :gnissla

EDIT: Alltid lika härligt med snälla poliser :banana

Fråga snutarna hur snälla dom är efter att du ueeeeilaat och dratt en mc-snut. Hembesök är mindre trevligt med det går. Om man har massor av kafffe.

Jag tycker alla ska träffa på polisenT.H i Sthlm så som jag fick göra (på min födelsedag och allt)

Då får man lära sig den sjuka vägen och tror sedan att det inte finns snälla poliser

DÅ e de bevisat: Ser man ut som en pojkscojt, Kommer man undan med vad som helst... :rofl :D :banana

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!