Snälla poliser!

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
Ja dom finns!
Tog en tur med hojjen på eftermiddagen och var på väg hem,stannade vid ett rödljus,det blev grönt drog på lite så framhjulet lättade lite och vad ser man i nästa korsning jo en pikebuss rullar fram bakom husknuten,fans fan tänkte man nu blir det saftiga böter,dåligt bakdäck,miniskylt ja you name it,blir stoppad efter nästa röd ljus tre poliser kliver ut och säger:
-Jaha du vet varför vi stannade dig va?
-Nja sa jag inte riktigt(vet ju inte hur mycket dom såg)
-sluta larva dig nu du vet mycket väl varför!
-allvarligt så vet jag inte riktigt varför!
-du körde på bak hjulet efter rödljuset där borta,eller hur?
-bak hjulet och bak hjulet sa jag det va ju inte så mycket!
-nähä vad är mycket för dig då?
-Ja en så där 50-60 grader
-ok men du erkänner att du körde på bak hjulet?
-Ja men inte mycket,och inte för fort heller
-och bak däcket,har du besiktat den
-nej före den sista april sa jag men nya däck e beställda
-ok,hade det varit traffikare nu så hade du åkt på vårdslöshet i trafiken,men vi ska va skyssta eftersom du sa som det va,men nu kör du försiktig ok?
-ja visst sa jag med hjärtat i hals gropen och en puls på ca 400
Så det finns faktiskt skyssta poliser och det e ju skönt att veta även om man får skylla sig själv om man kör som man gör :D

Ja , en del finns ju, men det var nog sant som dom sa: Hade det varit trafikare så :ajjabajja De andra går ju OFFTAST bra att prata med....

Kongo skrev:
det var nog sant som dom sa: Hade det varit trafikare så :ajjabajja De andra går ju OFFTAST bra att prata med....

Jo så är det nog. De andra snutarna ser nog så mycket annan skit att våra överträdelser ter sig ganska obetydliga i det hela stora.

Det är väll inte olagligt att dra hojen på bakhjulet om där inte är någon trafik framför en? eller är jag helt ute och åker hoj :D

Grattis Mannen! :tummenupp

Ta den här "maningen" från Pol*sen som en trofé och se till att du klarar dig frammåt sommarn iaf.

Tur som f*n att dom inte tog dig på en annan sträcka... :D

F-N va med snutar det är ute, håll er till att jaga bovar istället för hederliga bakhjulsåkare :)

Skönt att det gick bra :banana

Men egentligen alltså... Om framhjulet lättar lite och det inte finns någon i närheten så kan man fråga sig: vårdslöshet i vilken trafik?

WestW skrev:
Det är olagligt. I värsta fall vårdslöshet i trafik.

Hallå gosse :4skrika Är du färdig med streetfightern så släng upp lite bilder i sånt fall. Själv åker man motard numera :yoparty Ångrar det inte en sekund

WestW skrev:
Det är olagligt. I värsta fall vårdslöshet i trafik.

Okej, det står kanske inte att det är lagligt att slanga i nån lagtext, men det står inte att man inte får göra det heller. Problemet är alltså att polisen anser att det är vårdslöshet i trafik men det är inte alls säkert att man blir dömd för det om man nekar.

Finns en prejudicerande dom från rätt nyligen, en kille som blev frikänd i domstol för vårdslöshet pga bakhjulsåkning. Domstolen ansåg inte att det var vårdslöshet pga att han körde inom hastighetsbegränsningarna och det var ingen annan trafik, ungar eller annat i närheten. Har för mig att det både finns en tråd här och stod i Bike om det.

MEN, det är rätt stor chans att det blir rättegång om saken om en nitisk trafikpolis hävdar att det var vårdslöst så mitt tipps är fortfarande att inte stanna :D

Om det var piketen så kanske dom var påväg för att slå ner nån annan stackare så det kanske var därför :)

Jag träffade en snäll lapplisa utanför fågelsången idag. Jag slapp böter fast jag parkerat fel och hon hunnit börja skriva. :)
Inga 700:- i böter.. :banana

Vi träffade den skönaste polisen i dag ute på Raggarö utanför Öregrund.
Stannade oss för att vi körde "lite" fort och lät lite mycket!
Han tyckte mest att vi inte skulle låta så mycket och sen önskade han oss en trevlig resa!
Jag bugar för såna poliser :bow

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...