Snälla Polisen

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
På väg hem från jobbet idag så brattade man väl på som brukligt med hojjen.
Ingen vild okontrollerad körning men kanske skulle en Polis ha ett och annat att säga om den.
Till saken hör det att kollegan som såg min hoj idag påpekade att jag inte hade någon skatteuggla som jag tyckte att det nog inte blir några problem med att vara utan.

Hur som helst efter att jag svänger upp på E4an vid häggvik med bra vrid på rullen och trevligt nerlägg så tar det bara en sådär 20-30 sekunder så ser jag konstigt blått sken på bilarna kring mig....jävlars!
Det var bara att snällt åka in till kanten och lika snällt döda hojjen på Polisens begäran trots att det är en TTR vilket många vet vad det kommer att medföra....

Välkomnad in i baksätet vart man och allt skulle kollas vilket iochförsig är bra, men inte idag och just nu.:gnissla
Jag köpte hojjen i lördags var svettades av tanken att registreringen inte har gått igenom och då heller inte påställningen med tanke på att pappret skickades i lördags. Har försökt att göra det via nätet men koden vägrades bara. Har liksom inte råd med böter, speciellt inte nu! Hur som helst så snackar man ju på och försöker slingra sig ur det värsta och givetvis tänker man på den där svängen upp på E4 som är 50! sträcka som jag inte vet om han sett mig på....
Får veta att min baklampa är död och han bara ville kolla att hojjen var jyste....vilket den var. TACK vägverket för Er snabbhet:yoparty

Jag blir ivägsläppt utan böter med en varning för lampan och att jag måste köpa en ny vid nästa mack. Sagt och gjort...han skulle stå kvar som skydd bakom tills jag fått igång hojjen och kört iväg. Femtielva kickar senare och en
hoj som luktar soppadränkt disktrasa kommer polisen fram och tittar undrande över hur det går. Jag frågar om det är för mycket begärt att få lite putthjälp.
Nu kommer haksläppet....JAG FÅR PUTTHJÄLP AV POLISEN!!!
Nu hjälpte inte det och han blev tvungen att åka vidare, men putthjälp av
en Polis är väl inte varje dag man får precis!?

Efter mycket om och men så får jag igång hojjen efter att ha sprungit den torr på fyrans växel. -Åker förbi mekonomen för att skaffa diodlampa men dem har hunnit stänga....det blev garaget istället.
Nu sitter jag här med muskelvärk i högerbenet och ett helt nytt synsätt gällande Polisen och ett väääldans sug efter något med elstart:D

Tänka sig, t.o.m. polisen kan vara människor ibland men det visste jag redan. :tummenupp

(förutom den där elaka polisen som snodde lappen av mig för ett par år sedan, må han brinna i helvetet och förhoppningsvis fick han inget på flera månader för det var ytterliggare ett vid-sidan-av-straff jag fick lida av pga att tjejen var skitsne på en då man var utan körkort och allt jävla krångel med barnhämtningar och andra skinniga aktiviteter....återigen, må han brinna i helvetet. Hade han vetat allt detta hade det nog räckt med 1 varning för det ena var straff nog.....brinn i helvetet, gubbjävel) :D

Last edited:
Bara lugn du kommer att hinna ändra dig ang poliser :gnissla

Sådana möten gör ju att man känner att det finns helt okej Poliser där ute, trots andra rapporter :)

Det var ju en positiv upplevelse. Men jag fattar inte varför du blev så förvånad att han gav dig putthjälp, sånt ser jag som självklart att dom ska hjälpa till med!!

Han gjorde sitt jobb. Det borde ligga i hans intresse att få dig i rullning istället för att stå i mörkret på en vägren. Nu vet jag iofs. inte hur det såg ut där du stod, men något i den stilen...

...och elstart... :D

Jepp! Är redan tillbaka till normalläge och på något sett så är kickstart rätt. Kanske är det så att man får mer ut av hojåkningen om det är lite bökigt att få fart på grejjerna:) Nu sitter jag och kikar på 11,5:1 kolv och trimmkammar:D
Skämt åsido, den startar normalt väldigt snällt....dock inte gången ovan.

Att jag blev så förvånad över putthjälpen är för att de tidigare poliser jag mött antagligen tyckt att det legat över deras värdighet.
Som sagt, kul att träffa på vettiga poliser som inte bara är hjälpsamma efter att dem gjort det dem skall enligt lag utan även ser verkligheten och inte bara stirrar sig blinda på lagen.

Jag lär dock träffa på andra sorter också då jag lätt kan tänka mig att CRD systemet låter för mycket och kan locka till nya stopp....

Ära den som äras bör! Goda poliser behöver väl få veta att de uppskattas?

Själv fick jag soppatorsk på motorvägen, och helt oförmodat skjuts av Harry till närmsta bensinstation och tillbaka. Det finns bra poliser också...

Tips o trix vid start :

Har du kickat den sur så stäng av soppakranen och lägg den ner, räkna till 10 och res den upp igen. Bör nu vara en rejäl bensinpöl på asfalten, Detta var tidigare mängden som flödade dina förknasare. Dra ut choken o kicka en gång. Startar den inte då så vrid om kranen till läge on och kicka igen. Nu bör det gå lättare.

Grattis till en go hoj, och sympatiska poliser.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard