Snälla hjälp mig värdera hojen!

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
Hej jag funderar på att köpa mig denna hoj. En husaberg 650 -03 som gått 80 timmar. Den är i fint skick bortsett från sliet bakdäck + att det medföljer ett par endurohjul med halvdana däck på. Vad skulle ni värdera den till? Blir den inte lbite midnre värd eftersom att motorn måste plockas isär om 20 timmars körning vilket är ganska kostsamt ? SÅ här ser den ut. --->

Bifogat

• Moto.jpg
    Moto.jpg
    205.8 KB · Visningar: 161
35-40 är den nog värd! för 40-45 får du en 04 eller nyare.

Är den bara enduro och landvägskörd på normala varvtal och ej slangad längre sträckor än 500 meter åt gången så håller motorn ihop 200+ timmar:tummenupp det enda jag skulle besikta efter köp är rullagren lyftare! det skulle jag göra varje 50tim.... pris 30-40000 Köp:tummenupp

35-40 är den nog värd! för 40-45 får du en 04 eller nyare.

Det låter ju rimligt. Men marknaden bestämmer tyvärr priset. Så man vet inte vad det är värt förrän man har sålt det. Tror den kan bli billigare än så. Jag försökte sälja mina motard 04or i höstas för 30 tusen styck. Ingen ville ha då. Nu är dom isär på helrenovering. Så behåller jag dom en säsong till om ingen tjatar på mig.

Hum jag vet ej men dryga 30 får du säkert,, ska sälja min HUsabgerg 650 -06
som gått 40h för 54000. (smygannons)

Lycka till!

En annan fråga. Vad händer om man inte plockar isär motorn och byter lager osv? går den bara sämre, mer svårstartad. eller är det bara att risken för ras ökar?

En annan fråga. Vad händer om man inte plockar isär motorn och byter lager osv? går den bara sämre, mer svårstartad. eller är det bara att risken för ras ökar?
Motorn exploderar inte bara för att den passerat 100 timmar.Kolla kamkedjan och kläm dit nya vipparmsrullar runt 100 timmar så kan du åka ett tag till sedan.Kolla hur oljesilen ser ut vid oljebytena och om du hör något missljud när du är ute och åker så stäng av direkt.

Är den bara enduro och landvägskörd på normala varvtal och ej slangad längre sträckor än 500 meter åt gången så håller motorn ihop 200+ timmar:tummenupp det enda jag skulle besikta efter köp är rullagren lyftare! det skulle jag göra varje 50tim.... pris 30-40000 Köp:tummenupp

rullagren? lyftare? vilka lager är det? :rolleyes:

rullagren? lyftare? vilka lager är det? :rolleyes:
Det sitter en nållagrad rulle på vardera vipparmen.Kör man för länge så att dom havererar så kan kamaxeln gå ner sig plus att man får en massa järnskrot i motorn=trist.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back