kawa_kiwi
Ny medlem
- Gick med
- 3 Jan 2022
- Hoj
- ZZR1200
Hej!
Förra säsongen började min zzr1200 gå ojämnt då och då (kanske var 10e start). Var bara att köra lite, sedan starta om så var det borta.
Under tidens gång blev detta allt mer frekvent. Man tar en tur och den går bra. När man käkat upp glassen och startar igen går den dåligt. Nu går den aldrig bra när jag startar längre.
Den är ryckig och stötig i gången. Mer på låga varv än höga. Svårkörd vid låga hastigheter. Upplevs också som klenare men inte helt kraftlös vid gaspådrag. Den drar liksom inte lika mjukt som vanligt.
Är också mer svårstartad. Börjar misstänka att den bara går på tre cylindrar.
Detta har jag gjort hittills:
*sett över samtliga vakumslangar
*bytt tändstift
*bytt bränslefilter
*rengort förgasarna
*bytt tändspolar och tändkablar
*inspekterat tändstift
*kollat efter kabelbrott
*kontrollerat ventilspelet
Vet inte vad nästa steg är och är tacksam för alla tips jag kan få!
Tack på förhand!
Förra säsongen började min zzr1200 gå ojämnt då och då (kanske var 10e start). Var bara att köra lite, sedan starta om så var det borta.
Under tidens gång blev detta allt mer frekvent. Man tar en tur och den går bra. När man käkat upp glassen och startar igen går den dåligt. Nu går den aldrig bra när jag startar längre.
Den är ryckig och stötig i gången. Mer på låga varv än höga. Svårkörd vid låga hastigheter. Upplevs också som klenare men inte helt kraftlös vid gaspådrag. Den drar liksom inte lika mjukt som vanligt.
Är också mer svårstartad. Börjar misstänka att den bara går på tre cylindrar.
Detta har jag gjort hittills:
*sett över samtliga vakumslangar
*bytt tändstift
*bytt bränslefilter
*rengort förgasarna
*bytt tändspolar och tändkablar
*inspekterat tändstift
*kollat efter kabelbrott
*kontrollerat ventilspelet
Vet inte vad nästa steg är och är tacksam för alla tips jag kan få!
Tack på förhand!