Smygnyhet om R1 2004 !!!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Jag var nere på Yamahacenter igår o snackade lite med nån insatt i dom tester som görs på R1 2004.
Han berättade att R1 testats på bana och att på rakan så hade dom fått upp den i 296km/h verklig fart. Han sa oxo att hade man piskat den på motorvägen så kommer man att piska den en bitt över 300km/h..... :yoparty :yoparty :yoparty

//R

Har inte Japanska tillverkare ett av tal på att man inte ska bygga hojar som går över 300. Eller har dom avbrutit avtalet... :D

Nice_boy skrev:
Har inte Japanska tillverkare ett av tal på att man inte ska bygga hojar som går över 300. Eller har dom avbrutit avtalet... :D

är väl bara mätarn som stannar vid 299kmh

Försäljare ingår väl i samma grupp av folk som advokater, försäkringskärringar och sladdertruten.

Han kan säkert ha rätt men jag tror inte ett skit på vad försäljaren säger. Åk dit igen och låna hojen för en provtur :tummenupp

296 kan väl vara möjligt, tyskarna sa ju att zx10r gjorde 295 ärliga i sitt test.

De tycks ju inte ha förbätrat möjligheterna för höga farter på nya R1an, tyckte jag iaf när jag såg den, iofs ännu lägre kåpglas, men en hjälm gick ju knappast under kanten, man kan undra hur föraren såg ut och betedde sig vid den noteringen.

Rejvis! berätta om din kommande pärla..
osso fick jag inge svar på om du ville ha tillbaka batteriet!
och vad är det som är så fränt med 300 blås?
gjorde inte zx9-r 02 300+ ??

ZX12:an drog en Hayabusa, fast det beror så klart alltid vem som sitter bakom styret..
Har sett det ur en film... Mach 3 tror jag det var :va

Itacha75 skrev:
ZX12:an drog en Hayabusa, fast det beror så klart alltid vem som sitter bakom styret..
Har sett det ur en film... Mach 3 tror jag det var :va

pff, den har jag sett med, hur menar du att den drog busan?

Det beror inte ett skit vem som sitter bakom styret, är det ungefär likstora förare med samma utrustning är det bara att dra i rullen, jag tror du snackar skit.

Silwer skrev:

Det beror inte ett skit vem som sitter bakom styret, är det ungefär likstora förare med samma utrustning är det bara att dra i rullen, jag tror du snackar skit.

Jag tror att du består av skit :hihi
ZXtolvan drar busan.

Jag tror stenhårt på detta och det kommer nog att skrivas om det när testerna släpps.
Corbalin: Klart att jag vill ha tebax batteriet om du inte skall köpa det :)

Silwer skrev:

En kamera satt på Z12:an och en annan på Hayabusan, och Z12:an drog den, kolla på den igen om du verkligen har sett den. :kocko

Men det är ju klart att zx12an kan komma ifatt om den slipstreamar Busan..
har inte sett filmen!!

Ravetrancer skrev:
Jag tror stenhårt på detta och det kommer nog att skrivas om det när testerna släpps.
Corbalin: Klart att jag vill ha tebax batteriet om du inte skall köpa det :)

Yamahacenter i Göteborg, specielt den ljusa killen vad-han-nu-heter, har lika bra koll som villken DT-50-ägare som helst... Jag tror inte ett skit på vad dom säger oavsett vad det gäller! Dra av 10% på allt dom säger, det är vad dom lägger på priset på grejerna...

...men även en blind höna... 296 låter inte otroligt med tanke på att en gsxr1000 nästan gör det och den har mindre effekt!

Nice_boy skrev:
Men det är ju klart att zx12an kan komma ifatt om den slipstreamar Busan..
har inte sett filmen!!

tveksamt, har för mig att busan klarade 308 ärliga men zx12an inte ens 300, visst den kanske skulle kunna hänga bakom med slipstreaming, men jag tror uppriktigt sagt inte den tar sig om en busa i toppfart.
I filmen som nämns är det testkörning av dessa hojar, de kör om varanndra lite här o där i långt ifrån toppfarter.

Däremot finns en scen i nån av de andra fastbikesfilmerna när en R1 ligger o tokpressar på max o så ser man en hayabusa bara flyger om.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti