SMS lån som gick fel

jag håller dock med killen om att företaget gjort fel, vad har de för rutiner när 1000 blir +80 000......

jag håller dock med killen om att företaget gjort fel, vad har de för rutiner när 1000 blir +80 000......

Jo. visst. Företaget har gjort fel. Det är inget snack om den saken. Dock har ju killen skyldighet att ha någon liten koll på vartifrån det kommer in pengar och hur mycket.
Man kan slippa bli återbetalninsskyldig för belopp som felaktigt satts in på ens konto om man gjort slut på dom i god tro. Det måste dock vara sannolikt att du verkligen trodde det var dina pengar.
Om någon smäller in 80000 på ditt lönekonto kan du nog inte hävda att du inte förstod att det var någon annans pengar.
Skulle någon av misstag smälla in 3000 på kontot så kan du nog tryggt bränna dom utan återbetalningskrav. Det är ju en summa som försvinner i mängden lite mer och det är ju inte så att man studsar till om det är 3000 kronor på lönekontot.

Det är väl ganska uppenbart att företaget har gjort fel men betyder det att killen är helt befriad från allt vad ansvar och sunt förnuft heter?

Jag skickade ca 4tkr rätt ut i cyberrymden en gång men tackar fan för att dom letade sig tillbaks. Om jag skulle råka finna en olåst bil på min parkeringsplats med nycklarna kvar i tändningen så är den väl inte min för det?

Nu tror jag iof att du hajjar att ha oxo gjorde fel men påpekar du det uppenbara så gör jag det! :tungan

Jag känner en kille som har lite svårt med spriten, hans senaste fylleperiod finansierades med sms-lån.

Killen har skulder hos fogden han aldrig kommer att betala och har så haft hela sitt vuxna liv...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back