Video Smr fantasternas första tur för året

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Inte den bästa filmen du har sett men något att fördriva några minuter med kanske..? För den som är orange skadad är det eufori..såklart!! :kär

Om någon nu undrar varför du sliter ut dina däck på 400mil så hoppas jag de fått svar.

Tyckte det var lite klena wuiilis fast det ger väl sig efter ett par veckors sommarväder :)

För att förhoppningsvis ger övning färdighet att få upp den lite lite till så man slipper det..

Jag tror du misstolkade mitt inlägg. Jag frågade/klagade inte på höjden, utan undrade vilka hastigheter ni kommer upp i. För det krävs ju lite acceleration för att hålla kvar hjulet i luften i den vinkeln.

Det var mest på skoj, jag ber om ursäkt ifall du tog illa upp!

Jag tror du misstolkade mitt inlägg. Jag frågade/klagade inte på höjden, utan undrade vilka hastigheter ni kommer upp i. För det krävs ju lite acceleration för att hålla kvar hjulet i luften i den vinkeln.

Det var mest på skoj, jag ber om ursäkt ifall du tog illa upp!

Nej, tog inte illa upp alls. Jag vet att det inte är tillräckligt så att säga :) okej kan bli bättre så att säga just för att hålla nere hastigheten. Det kan gå rackarns fort i slutet om man inte får till en bra och det är ju inte farten man är ute på utan kontrollen av att segla omkring där uppe =)

Kopplar bara för att få upp hojen, annars släpp gas och peta i nästa. Försöker växla så tidigt så möjligt när jag väl har fått upp hojen för då blir det lägre varv och lägre fart typ.. Man vill ju gärna ha vinkel så högt så möjligt när man petar i nästa så man slipper att han dimper ner men övning ger färdighet! :tummenupp

Det lyckas inte jag med. Kopplar du eller hur gör du? Antar att du vxlar när du är som allra högst?

Öva mer. Rätt som det är så går det :) Man vänjer sig vid att komma lite högre allt eftersom och rätt som det är har du rätt höjd. 160-170 är man väl uppe i innan fartvinden håller en uppe i den vinkeln som visas på filmen.
Har du 16drev är det lagom att börja på 3an i 70 och koppla till. Då lyfter den lugnt och fint.

Öva mer. Rätt som det är så går det :) Man vänjer sig vid att komma lite högre allt eftersom och rätt som det är har du rätt höjd. 160-170 är man väl uppe i innan fartvinden håller en uppe i den vinkeln som visas på filmen.
Har du 16drev är det lagom att börja på 3an i 70 och koppla till. Då lyfter den lugnt och fint.

Har orginaldrevning. Går upp på gasen i 2an men blir ju inga längder eftersom den varvar ur

Nej, tog inte illa upp alls. Jag vet att det inte är tillräckligt så att säga :) okej kan bli bättre så att säga just för att hålla nere hastigheten. Det kan gå rackarns fort i slutet om man inte får till en bra och det är ju inte farten man är ute på utan kontrollen av att segla omkring där uppe =)

eXoticSimpa är nog bara intresserad av farten^^

Har orginaldrevning. Går upp på gasen i 2an men blir ju inga längder eftersom den varvar ur

Testa att ligga i 70, koppla till samtidigt som du gasar till ordentligt så kommer den lyfta upp till balanspunkten om du vill det i fullt kontrollerbar hastighet. 2an kan kännas bökig i början, blir hetsig särskilt med koppling så testa 3an.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...