Smitningsolycka

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Ikväll blev tjejen påkörd med bilen av ett moppefucko i Uddevalla som körde mot rött, de var två på mopeden och ingen hade hjälm. Dessutom passade de på att sticka, trots att de vurpade. Då är frågan:

Det finns vittnen som kan intyga att de körde mot rött, behöver vi betala nån självrisk eller finns den där gamla fonden för sånt här kvar? ( Har för mig att den försvann pga. missbruk) Händelsen är givetvis polisanmäld.

Och skulle någon Uddevallabo mot all förmodan få nys om vem det kan ha varit så PM:a gärna mig, så ska föräldrarna få sig ett samtal.

dom brukar vara rätt skyssta på FB och dom ser ganska snabbt att du inte gjort en singelolycka....FÖRBANNADE MOPPEFUCKON!!!! (har åxå fått min bil mosad)

Inga vittnen, inga stålars. Jag fick stå för hela självrisken själv.

Last edited:
Det blir två ärenden av det kan man säga..
Du anmäler det till försäkringsbolagt som i sin tur drar det mot trafikförsäkringsföreningen.
Självrisken slipper du inte.. Men du får tillbaka pengar från trafikförsäkringsföreningen. De tar ca 2500 kr eller nått sånt...

Självrisken slipper du inte.. Men du får tillbaka pengar från trafikförsäkringsföreningen. De tar ca 2500 kr eller nått sånt...

Men det är då du ska kunna bevisa att det är en smitningsolycka, det är inte lätt utan vittnen. De återbetalar inte en del av självrisken bara sådär..

Men det är då du ska kunna bevisa att det är en smitningsolycka, det är inte lätt utan vittnen. De återbetalar inte en del av självrisken bara sådär..

Står det inte i första inlägget att det finns vittnen??
Utan vittnen är man rökt.. Då får man inte en kr från TF

Vittnena var ett äldre par som även jagade efter mopeden men de kom undan in på nån cykelbana...

Har du vittnen borde det ju ordna sej, föruttsatt att de träder fram.
Hoppas allt löser sej.

Tyvär är det ju så att moppedister och oftast även cyklister får rätten på sin sida :-(

Har du vittnen borde det ju ordna sej, föruttsatt att de träder fram.
Hoppas allt löser sej.

Tyvär är det ju så att moppedister och oftast även cyklister får rätten på sin sida :-(

Jä skulle dom få rätt i de här fallet så är det väl dags att ta tag i Sveriges rättsystem (det är det väl iofs redan dags för)

De körde mot rött vilket vittnena kan intyga, och de smet.

Jä skulle dom få rätt i de här fallet så är det väl dags att ta tag i Sveriges rättsystem (det är det väl iofs redan dags för)

Spelar igentligen inte någon roll om de körde mot rött eller inte.. Smitning är värre.

Testa med trafikförsäkringsföreningen,,, jag fick ut där förra året

Inför körkort för mopeder så slipper vi de värsta moppefuckona :mad: