Smitning från mc-olycka!!

Johan skrev:
Jag har grymt svårt för att fatta din beskrivning både text å bild men jag tycker det verkar som att du kommer åka på detta. Du har ju brustit i uppmärksamhet under din vänstermanöver. Jag kan inte fatta vad bilen gjorde fel?

:va

Jag vet,bilden blev skitliten för jag va tvungen å förminska den ju :gnissla
Brustit å brustit,försök själv upptäcka nån som kommer i för hög hastighet på din sida av vägbanan och skiter i högerreglern utan bara blåser på :mad:

fattar jag de rätt så hände det på en parkering??
å då gäller väl inte högerregler å sånt? å om de gör de så har ju han struntat i högerregeln.

heimdal skrev:
fattar jag de rätt så hände det på en parkering??
å då gäller väl inte högerregler å sånt? å om de gör de så har ju han struntat i högerregeln.

Precis.D hände på en parkering.Och står d inte skyltat nån hastighet ha jag för mig d e 30km/h som gäller.Rätta mig om jag ha fel..Och på en parkering gäller högerregeln också.Annars skulle d nog bli kaos inne på parkeringarna..

[Du kan ju alltid kolla upp vilka fordon detta avskum till människa äger/kör och av en händelse gå förbi väldigt nära med en nyckel i handen, som bara råkar göra en ful repa. Hämnd är en skön känsla.
Testa!

embe skrev:
[Du kan ju alltid kolla upp vilka fordon detta avskum till människa äger/kör och av en händelse gå förbi väldigt nära med en nyckel i handen, som bara råkar göra en ful repa. Hämnd är en skön känsla.
Testa!

Helt rätt! Tänkt så mycket trevligare världen hade varit om vi alla gjorde så!

Capoeira_gbg skrev:
Man kan förklara vägen som en raksträcka med bilar parkerade till höger och vänster om mig.Och längst bort på vägen så skulle jag svänga vänster(från höger för bilistens sida)då jag precis när jag skulle börja svänga upptäckte ja<g bilen bakom en minibuss som stod parkerad å skymde delar av sikten för mig å bilisten.Han kom från vänsteri lite för hög fart med tanke på den dåliga å skymda sikten!
Edit* Inge bra att svara på inlägtg mitt i natten. Se quote nedan så fel man tänker.... :näsblod

Last edited:
Johan skrev:
Antingen körde du på honom i hans högersida vilket gör dig skyldig. Eller så hann du lite längre fram och bilen tog dig i vänstersidan vilket gör dig oskyldig. Men som det verkar på din beskrivning hade du tillräckligt hög fart för att lämna bromsspår tills du körde in i bilen på hans högersida vilket borde vara solklart ditt fel.
Vad är det jag missar egentligen??
Om jag stoppar ut fronten på bilen i en gata där högerregeln gäller o nån kommer o sopar in i min högra sida... Då har väl inte jag lämnat företräde åt den stackars mc:n som köm från just höger... Eller har jag missuppafattat det hela... :va
Lycka till med detta o stå på dig..!!

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...