Smith & Wesson - M&P9

För smått,

Jag hade absolut satsat på en revolver. Varför inte en S&W 460 XVR 8 3/8". Revolvern med högst utgångshastighet. Kan det bli bättre, så får du utveckla din fetish för cowboyhattar, och varför inte en häst också.

Nu ska du vara snäll annars får du inte följa med till "skjutbanan"... :D

Vad det gäller Smithen du söker har jag tyvärr ingen erfarenhet.
Det beror som sagt helt på vad du tänker skjuta med den, bana A, fält, PPC, IPSC osv osv. Det är inte säkert du får så objektiva svar på skytteforum. Det är ett stort fokus på vissa märken till vissa grenar här i Sverige, tyvärr.

Bana A, fält, PPC IPSC?????? :confused::va

Det låter väldigt organiserat - jag lutar nog mer åt lite "baksideskytte" på helgerna. :)

Lite knepigt när en "amerikan" frågar i Sverige. Marknaden och kulturen skiljer för mycket. Vi har en helt annan syn på precision och kvalitet än i US.

S&W är inte särskilt stora i Sverige (Europa?) på plastpistoler. Här gäller (tyvärr) endast Glock och det beror på tillgången av delar. Nu är det väl iofs omvänt i USA då du har tillgång till S&Ws service.

M&P/Sigma funkar alldeles utmärkt till CCW, USPSA/IPSC std div och plinking men inte prickskytte.
Hade mycket hellre satsat på en 3 gen dvs 5906, 4006 eller 945. Slitvargar med mycket bättre precision och känsla. Lägger du till en slant och köper en PC variant på dessa har du en som du aldrig kommer vilja göra dej av med och som dessutom bara kommer öka i värde.

Om polymer ändå är ett krav hade jag tagit en titt på Springfield XDM. Lite dyrare men ser trevlig ut på pappret. Säljs överhuvudtaget inte i europa så jag har aldrig sett någon live.

SPS är en 2011-klon. Då har du även STI, SVI och BUL att välja på. Här får du ev vara beredd att skruva och dona innan de blir 100%-iga. Annars väldigt trevliga.

Åk till närmaste välsorterade handlare eller shoot show och kläm. Den ska passa dina nävar.
Klämde lite på Sprinfield XD serien, men M&P´n passade bättre i handen.

Fördelen med M&P´n är också att den kommer med livstids garanti. Ruger som motpol har ingen garanti alls. Däremot ska det tydligen vara ganska enkelt att få problem fixade under goodwill. Nackdelen med SR9 är att den är för liten för mina fingrar. Avtryckaren hamnade helt enkelt för långt bak på pekfingret... :(

Last edited:
Tänkte mig mer så här.

Det absolut tuffaste jag skjutit passar han på bilden som en smäck.

Colt Army 1860:
Colt1860US.jpg

En 1911 i .45ACP är ju det enda rätta i usa, då kommer ingen att titta snett på dig och de är ruskigt sköna att skjuta med. Måste du promt ha en plastpuffra så är nog glocken ett bättre val om du kan vänja dig vid trycket.

En 1911 i .45ACP är ju det enda rätta i usa, då kommer ingen att titta snett på dig och de är ruskigt sköna att skjuta med. Måste du promt ha en plastpuffra så är nog glocken ett bättre val om du kan vänja dig vid trycket.

Trycket? :va

Ville jag haft tryck så hade jag plockat upp en Desert Eagle, eller Steyr HS.50. Klämde på en Steyr i affären och det är ingen lätt pjäs direkt...

300px-

http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr_HS_.50

Vill man ha tryck pangar man väl Magnumladdat?

Tryck i "bärbart" format:
Desert-Eagle.jpeg

(Ja, jag ska sluta spamma nu..)

Både XDM och M&P kommer med 3 olika grepp. Prova att byta ut dem när du klämmer på ett ex.
Ta gärna en titt på H&K också.

Titta, kläm, provskjut och välj den som känns bäst. M&Pn är absolut ett alternativ, speciellt med S&Ws service och garanti.

Tryck i "bärbart" format:

Släpbart menar du nog. 2,2kg stoppar man inte i byxlinningen precis.

Last edited:
Både XDM och M&P kommer med 3 olika grepp. Prova att byta ut dem när du klämmer på ett ex.
Ta gärna en titt på H&K också.

Titta, kläm, provskjut och välj den som känns bäst. M&Pn är absolut ett alternativ, speciellt med S&Ws service och garanti.

Släpbart menar du nog. 2,2kg stoppar man inte i byxlinningen precis.

Bakgrundskollen är klar... Hämtar M&P´n imorgon, sedan blir det recension efter helgen.

Tack för all hjälp! :tummenupp

Jag har spelat counter strike av och till sedan den modden släpptes till HL och jag kan bara säga att Glock är sämst och Desert Eagle är klart bäst...

Sarcasm is dead...

Hursomhelst... Brände igenom 80 bulor ikväll och järnet är helt OK!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back