Smitarjävlar!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Fick min bil (BMW 528-00 )som jag köpte för hela tre veckor sedan (!!)påbackad utanför gymet, och föraren hade så klart inte lämnat någon lapp med tel nr!
Så lagom till jul får man punga ut med 4000 spänn i självrisk för något som man är helt oskyldig till!:huvet

Fattar inte att man inte tar ansvar om man har sönder något för någon annan!!?? Alla kan ju klanta till det ibland, men stå för det då! Det skulle jag ha gjort!
Fanns inte ett fel på lacken annars, den var i grymt skick , en av orsakerna till varför jag köpte den!

Har kontaktat trafikförsäkringsföreningen, om jag har TUR så får jag "bara" betala knappt hälften av självrisken, 2000 är bättre än 4000 men jag blir så jävla sur ändå!:finger :kulspruta

Kongo skrev:
2612827 Fick min bil (BMW 528-00 )som jag köpte för hela tre veckor sedan (!!)påbackad utanför gymet, och föraren hade så klart inte lämnat någon lapp med tel nr!
Så lagom till jul får man punga ut med 4000 spänn i självrisk för något som man är helt oskyldig till!:huvet

Fattar inte att man inte tar ansvar om man har sönder något för någon annan!!?? Alla kan ju klanta till det ibland, men stå för det då! Det skulle jag ha gjort!
Fanns inte ett fel på lacken annars, den var i grymt skick , en av orsakerna till varför jag köpte den!

Har kontaktat trafikförsäkringsföreningen, om jag har TUR så får jag "bara" betala knappt hälften av självrisken, 2000 är bättre än 4000 men jag blir så jävla sur ändå!:finger :kulspruta

Min bror råkade ut för exakt samma sak (utanför ett stort hyreshus) :mad: han lackade ur galet, ringde mig, vi snackade lite och kom fram till att han skulle sätta upp WANTED lappar! i stil med, Var det du? Eller såg du när den gråa bilen (han hade gråa skrapmärken på sin) backade/körde på min bil nån gång imellan Kl 13-17 17/10 ??
Hittelön 500:-
Hör av dig till mig snarast på telnr:

Han väntade 2 dagar sen satte han upp Wanted lapparna innan den dagen var slut så hade krypet ringt! :tummenupp

Lycka TILL !

Det var väl ändå själva fan! Lider med dig bubben.

Piss då!
Hoppas det löser sig hyfsat bra, men det är aldrig kul att laga något som du själv inte har haft sönder.

jag såg förresten dig när du kom utskenandes ur teknikmagasinet idag.

Nalken skrev:
2613097 Piss då!
Hoppas det löser sig hyfsat bra, men det är aldrig kul att laga något som du själv inte har haft sönder.

jag såg förresten dig när du kom utskenandes ur teknikmagasinet idag.
Det löser sig "så där" Försäkringsbolaget gav mig fel info, sa att jag skulle åka till en drive-in besiktning och göra polisanmälan, gjordes i morse, där polisen upplyste mig om att nu skulle jag ta pappret och kontakta förs.bolaget.

Gjorde så och då fick jag reda på att det var hor DERAS besiktning det skulle göras, eller BMW-verkstad. Frågade då om jag kunde åka till en firma som tog hand om min förra BMW vid råddjurskrock, "Ja om det var godkänt förra året så går det nog bra"

Gjorde så i dag, ringer återigen förs.bolaget som säger att , "-nej ett av våra ombud måste se skadan" jag svarade då: ÄVEN om han fotar och skickar in det till er?" ja, hade det varit på en BMW-verkstad så kontaktar de oss automatiskt:huvet

Så imorgon ska jag till IF:s huvudkontor på bergshammraleden och låta en besiktningsman göra det...

På Teknikmagasinet hade jag hämtat ut min Garmin efter reparation som också så klart gått sönder:gnissla

The story continues..

Dominator-Rocks skrev:
2612867 Min bror råkade ut för exakt samma sak (utanför ett stort hyreshus) :mad: han lackade ur galet, ringde mig, vi snackade lite och kom fram till att han skulle sätta upp WANTED lappar

Lycka TILL !

Det ska jag fixa med i morgon, "OM du har något samvete , " Försöka kan man ju alltid, tack för tipset!

Last edited:
Kongo skrev:
2614355 Det löser sig "så där" Försäkringsbolaget gav mig fel info, sa att jag skulle åka till en drive-in besiktning och göra polisanmälan, gjordes i morse, där polisen upplyste mig om att nu skulle jag ta pappret och kontakta förs.bolaget.

Gjorde så och då fick jag reda på att det var hor DERAS besiktning det skulle göras, eller BMW-verkstad. Frågade då om jag kunde åka till en firma som tog hand om min förra BMW vid råddjurskrock, "Ja om det var godkänt förra året så går det nog bra"

Gjorde så i dag, ringer återigen förs.bolaget som säger att , "-nej ett av våra ombud måste se skadan" jag svarade då: ÄVEN om han fotar och skickar in det till er?" ja, hade det varit på en BMW-verkstad så kontaktar de oss automatiskt:huvet

Så imorgon ska jag till IF:s huvudkontor på bergshammraleden och låta en besiktningsman göra det...

På Teknikmagasinet hade jag hämtat ut min Garmin efter reparation som också så klart gått sönder:gnissla

The story continues..

Det ska jag fixa med i morgon, "OM du har något samvete , " Försöka kan man ju alltid, tack för tipset!

Se till att lapparna är skriva så att det både uppmanar smitarn och ev vittnen att höra av sig:tummenupp

Appropå BMW så passar vitsen jag fick på min mail tidigare idag ganska bra (för en gångs skull...och själv kör jag runt i en Golf 1.6 från -97 :D)

--
Nu vet jag varför Nicke har köpt en passat!!!

Det var en gång en häst och kyckling som var ute och gick, plötsligt
så trillade hästen ner i ett lerhål.

- "Hjälp!!!", skrek hästen, "hämta husbonden så att han kan hjälpa mig
upp!!"
"Lugn och fin", svarade kycklingen, "jag ska hämta hjälp".

Så kycklingen sprang upp till boningshuset och hämtade husbondens BMW,
körde ner till hålet, band ett rep i dragkroken och med en repögla kunde
han
få repet runt hästen.
När allt var klart hoppade han in i bilen och körde sakta framåt så att
hästen drogs upp.

Några dagar senare var hästen och kycklingen åter igen ute och gick, nu bar
det sig inte
bättre utan att kycklingen trillade ner i hålet.

- "Hjälp!!!", skrek kycklingen, "hämta husbonden så att han kan hjälpa mig
upp!!"
"Lugn, lugn, lugn", svarade hästen, så ställde han sig över hålet, släppte
ut "trollspöet",
svankade och sa:
"Ta tag i min penis så drar jag upp dig".

Kycklingen högg tag, hästen rättade på ryggen och kycklingen åkte upp.

Vad kan vi då lära oss av denna historia??

Jo: "If you got a dick like a horse, you dont need a fancy car to pick up
chicks"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!