smita från att betala tvlicens?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har börjat få en massa tvlicensräkningar. jag vägrar att betala dessa. jag vet inte riktigt vad som man "får" för att man betalar dom men är det inte 1'an och 2'an som ingår? är det något mer? jag kollar aldrig på dessa två kanaler då det bara går en massa tråkiga program på dom tycker jag.

vad jag undrar är alltså vad tvlicensinkrävningssnubbarna har för några rättigheter. om jag helt enkelt vägrar att öppna dörren när dom plingar på och säger till dom när dom ringer i telefonen till mig att jag inte har någon tv, så kan dom väl inte göra något?

tvlincensinkrävningssnubbarna kan vara rätt rejält hotfulla i telefonen när man säger att man inte har någon tv. dom skrämde min tjej till att betala sist för att dom hotade så mycket.

bmwjohan skrev:
jag har börjat få en massa tvlicensräkningar. jag vägrar att betala dessa.QUOTE]

Räkningar är aldrig bra att skita att betala. Betalninga anmärkningar mm.
Du har ingen skylldighet att öppna din dörr mej vetligen, för då måste du ju vara hemma jämt satt du inte bryter mot lagen. För tänk senariet, tre st 12åringar springer i ett bostadsområde och tjuv plingar under arbetstid.

Har du börjat få räkningarna bör du betala dom eller ring till Radiotjänst och säg att du fått räkningar utan att inneha en tv.
Radiotjänst kan aldrig gå in i din lght utan husrannsakan eller i följe med polis. Men bara för det behöver man inte vara otrevlig mot dom utan bemöt dom med vänlighet och stäng sen dörren. :)

bara att ringa å säga att du kasserat din motagare.. så ska du slippa betala framöver.. ring själv om inte tjejen pallar snacka me dom... :tummenupp

bmwjohan skrev:
jag har börjat få en massa tvlicensräkningar. jag vägrar att betala dessa. jag vet inte riktigt vad som man "får" för att man betalar dom men är det inte 1'an och 2'an som ingår? är det något mer? jag kollar aldrig på dessa två kanaler då det bara går en massa tråkiga program på dom tycker jag.

vad jag undrar är alltså vad tvlicensinkrävningssnubbarna har för några rättigheter. om jag helt enkelt vägrar att öppna dörren när dom plingar på och säger till dom när dom ringer i telefonen till mig att jag inte har någon tv, så kan dom väl inte göra något?

tvlincensinkrävningssnubbarna kan vara rätt rejält hotfulla i telefonen när man säger att man inte har någon tv. dom skrämde min tjej till att betala sist för att dom hotade så mycket.
Man får inte hota folk, det kan man bli stämd för :hihi

Du betalar för att du har en apparat som kan ta emot marksänd radio och tv. Alltså för att du har en TV! Där ingår att du kan titta på 1:an, 2:an och lyssna på Sveriges Radion P1, 2, 3 & 4. Detta gäller även om du inte använder apparaten, såvida du inte kan bevisa att den inte fungerar eller nåt sånt.

De kan inte komma in i lägenheten utan uttryckligt tillstånd, det är hemfridsbrott. Om nån är hotfull i telefonen kan man lägga på luren.

Se till att betala räkningarna, o sen försök få tillbaka pengarna. Andra hållet blir både dyrare som anmärkningar

bmwjohan skrev:
jag har börjat få en massa tvlicensräkningar. jag vägrar att betala dessa. jag vet inte riktigt vad som man "får" för att man betalar dom men är det inte 1'an och 2'an som ingår? är det något mer? jag kollar aldrig på dessa två kanaler .........

vadtvlincensinkrävningssnubbarna kan vara rätt rejält hotfulla ........

:hihi
Jaa, jag faxade in min uppsägning efter att de "nästan" anställt Joakim Berner och gjort bort sig iomed det... ja det kostade ju ett par spänn.

Jag hälsade att med så inkompetent personal så behöver dom inte mina pengar för klåpare kan man knappast avlöna eller? :3freak

Jag fick ett automatsvar att de mottagit detta inget mer.

Alltså, betala inte.

Vidare: Jag läste en utvärdering om folks förmåga att betala sin licens och kommentaren var "...betalningsbenägenheten är tillräckligt hög för att vidare ätgärder i ärendet inte bedöms nödvändiga" m a o det kostar mer än det smakar så fler indrivningssheriffer är alltså inte aktuellt.

Så till er alla som undrar... GRATTIS tv e gratis! :yoparty
/E

Skaffa inte betanmärkningar. Som sagt "sälj tv:n" och ta upp hotet med dem. För övrigt så behöver man inte vara rädd att öppna, samma som att en del inte svarar om det ringer från skyddat nr och frågar saker och vill sälja prylar el dyl.

Personen som vill nåt får tala om sitt ärende och namn där efter tar man ställning till om överhuvudtaget vill tala med dem eller uppge vem man är. Själv brukar jag svara: inte intresserad, bryr mig inte om vad du vill eller vem du är men kom inte tillbaka och ring inte igen... :D

man kan ju för fan inte få ringa och hota någon med att betala! spela in samtalet och vem vet, du kan nog kanske använda det mot dem.

och varför ska man egentligen betala för något man redan har betalat för??? sinnes!

Jag säger bara en sak. Försök ring Radiotjänst. Ta ledigt från jobbet och sitt i telefonkö. Det blir billigast så....
Säga upp tv-licensen gör man på baksidan av räkningen.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage