Ska du åka taxi i USA så kan du inte betala med kort.
Fel.
Det kan iofs hänga ihop med att den typen av kommunikation går via mobilnäten och dom har ju en totalt usel täckning på mobiltelefonen. Det går ju inte ens att gå i centrala chicago utan att bli utan täckning.
Fel.
Kaffe kan dom ju inte göra alls.
Ja, Starbucks går det ju riktigt dåligt för... F.ö. är Starbucks i Europa dubbelt så dyrt som i USA. Finns alltså de europeer som är villiga att betala bra för amerikanskt kaffe...
Bilarna dom producerar är kassa.
Som Toyota tex?
Vägarna är enligt min mening breda men vägbeläggningen är banne mig inte bra
Beror på var i landet du är. Om du är i krokarna så kan du få följa med på en knäskraparrunda som heter duga. (Bring sparkies...)
(Fast den iakktagelsen kan tänkas bero på den usla väghållningen på amerikanska bilar).
Tja, de är väl bra på det de är avsedda för. SUV:ar funkar bra på halvdana vägar eller för motorvägskomfort. Ford GT funkar bra på bana...
Sen ska vi inte gå in på deras försök att göra whiskey.
Nej, men det är ju svenskarna förbannat duktiga på. Jag menar, tänka bara på.... öh... vänta nu...
Det jag skrev var att jag vet lika mycket, eller mer, om USA än vad medelamerikanen vet om mellanöstern. Och då är det inte jag som bombar skiten ur USA eller hur?

Känns lite som att jag har rätt att uttala mig om vad jag tycker om USA, trots min enligt er ringa kunskap om man ser det så va?
Skillnaden, igen, är att "medelamerikanen" inte sitter på ett hojforum och spyr galla över ett fjuttland i norden, eller mellanöstern heller för den delen.
Angående kundservice i USA, det du skriver är total bullshit i min mening. Jag har jobbat med jänkare och deras kundservicar och support i åratal och det är det absolut mest lismande och tillgjorda folk man kan prata med, och visar det sig att de inte kan hållas juridiskt ansvariga (eller att de inte får betalt) för att lösa ett case så lyfter de inte ett finger.
Att hjälpa en kollega "under bordet" finns inte i deras vokabulär.
Jo det är ju mycket roligare att hamna i någon j-vla IT-support i Sverige där en svensk med "informativ kommunikationsstil" lika gärna kunde ersatts med en robot. Pratade med ett kjoltyg från Stockholm när jag ringde SAS för några veckor sedan och ifrågasatte deras prisskillnader beroende på var man bokar sin resa.
Ja, men, det är ju bara så. Det är ju så ju. Det funkar ju så med prissättningen.
Men visst, det finns massor med saker de är bra på oxå.
Bara för att roa oss kanske du kan nämna något...?
Inte så länge, bara glidit omkring på en räkmacka där, Markus verkar tro att USA är paradiset och världsbäst, jag tycker inte att USA är bättre än Sverige.
Att bo i USA vs Sverige är fördelaktigt för dig som är driftig, har arbetslust, och vill styra dina egna medel i en större utsträckning.
Jag uppfattar Mackan som en person med drivkraft och han skulle således antagligen nå större framgång här än i Sverige.