Smidigast att arrangera ägarbyte på distans

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
och hur gör man det utan att någon tar nämnvärda risker och utan förfalskade underskrifter?

Få papprena hit skickade tomma, fylla i mina uppgifter och sedan skicka tillbaka till säljare och låta han skriva under och skicka in?
Låta han fylla i och sedan skicka till mig och jag fyller i och skickar in?

Kan nämna att objektet i från är långt ifrån kördugligt (inte som din slitna transit du har ståendes på parkeringen som hoj garage och passerade en besikning -95 senast, värre än så).

skriv på papprena och skicka till nya ägaren om du vet vem det är som ska ha den.
gör inte han klart och skickar in polisanmäler du en stöld så åker ju han dit om han har din hoj.
så det borde ju ligga i hans intresse att ha din underskrift så att han kan lämna papprena i lådan
eller tänker jag snett nu

Så här ska det göras enligt Transportstyrelsen.

Säljaren fyller i det senast utfärdade registreringsbeviset med ägarbytesdatum samt köparens personnummer, namn och adress. Säljaren skriver sedan under och skickar in handlingen till Transportstyrelsen utan köparens underskrift. Transportstyrelsen hör sedan av sig till köparen om komplettering av underskrift. Hör inte köparen av sig så går ägarbytet igenom i alla fall efter 11 arbetsdagar.

Anmälan ska ha kommit till Transportstyrelsen inom 10 dagar från överlåtelsen, annars ses anmälans ankomstdag som dag för ägarbytet. Det är alltså datumet som skrivs på registreringsbeviset som gäller, bara de får in handlingen inom 10 dagar.

ta du hans person nummer adress mm o skriv dom själv samt posta det...har gjort så ett tiotal gånger inget som säger att just han skall skriva under....så är DU på den säkra sidan.:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back