Smidiga packväskor till en Gsx750F

serpent

Team Suzuki
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Suzuki
Hej!
Någon som kan tipsa om smidiga packväskor och hållare som inte ser helt förkastligt ut och som inte kostar skjortan =)

Behöver det till en Suzuki Gsx 750 F 99:a

Tack på förhand.

//Janne

serpent skrev:
2362869 Hej!
Någon som kan tipsa om smidiga packväskor och hållare som inte ser helt förkastligt ut och som inte kostar skjortan =)

Behöver det till en Suzuki Gsx 750 F 99:a

Tack på förhand.

//Janne

Prova med att fråga hoztic här på SH. Han har en GSX750 F och väskor har jag för mig.

tuppjuck skrev:
2363681 Prova med att fråga hoztic här på SH. Han har en GSX750 F och väskor har jag för mig.
Japp! :)
Jag har både Givi E36 (hårda väskor med ställningar) och Oxford Humpback panniers (mjuka väskor som man spänner direkt mot hojen)
Giviväskorna sväljer 36L, styck, dvs man får ner otroligt mycket packning, och det blir helt vindtätt, dessutom låser man fast dom i hållarna. Nackdelarna är att hojen blir redigt bred, å ganska baktung om man häller i mycket packning (max 10kg/st och max 120kmh enligt Givi). Dessutom har man ju dom där ställningarna ivägen när man har hojen till vardags.
Mjuka väskor har mängder med småfack inuti och utanpå, sitter stenhårt, reagerar inte på 180 iaf och rymmer 46L tillsammans, fullt tillräckligt för en pers några dagar, dom var knappt fulla då. Lätta att bära med sig, axelremmar medföljer och dom är vattentäta med regnöverdragen som följer med. Nackdelen är att man inte kan låsa ihop dom, men det går att lösa med hänglås, eller låsa fast dom på hojen.
Totalt sett skulle jag faktiskt välja Oxford-väskorna, dom känns mycket trevligare :) Kostar ca 1000kr från England, medan Givi kostar ca 4500kr inkl fästena i Sverige, har inte kollat på dom utomlands.
Hoppas det var ett euttömligt svar :)

Hoztic skrev:
2363772 Japp! :)
Jag har både Givi E36 (hårda väskor med ställningar) och Oxford Humpback panniers (mjuka väskor som man spänner direkt mot hojen)
Giviväskorna sväljer 36L, styck, dvs man får ner otroligt mycket packning, och det blir helt vindtätt, dessutom låser man fast dom i hållarna. Nackdelarna är att hojen blir redigt bred, å ganska baktung om man häller i mycket packning (max 10kg/st och max 120kmh enligt Givi). Dessutom har man ju dom där ställningarna ivägen när man har hojen till vardags.
Mjuka väskor har mängder med småfack inuti och utanpå, sitter stenhårt, reagerar inte på 180 iaf och rymmer 46L tillsammans, fullt tillräckligt för en pers några dagar, dom var knappt fulla då. Lätta att bära med sig, axelremmar medföljer och dom är vattentäta med regnöverdragen som följer med. Nackdelen är att man inte kan låsa ihop dom, men det går att lösa med hänglås, eller låsa fast dom på hojen.
Totalt sett skulle jag faktiskt välja Oxford-väskorna, dom känns mycket trevligare :) Kostar ca 1000kr från England, medan Givi kostar ca 4500kr inkl fästena i Sverige, har inte kollat på dom utomlands.
Hoppas det var ett euttömligt svar :)

Tack för ett mycket bra svar!
Beställde du dina Oxford online? isåfall undrar jag varifrån.

//Janne

johanssonsan skrev:
2363838 http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025335

Hela gepäckkittet för en 500.- + frakt!

Mycket intressant!
Har du dessa själv?

//Janne

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back