smhi tror på vår om en vecka.

Tror? Det gör man i kyrkan. Man ska veta.

Om en av tre säger att våren kommer nästa vecka (å dom andra säger att den inte gör det) kan du nog lita på att den inte kommer nästa vecka. Eller hur? Dessutom vet vi alla att SMHI egentligen består av en flock makaker som avgör Sveriges väderprognos. Trycker dom på en stor röd knapp blir det sol osv...

:tummenupp

jag vill gärna tro det men som det ser ut nu så tar det nog ett tag till .
så länge vi inte får kraftig nedebörd med regn så kommer inte snön försvinna snabbt .
tar nog minst två veckor innan snön e borta :fatta! :tomten

Sol på dagen och kallt på natten. Det låter inte så jävla vårigt tycker jag.
Förbannade skit.

Men de har haft fel förr.

Jag ser det positivt å skiter därför i om medeltemperaturen är låg för att det är kallt på natten, det é ju på dagen jag vill bränna på! :rolleyes:

vill ha våååår... övnings körde(för andra gången) i helgen... tappa kännslen i fingrarna... kallt brrr.. längtar tills man kan testa å köra utan att frysa...

Det var inte lika glädjande efter att ha läst artikeln.. Kallaste våren sedan 1942.. Man tackar!

För sent, har redan bokat upp med en snubbe om att byta hojen mot en snösläde med tippfunktion och en piassavakvast.

Skulle vi inte ha någonslags växthuseffekt här på jorden som skulle göra att det blev varmare? Eller har den bara försvunnit?

Hoppas verkligen på vår snart.
Har spenderat den senaste timmen i backen upp från källaren och hackat bort snö och is. Svettas bort just nu. Men nu när jag fått bort lite av det halvmetertjocka islagret så kanske jag får upp hojen innan julia augusti nån gång.. :rolleyes: :3freak

Fighter skrev:
Skulle vi inte ha någonslags växthuseffekt här på jorden som skulle göra att det blev varmare? Eller har den bara försvunnit?
Växthuseffekten värmer jorden så att det smälter is på polerna vilket resulterar i att dessa isblock förflyttas längre bort ifrån polerna och de närliggande länderna får det mycket kallare. Rent praktiskt vad gäller växthuseffekten så är allt som det ska, dvs det ska bli kallare här i norden. :huvet

Nu snöar det i Lund. Igen. :huvet

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...