SMHI Skrota skiten?

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Är det någon som använder sig utav SMHI överhuvudtaget?

Alla i Skåne kör på DMI och ni norrlänningar kör på norska versionen yr.no

SMHI är ändå helt opålitliga :S... skrota skiten!!!:död

Jag har kollat dom genom åren, men fattar inte varför. kanske för att jag inte vetat vart jag ska kolla vädret annars... Helt värdelösa och värdelös sida...

Det va nån som tippsa mig om denna sida www.vackertvader.se
fast bara namnet gör att jag blir osäker på sidan... :rolleyes:

Last edited:
Jämför man SMHI och DMI säger de aldrig samma, och i 99% av fallen har DMI rätt. Dessutom är SMHI's hemsida dålig.

yr.no har grymma prognoser, shmi har det inte.
Det roliga är att YR får sina data från SMHI. Finns vad jag hört nån standard här i Sverige om hur tätt man lägger mätpunkterna, blir så glest att prognosen inte säger så mycke medans norrmännen struntar i standarden och får mer detaljerade prognoser.

Brukar använda mig av DMI några gånger/dag då jag tillfälligt jobbar i Malmö och arbetet är ganska väderberoende. Brukar stämma riktigt bra :tummenupp:tummenupp

Det roliga är att YR får sina data från SMHI. Finns vad jag hört nån standard här i Sverige om hur tätt man lägger mätpunkterna, blir så glest att prognosen inte säger så mycke medans norrmännen struntar i standarden och får mer detaljerade prognoser.
Fast varifrån mätdatat kommer är rätt skit samma, det är bearbetningen av datat som är det intressanta. Det är det som är svårt, och det är där prognoserna uppstår, så att YR och SMHI skiljer sig åt är inte alls konstigt, även om de använder samma grunddata.

Jämför man SMHI och DMI säger de aldrig samma, och i 99% av fallen har DMI rätt. Dessutom är SMHI's hemsida dålig.

DMI ser inte ut att funka om man bor i sthlm, funkar yr då eller är man utelämnad åt smhi?

alla klagar på smhi, det är det enda jag kollar på och tycker det funkar men det kanske beror på att jag kör oavsett vad som stod på smhi :va

DMI ser inte ut att funka om man bor i sthlm, funkar yr då eller är man utelämnad åt smhi?

alla klagar på smhi, det är det enda jag kollar på och tycker det funkar men det kanske beror på att jag kör oavsett vad som stod på smhi :va

www.yr.no fungerar överallt i sverige.

Du kan få lokalprognosen från Brämhult eller Kiruna där det är bara att välja

Bookmark på denna sida för konstant pålitlig väderprognos från dmi för Stockholm

yr och dmi såg bra ut, tack för tipsen.

Vet inte vad pundarna på smhi håller på me - tror dom är lata och lägger över ansvaret på våra grannländer att sköta allt jobbigt.

Som dom gör med försvaret...

värre är väl i så fall att de visar prognoserna på TV etc. och lurar folket :D

Last edited:
min sista 14 dagars ledighet sa yr.no att de skulle va uppehåll typ hela sista veckan, smhi regn.. jo nog faen regna de nog.. de är ett lotteri :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg