Smells like Ohly spirit

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På temat obehagliga upplevelser så skulle jag vilja uppdatera listan med:

• Dagen då jag höll med Lars Ohly fullständigt

Ohly kritisk till prinsessbostaden

Jag tycker att det är skandal att de har fått tillträde till det här slottet alldeles gratis. Det ägs av svenska staten, och vi har fått det genom en donation, säger han.

Hans inställning är att Victoria och hennes blivande make borde "fixa sitt boende själva".

– Det får nästan alla andra göra. De har dessutom bättre förutsättningar ekonomiskt än de flesta, förklarar Lars Ohly.

Det är ju omöjligt att tycka att Lasse har fel i denna fråga. Kungahuset är ett gäng inavlade missbrukare så vitt jag vet, och jag har ofta rätt, med stora tillgångar. Varför kan fde inte köpa sina egna hus? Jag vill inte betala någon slöfocks hus, och inte hellre för att de råkar vara mentalt sjuka (anorexi) eller bara har dåliga anlag som gym-tönten.

Fy fan för att hålla med Lasse, fy fan.

fy fan

Jag får Vickan o Daniel som grannar. Trist att mitt kvällspromenadstråk ska bli avspärrat. Gillar inte tanken att man ska spärra av en av de mest populära parkerna för att man måste garantera deras säkerhet. Men, ett bra exempel på överklassens självklara rätt att ta det de vill ha.

Slott utan kungligheter däremot är B

Själva definitionen på slott är väl just att en kung, prins, tönt eller hertig skall ha bott där så några slott utan kungligheter finnes ej att tillgå.

Hörde ett inslag om Burma och Nordkorea på radio igår, Burmas regim påminner en del om Kungahusets grundpelare.

För övrigt hade ingen av dem överlevt om naturen haft sin gång vilket gör att de är inte så trovärdiga i sin übermenchen-roll.

Det är skillnad på folk och folk, vilket är en särdeles populär inställning bland klientelet som vistas här, men när den skillnaden inte är till dessa människors fördel så blir det plötsligt ravefest i hönshuset.

Störtlöjligt, det är som på dagis, när det var helt okej för mellanbarnen att ta de små barnens spade&hink, men när de ännu större barnen i sin tur rekvirerade mellanbarnens byte, ja då skulle det stortjutas.

Kungadömet är för övrigt odemokratiskt, onödigt, inavlat och fullständigt omodernt. Historiskt sätt har det i princip alltid varit fel på kungar och dessutom får dom alla stekta sparvar gratis serverade. Tvi vale.

Jeo, men ponera att de "skaffar sig ett eget boende".
De söker bostad i nån uptight part of shite stockholm, snart står Benny Backslick där och lipar för att de minsann gick före honom i bostadskön till 12:an vid nåt skit-inne torg. Oavsett var man stoppar dem blir det fel. Däremot ett avskaffande, vore intressant...

Förresten, jag vill mig envist tro att den gode Ohly minsann bor fritt i sin "tjänstebostad". Han kan väl för fan skaffa sig boende som "alla andra". Rikspucko.. Eller som det heter;

Ohly, han är fantamig född i onödan! :arsele

/Snokis, tjänstebostadsboende :D

Kungadömet är för övrigt odemokratiskt, onödigt, inavlat och fullständigt omodernt. Historiskt sätt har det i princip alltid varit fel på kungar och dessutom får dom alla stekta sparvar gratis serverade. Tvi vale.
Historiskt sett så har kungatronen i princip alltid varit förenat med verkställande makt, så inte nu dock. Varför jag inte heller ser någon poäng i att a) avskaffa en gullig tradition och b) ersätta den med ett presidentämbete som skulle kosta så ohyggligt mycket mer för skattebetalarna.

Det är skillnad på folk och folk, vilket är en särdeles populär inställning bland klientelet som vistas här, men när den skillnaden inte är till dessa människors fördel så blir det plötsligt ravefest i hönshuset.

Nu rör du nog ihop saker och ting, det är inte till min fördel att ge bidrag till några grupper i samhället så det här är lika störande som att vi finansierar hela klaners onödiga vistelse i Sverige t.ex.

Jag tycker däremot att man inte kan kritisera bidragsfusk och snyltande utan att påminna om kungahuset som är worst in klassen av alla familjer, i synnerhet då de är som de är, dvs white trash med pengar.

a) avskaffa en gullig tradition
Jag vill avskaffa kungahuset eftersom jag tycker det är en smutsig tradition att några inavlade jävlar ska få fantastiljoner kronor av skattebetalarna för att de fötts i en viss familj. Jag tycker nog illa om alla dryga bratjävlar med backslick och pappas kreditkort. Men deras föräldrar får åtminstone inte sina pengar från staten.

De söker bostad i nån uptight part of shite stockholm, snart står Benny Backslick där och lipar för att de minsann gick före honom i bostadskön till 12:an vid nåt skit-inne torg. Oavsett var man stoppar dem blir det fel. Däremot ett avskaffande, vore intressant...

Ingen, inte ens en sosse, lär ha åsikter om att den som kan betala mest för en bostadsrätt också bör få köpa den. Vänstern tycker visserligen inte det och det känns bra för man måste ha minst en anledning att hata dem i varje tråd på Sportoj. :fakta

Kö är kö, och kö är alltid ett utslag på för låga priser. Med rätt priser - ingen kö. Det är kö när du ska på bussen, för det är för många där för priset är för lågt. Det är sällan kö till taxin.

Det är kö till hyresrätter för att de är för billiga, om man höjer priserna försvinner kön.

Sessan med sina ätstörningar kan få köpa sig en lägenhet var hon vill, hon kan rent av få bo under en motionscykel på Daniels gym vad mig anbelangar. Hon behöver inte bo på skattebetalarnas bekostnad, de har tillgångar så det räcker till anständiga bostäder i den där vanskapta familjen.

Sessan med sina ätstörningar kan få köpa sig en lägenhet var hon vill, hon kan rent av få bo under en motionscykel på Daniels gym vad mig anbelangar. Hon behöver inte bo på skattebetalarnas bekostnad, de har tillgångar så det räcker till anständiga bostäder i den där vanskapta familjen.

Mm, good point. Men det skulle varit drygt antar jag, om de spärrat av kvarteret de valt att införskaffa sig en egen våning. Bäst vore väl om det drog sig tillbaka tilll Ockelbo

Historiskt sett så har kungatronen i princip alltid varit förenat med verkställande makt, så inte nu dock. Varför jag inte heller ser någon poäng i att a) avskaffa en gullig tradition och b) ersätta den med ett presidentämbete som skulle kosta så ohyggligt mycket mer för skattebetalarna.

Fast varför måste man a) ersätta kungen med en president och b) hur menar du att en president skulle bli dyrare än kungen?

Edit- Once in a lifetime, Mackan, once in a lifetime :)

Jag genomled nästan hela skiten från Soliden och jag står starkare i min övertygelse än någonsin men med tillägget att s.k. svensk artistelit borde dömas till kambodjanskt arbetsläger.

Familjen är inte sund, det är något latjo med deras gener.

Jag genomled nästan hela skiten från Soliden och jag står starkare i min övertygelse än någonsin men med tillägget att s.k. svensk artistelit borde dömas till kambodjanskt arbetsläger.

Familjen är inte sund, det är något latjo med deras gener.

Inavel när det är som bäst, värre än värsta Falcon crest-såpan juh. Kungen är ju bror med prins Philip, alla gånger.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti