Smeknamn på HD?

Jaa....

HarryParkinsson.jpg

Harley Davidsson - För VD´n i dig
Harley Davidsson - När du inte längre kan kasta benet över en riktig hoj.
Harley Davidsson - 0 till 100 på 4 lösa skruvar!

tarmac skrev:
2152855 Är det inte "skottkärra full med skit" man säger?

...no offence :hihi

Jo, visst ja........ :D

Riverpool skrev:
2153086 Allvarligt :va ...skulle aldrig sätta på en dekal om HD på min hoj...orka bry sig, vill de puttra på och ha dekaler om oss så är väl det kanske ett tecken på att de är avundsjuka men att de inte får ha en åkaforthoj för sin fru/mamma

Nä, vi pratar ju aldrig skit om HD här på SH. Dekal vs Forum, vart når man ut bäst??? :rolleyes:

HD: När du är så gammal att du måste ha en vibrator för att få den att stå!

Tänk er själv gubben till gumman: Sticker ut med hojen en sväng så var redo om en halvtimme för då är jag redo!!! :hihi

Denna dekal har jag glömt var jag hittade, men den hade varit schysst att ha i verkligheten. Jag har för mig att en variant är "Millwaukie Vibrator" eller hur man nu stavar det.

Bifogat

• hd.jpg
    hd.jpg
    17.6 KB · Visningar: 414
Last edited:
Jag såg en HD nyligen med klistermärke på med texten: "Killar med liten penis kör stora motorcyklar". Den killen hade nog lite humor tror jag... (eller tjejen)

Förstår uppriktigt sagt inte varför folk måste racka ner på HD. :va

Jag tycker det är ok om vederbörande har ÅKT HD själv i x antal år och verkligen bildat sig en uppfattning. Dessutom ska man jämföra hoj efter annan liknande hoj. Dvs HD jämfört med sporthoj är en omöjlig jämförelse. Som att jämföra vad som är godast av glass eller korv med bröd. Det är två skilda saker. Customhoj vs. sportmaskin, visst båda är motorcyklar men ändå totalt väsenskilda.

Dessutom har jag en egen teori om att de människor som känner ett tvång att racka ner på något annat fabrikat eller märke, innerst inne har en ouppfylld dröm att köra densamma. Kanske aldrig fick råd att köpa drömharleyn, så det fick bli en billig sportcykel istället. Som jag givetvis skenförsäkrar då.

Alltså lite lagom tycker jag man kan skämta, men att, som jag har förstått det många på SH gör, liksom HATA HD, ba öööhh!! Fi fan så DÅÅÅLIGT DET ÄR BA!!

Ganska löjligt. Lovar att mindre än 5% av er har åkt en MODERN HD. Inte fler.

Puss o kram! :banana

Det kanske har med attityden sk HD-åkare har mot oss som inte åker HD att man "ger igen".

Anders R skrev:
2155146 Det kanske har med attityden sk HD-åkare har mot oss som inte åker HD att man "ger igen".
Kan helt ärligt säga, som har åkt i båda "lägren", att sporthojsförare är mycket sämre på att hälsa. Både när jag mött med HD eller med sporthoj. Eller vad pratar du om för attityd?

Jag gillar HD :)
Det är najs, inte roligt.
Självklart KAN man köra lite lugnt och titta på fåglar med en sporthoj också, men man nöjer sig inte där.
Det kan man göra med en HD, det är schysst på nått underligt sätt :lol

Dom flesta hd-ägare bryr sih nog mer om sin "hoj" än att köra skiten så fort som möjligt också :skrämd

Anders R skrev:
2155146 Det kanske har med attityden sk HD-åkare har mot oss som inte åker HD att man "ger igen".

Det finns många adrealinstinna osäkra gymtränade män med utkastarfysionomi vilka skaffar HD bara för att kunna köpa HD-tröja, HD-brillor, HD-kalsonger, gadda sig med HD-motiv osv. Kör runt med uppdragna axlar och spänner och bullrar inne i stan och kan just inget om varken HD-motorer eller motorer i allmänhet. Samma med den grå 40-årskrisande mellanchefen som vill skaffa HD för att bli weekendbiker i jakt på den i Stureplanskarriären förlupna "manligheten".

Riktiga HD-gubbar, sådana som jag uppskattar att träffa, är ofta oerhört duktiga mekaniker med en stor estetiskt känsla, hjälpsamma och nyfikna, (även på japanska sporthojar) och har ofta inget till övers för macho-attityd.
Saker som diskuters som problem här på SH: tex hur att fixa ett snyggt fäste till en undertail, att svetsa en alu-kåpa efter ett kedjebrott mm, är ofta buslätta jobb för dem. En del står och fräser ur vevstakar, motorblock mm mm ut aluminium i undanskymda industrilokaler. De, dvs de riktiga HD-gubbarna, (som jag ofta har anledning att beundra) är sällan generalistiska och negativa. Möjligtvis att de pikar ibland med glimten i ögat. Jag åker ofta till dem bara för att dricka kaffe och spåna ihop kring lämpligt samarbete kring ngn modd på min hoj som jag inte klarar själv. Jag som ingenjör och de med sitt ofta helt obeksrivligt breda praktiska kunnande finner oftast varandra i diskussioner kring orsak och verkan i motortekniska och mekaniska problem. Inte sällan har de även japanska hojar i sina verkstäder, ofta med någon kräsen banförare som vill ha något fixat till sin hoj vilket märkesverkstäderna inte klarar.

Så eftersom tråden handlar om öknamn osv så måste jag säga att min personliga favorit alltså är (den redan omnämnda)
"Harley Davidson, making mechanics out of riders since 1903" :)

Puss
Jörgen

Last edited:
Bra sammanfattning Jörgen Karlsson :tummenupp. Det är skillnad, därav "sk HD-åkare", tyvärr verkar de genuina vara i minoritet.

Dark_Messenger skrev:
2155136 Förstår uppriktigt sagt inte varför folk måste racka ner på HD. :va
Den här tråden starta jag helt enkelt för att som det strax senare skrevs att många HD-grabbar visar att HD är det enda som finns och alla andra hojar är skit. Jag tänkte att det kunde vara en liten kul tråd där man trackar ner lite på HD. Sen oavsett om hojen är bra eller mindre bra låter jag vara osagt då jag är en som inte kört en HD, vare sig ny eller gammal. Men liksom bilkillarna som tjatar på varandra så kan man väl ha en liten trevlig tråd om HD liksom tråden om Guldvinge. Så ut o kör i det fina vädret istället för att skydda nåt som absolut inte behöver skyddas.

Puss o kram

/sportarn

Jörgen Karlsson skrev:
2155229 Det finns många adrealinstinna osäkra gymtränade män med utkastarfysionomi vilka skaffar HD bara för att kunna köpa HD-tröja, HD-brillor, HD-kalsonger, gadda sig med HD-motiv osv. Kör runt med uppdragna axlar och spänner och bullrar inne i stan och kan just inget om varken HD-motorer eller motorer i allmänhet. Samma med den grå 40-årskrisande mellanchefen som vill skaffa HD för att bli weekendbiker i jakt på den i Stureplanskarriären förlupna "manligheten".

Riktiga HD-gubbar, sådana som jag uppskattar att träffa, är ofta oerhört duktiga mekaniker med en stor estetiskt känsla, hjälpsamma och nyfikna, (även på japanska sporthojar) och har ofta inget till övers för macho-attityd.
Saker som diskuters som problem här på SH: tex hur att fixa ett snyggt fäste till en undertail, att svetsa en alu-kåpa efter ett kedjebrott mm, är ofta buslätta jobb för dem. En del står och fräser ur vevstakar, motorblock mm mm ut aluminium i undanskymda industrilokaler. De, dvs de riktiga HD-gubbarna, (som jag ofta har anledning att beundra) är sällan generalistiska och negativa. Möjligtvis att de pikar ibland med glimten i ögat. Jag åker ofta till dem bara för att dricka kaffe och spåna ihop kring lämpligt samarbete kring ngn modd på min hoj som jag inte klarar själv. Jag som ingenjör och de med sitt ofta helt obeksrivligt breda praktiska kunnande finner oftast varandra i diskussioner kring orsak och verkan i motortekniska och mekaniska problem. Inte sällan har de även japanska hojar i sina verkstäder, ofta med någon kräsen banförare som vill ha något fixat till sin hoj vilket märkesverkstäderna inte klarar.

Så eftersom tråden handlar om öknamn osv så måste jag säga att min personliga favorit alltså är (den redan omnämnda)

Puss
Jörgen
Mkt bra inlägg! Kan inte instämma mer än så. :klappar

Sen var det inte min mening att komma o sura ner tråden. Ville bara uttrycka min åsikt. Nu kan ni fortsätta ösa skit över HD. :lol

Jag brukar åka runt en tur med en HD snubbe då och då som är den riktiga ur typen för HD dvs 50+, dirre i ett bolag, fru å barn. Hans grej är att köpa en ny hoj vart annat år och pynta till den för X antal många kronor. Han erkänner även att han gör det för han har köpt " livsstilen" och hela kittet. Han åker på Daytona Bike week och andra träffar varje år och det är det som är det roliga. Det kan jag köpa, jag har mina polare som vill köra fort och han vill åka fiskebåt... Fast jag är duktig på att slänga kommentaren
- Om du vill nåt kan eller jag kör för fort du vrida på volym kontrollen
(= rullen) så hör jag dig och kan vänta in dig...
Då brukar han ge mig utförliga beskrivningar på hur mycket pengar och grejer som han har lagt ut på motorn för att få fart på den...
Hade´

Jörgen Karlsson skrev:
2155229 Riktiga HD-gubbar, sådana som jag uppskattar att träffa, är ofta oerhört duktiga mekaniker med en stor estetiskt känsla, hjälpsamma och nyfikna, (även på japanska sporthojar) och har ofta inget till övers för macho-attityd.
Saker som diskuters som problem här på SH: tex hur att fixa ett snyggt fäste till en undertail, att svetsa en alu-kåpa efter ett kedjebrott mm, är ofta buslätta jobb för dem. En del står och fräser ur vevstakar, motorblock mm mm ut aluminium i undanskymda industrilokaler.

Jörgen

Sånna gooa gubbar kör idag ofta annat än HD, Trajja, Norton, BSA eller Vincent (finns en Vincentchopper här i stan som skulle platsa i mitt garage).
Många bygeer även japanchoppers på gamla 70-80tals japaner, även om man har sett enstaka fireblade/gixxer motorer hitta ner mellan ramskenorna på en stelbensram.
Eller så kör dom med gamla HD motorer, knölar pannor eller shovels.

Livsstilsfolket har litegrann förstört det genuina trevliga HD folket, det avspeglas ganska väl i tidningen MCM också, som alltmer börjar likna japstidningarna till innehållet, med en "mekhörna" dit folk skriver in och frågar självklarheter, istället som förr när man fick tips om vilken traktorkolv som passade i en uppborrad storsida.

Jag bara undrar hur hd-folket accepterar din livsstil, dom riktigt genuina ser nog bortom det, men livsstilsfolket verkar vara ett intolerant släkte, inga problem med det?

Mitt politiskt icke korrekta förslag (inte menat som annat är ett halvkast skämt)

HD - För sådana som gillar pojkar!

Dark_Messenger skrev:
2155175 Kan helt ärligt säga, som har åkt i båda "lägren", att sporthojsförare är mycket sämre på att hälsa. Både när jag mött med HD eller med sporthoj.
WORD. :fakta

I övrigt tycker jag tråden är kul.
(Även om jag både kör gyn.stol och hoj i fosterställning.)

Anders R skrev:
Vilket über-skitsnack.

Jag hör till bägge lägren, men har bara kört HD ett par år, alltså är jag sporthojare i grunden.

Och generellt sett är SH-åkare mycket drygare, än HD-folket.

Det är inte sånt här skitsnack om sporthojar inne på deras forum.
Sen är det mycket färre sporthojspiloter som hälsar tillbaka på mig när jag sitter på HD'n, än vice versa.

Så det är snarare folk med din attityd som är det största problemet.
Skulle du testa den andra sidan ett tag, så skulle du skämmas för att du haft så fel.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti