SMC Väst på Kinnekulle 4 Maj

Inte direkt vad du frågar efter, mer ett svar på din video om hur man lastar en mc.
Kolla den här länken
Ursäkta Facebook-länken.

Vad gäller lufttryck så går det alldeles utmärkt att köra med gattryck. Som nämnt så är det trafiksäkerhetskurs och inte "bandag".

För bandagsraketer så rekommenderar jag SMC Sports licenskörningar!

Vad gäller lufttryck så går det alldeles utmärkt att köra med gattryck. Som nämnt så är det trafiksäkerhetskurs och inte "bandag".

För bandagsraketer så rekommenderar jag SMC Sports licenskörningar!

Problemet är ju att smc motverkar ''bandagsraketer'' att delta i smc sports körningar genom att kräva att dom skall delta i trafikövningarna för att få gå steg 5.

SMC har sina regler likt andra har sina CB_Tobbe
Gillar man inte konceptet står det en fritt att köra med andra aktörer.

Stopp stopp!

Om du nu ändå ska dra upp SMC Sport här i tråden som handlar om SMC Schools trafiksäkerhetsutbildning så ska rätt vara rätt.

ALLA med Svemo-licens är välkomna på SMC Sports träningar (Steg 6).

Antingen tar man sin licens med valfri RR-klubb och kommer sedan och kör med oss på Steg 6 (utan att ha gått något annat steg, varesig 1-4 eller 5). Eller så har man möjligheten att gå en förkortad licenskurs med SMC Sport om man tidigare gått steg 1-4. Den licenskursen kallas då SMC Sport Steg 5.

Inse att t.ex. försäkringsbolagen, Polisen, STR och Svemo, bara för att nämna några organisationer, har förstått hur seriösa och bra SMC's kurser är. Alla stöttar detta.
Vidare börjar SMC School och Sport även göra sig ett välkänt namn ute i världen.

Som jag nämnde tidigare. Vill du diskutera detta. Skicka mig ett PM så tar vi det per telefon. Jag önskar inga troll eller osann information om SMC's kurser i mina trådar.

Last edited:
Det är ingen som åker från göteborg eller alingsås med släp till banan imorgon? Och har plats över för en mc...?

Passa på och kom på söndag morgon, asfalten är underbar, perfekt underlag och supersnällt mot däcken. Fint väder blir det också!

Var och kollade när ni körde och det gick undan rätt bra för en del, inte utan att man kände sig som en kärring när man i sakta mak åkte hemåt:D

Var och kollade när ni körde och det gick undan rätt bra för en del, inte utan att man kände sig som en kärring när man i sakta mak åkte hemåt:D

Skrivet med glimten i ögat hoppas jag, men SMC's storbanekurser vänder sig till alla gatåkare, oavsett tidigare erfarenhet, tempo, ålder, hojtyp, hårfärg eller skostorlek. :D

Våra instruktörer anpassar utbildningen efter deltagarens behov och vi har en grupp som passar dig också är jag övertygad om.

Hoppas du inte bara tittar nästa gång du kommer förbi :) Vi är tillbaks på Kinnekulle i slutet på Augusti, men innan dess kör vi flera kurser på Rudskogen som ligger ett stenkast in över norska gränsen vid Strömstad (Sarpsborg).
:tummenupp

EDIT: Och SMC Riks tror jag har platser kvar på Kinnekulle redan om 2 veckor!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman