SMC Väst Avancerade kurser 2010

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Då var det äntligen dags att börja boka upp den kommande sommarens aktiviteter/utbildningar:). Ett antal av våra dagar för 2010 är nu bokningsbara i anmälningssystemet, följ denna länk till bokningssystemet: http://www2.svmc.se/

OBS! Alla dagar är inte bokningsbara än, men det kommer så fort systemet hinner med. Systemet är under uppbyggnad och man vet ännu inte hur mycket det klarar.

Men följande aktiviteter är planerade 2010:

2010-05-07 BKK Kinnekulle ring
2010-05-08 BKK Kinnekule ring
2010-06-11 SHK Kinnekulle ring
2010-06-12 SHK Kinnekulle ring
2010-07-09 BKK Gotland ring
2010-07-10 BKK Gotland ring
2010-07-11 BKK Gotland ring
2010-08-20 BKK Kinnekulle ring
2010-08-21 BKK Kinnekulle ring

Information om kurserna kommer att finnas på vårt distrikts del av www.svmc.se

När kurserna på Gotland blir bokningsbara kommer vi att meddela detta i god tid och tydligt

Det kommer lite fler överraskningar, men dessa kan vi inte släppa riktigt ännu:tummenupp

Nice!

Försökte boka in några Kinnekulledagar, men systemet tillåter mig inte att välja vilket steg jag vill köra, och därmed kommer jag inte vidare. Kanske det du menade med att alla dagar ännu inte är bokningsbara?

Är extraavgiften på 200 kr för steg 4 något nytt för 2010?

Nice!

Försökte boka in några Kinnekulledagar, men systemet tillåter mig inte att välja vilket steg jag vill köra, och därmed kommer jag inte vidare. Kanske det du menade med att alla dagar ännu inte är bokningsbara?

Är extraavgiften på 200 kr för steg 4 något nytt för 2010?

Det har varit lite buggar i systemet. För de dagar SMC Väst anordnar kan man välja alla fyra stegen (om du inte kan det så är det något galet). Jag kollar med ansvarig vad som felar på måndag.

På våra kurser tar vi inte 200 kronor mer för steg 4, däremot gör SMC Centralt detta på sina kurser.

tjenare jag är korkad och dum men orkar inte leta var ligger Kinnekulle?? bor i gbg så verkar vara hyfsat långt att åka på alla kurser finns inga lokala kurser eller? mvh Dennis

tjenare jag är korkad och dum men orkar inte leta var ligger Kinnekulle?? bor i gbg så verkar vara hyfsat långt att åka på alla kurser finns inga lokala kurser eller? mvh Dennis

Bara 15 mil dit från götet, du kör mot mariestad, tar knappt 2 h om man kör lagligt.

Det har varit lite buggar i systemet. För de dagar SMC Väst anordnar kan man välja alla fyra stegen (om du inte kan det så är det något galet). Jag kollar med ansvarig vad som felar på måndag.

På våra kurser tar vi inte 200 kronor mer för steg 4, däremot gör SMC Centralt detta på sina kurser.

På till exempel 2010-05-07 AK BKK Kinnekulle SMC Väst så kan man inte välja steg, samt det står "På denna kurs tillkommer en tilläggskostnad på steg 4 med 200 SEK.".

Jaja... det är ju ett halvår kvar till maj...

Bifogat

• 2009-12-18 21-17-16.png
    2009-12-18 21-17-16.png
    6.3 KB · Visningar: 46
På till exempel 2010-05-07 AK BKK Kinnekulle SMC Väst så kan man inte välja steg, samt det står "På denna kurs tillkommer en tilläggskostnad på steg 4 med 200 SEK.".

Jaja... det är ju ett halvår kvar till maj...

Det där ser ju inte så bra ut:va. Testade själv och fick samma resultat:huvet.
Verkar som att den som la upp dagarna gick på fulspriten lite väl tidigt denna fredag:rolleyes::D.
Jag skall se hur fort jag kan få det att funka. Återkommer i tråden när det är klart.

Mvh
Mikael
SMC Väst

Får alla anmäla sig, även om man bara har syftet att gasa som en tok runt ringen med en laptimer ombord ,,, eller måste man delta i broms å kurvtagning med ?

Det är säkert okey - så länge Du tokgasar med en hand på cutsen och utan att använda bromsen...:tummenupp

Får alla anmäla sig, även om man bara har syftet att gasa som en tok runt ringen med en laptimer ombord ,,, eller måste man delta i broms å kurvtagning med ?

Det är säkert okey - så länge Du tokgasar med en hand på cutsen och utan att använda bromsen...:tummenupp

Hahaha ,, ja det e härligt, bromsar ju iof bara 2ggr på ett varv på den banan, så det kanske man skulle kunna lära sig :tuttar

Det e lite det som e bra med kinnekulle, det sliter inte så mycket på hojen, inte så mycket broms samt att man inte tokvarvar hela tiden :tummenupp
det mesta handlar ju om att få bra flyt :tummenupp

Last edited:
Det där ser ju inte så bra ut:va. Testade själv och fick samma resultat:huvet.
Verkar som att den som la upp dagarna gick på fulspriten lite väl tidigt denna fredag:rolleyes::D.
Jag skall se hur fort jag kan få det att funka. Återkommer i tråden när det är klart.

Mvh
Mikael
SMC Väst

Nu funkar det! :tummenupp Men jag måste nog komma med mer kritik... :gnissla

Att man bara har 10 minuter på sig att betala med kort, och bara med VISA gillade jag inte. På dessa 10 minuter var jag också tvungen att aktivera mitt kort för e-handel på min internetbank. Och det är ju inte alltid lätt att hitta rätt första gången man skall göra något...

Om syftet bara är att "gasa" då finns det flera bandagar på Kinnekulle som bara kostar hälften och passar bättre.

Förövrigt är inte Kinnekulle den bästa banan att testa gränserna på. Avåkningszonerna är små och ogästvänliga i flera kurvpartier. Men som utbildningsbana funkar den utmärkt med många skojiga kurvor o krön.

En kurs i blå /röd grupp håller ett skapligt tempo. Fördelen med kursen är att det både är instruktion före körpassen och feedback efter passen. Det brukar komma många tips som gör körningen både säkrare och snabbare.

Nu funkar det! :tummenupp Men jag måste nog komma med mer kritik... :gnissla

Att man bara har 10 minuter på sig att betala med kort, och bara med VISA gillade jag inte. På dessa 10 minuter var jag också tvungen att aktivera mitt kort för e-handel på min internetbank. Och det är ju inte alltid lätt att hitta rätt första gången man skall göra något...

Som du säkert förstår så administrerar inte vårt distrikt anmälningssystemet, det är SMC Centralt som gör det. Men det är viktigt att det fungerar på ett smidigt och bra sätt. Jag meddelar dom som sköter systemet din åsikt, det låter ju onekligen lite små stressigt:rolleyes:

Det vore väl synd att lägga pengar på en utbildning och sedan inte ta till sig av all den kunskap som instruktörerna kan dela med sig av. Nu kan jag varken säga bu eller bä om din körteknik, men vi har instruktörer för alla förartyper. Kör du ifrån våra snabbaste instruktörer eller inte lyckas förbättra något i din teknik på hela dagen kan du säkert få pengarna tillbaka om det skulle vara så... :rolleyes:

Tidtagning är inte tillåtet under utbildningen då det lätt flyttar fokus från det där man egentligen skulle tänka på till att enbart bomba satan.

Som du säkert förstår så administrerar inte vårt distrikt anmälningssystemet, det är SMC Centralt som gör det. Men det är viktigt att det fungerar på ett smidigt och bra sätt. Jag meddelar dom som sköter systemet din åsikt, det låter ju onekligen lite små stressigt:rolleyes:

Man fick så bra feedback här. :)

Kommer det att finnas möjlighet att bli filmad och få feedback utifrån detta från instruktörerna?

Last edited:
Man fick så bra feedback här. :)

Kommer det att finnas möjlighet att bli filmad och få feedback utifrån detta från instruktörerna?

Det där med filmning är inget vi kan garantera. Alla våra instruktörer kör ju på ideell basis och all utrustning, inklusive cykel och slitagedelar, går på den enskilde instruktörens privatekonomi. Det är därför enbart de instruktörer som själva köpt kameror som filmar. Det är ju några som har, så du får väl hoppas att just din instruktör är välbärgad:D.

Du är varken korkad eller dum, bara lat :tungan

Här ligger Kinnekulle Ring: http://kartor.eniro.se/m/Mv8w9

Vad som är långt är ju relativt och olika för var och en av oss.

De flesta deltagare brukar åka upp dagen innan och bo över på vandrarhem/liknande och göra ett lite större event av det hela. Kan ju vara rätt trevligt och snacka lite skit med hojpolare kvällen innan och ta en grillskiva eller två, kan jag tycka!

Mvh!
// Niklas

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul