SMC Väst´s fortbildningar stor bana 2008

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Hej!

SMC Väst genomför under 2008 totalt 5 utbildningsdagar enl. följande datum/platser:

Maj
16/5 (Fre), Kinnekulle ring
30/5 (Fre), Kinnekulle ring
Juni
28/6 (Lör), Falkenbergs Motorbana
Augusti
15/8 (Fre), Falkenbergs Motorbana
16/8 (Lör), Falkenbergs Motorbana

Nytt för 2008 är:
4-stegsutbildning
Under 2008 har vi infört 4 steg (du som deltagare genomför ett steg/utbildningsdag) och kommer erbjuda möjlighet att genomföra alla steg vid alla utbildningstillfällen. För att få genomföra ex. steg 2 ställer vi kravet på dig att du måste ha genomfört BKK/Sporthojskurs i vårat/annat län.

Anmälan
Anmälan sker via SMC Riks anmälningssystem. Vi är dock ännu inte riktigt klara med detaljerna kring våra utbildningar varför det än så länge inte går att anmäla sig. Kurserna finns dessutom ännu inte med på den hemsida där ni skall anmäla er (http://www.svmc.se/php/kurser/?do=shk) men de kommer upp så håll ögonen öppna. NÄR det är klart kommer jag lägga ut länkar till exakt VAR anmälan kan ske.

När ni gör anmälan väljer ni under 2008 inte grupp utefter hastighet/färger (grön/gul osv.) utan väljer vilket utbildningssteg ni vill genomföra. Vi, som arrangörer, kommer sedan att försöka pussla ihop grupper inom resp. utbildningssteg om vi tillsammans ser att vi måste/ni vill. Dvs. som vanligt genomför vi en dialog med er löpande under dagen.

Kursnamn
Nytt för i år är också att vi valt att endast använda oss av ETT namn på våra kurser nämligen Sporthojkurs. Innehållet i kurserna gäller alla 2-hjuliga motorcyklar oavsett körstil. För er som redan genomfört utbildningar med oss (2006 eller/och 2007) VET att vi försöker vara flexibla och ge er deltagare den kunskap som ni eftersöker, inom vissa ramar. Den målsättningen har inte förändrats utan vi kommer i fortsättningen också att försöka anpassa oss efter era önskemål.

Mer detaljer om våra kurser kommer ni att kunna läsa om på anmälningssidan så ha lite tålamod och boka redan nu in datumen och platsen så syns vi på banorna till sommaren! Tills dess:

Ha en riktigt skön jul!
// Niklas, Michael & Patrik

Last edited:
Sitter och kikar lite närmare på Kinnekulle men får inte dagarna att gå ihop med vad som står på smc's hemsida. Falkenberg har ännu inte kommit ut? PM:a gärna telefonnummer till någon som jag kan ställa lite frågor till.

Sitter och kikar lite närmare på Kinnekulle men får inte dagarna att gå ihop med vad som står på smc's hemsida. Falkenberg har ännu inte kommit ut? PM:a gärna telefonnummer till någon som jag kan ställa lite frågor till.

Hej Peter!

Ursäkta mitt dröjsmål med att svara men jag har helt enkelt inte haft tid att kolla inte bara detta forum på ett tag. Skall bli bättring! :pannkyss

Vi har jobbat på innehållet till resp. kurspresentation och inte riktigt blivit klara, för än härom dagen då vi skickade underlaget till kansliet i Mora. Vilket innebär att så fort de bara hinner kommer även våra kursdagar (se i början av tråden) att läggas ut de också på SMC riks hemsida www.svmc.se

Målsättningen har varit, från början, att SENAST ha det klart för anmälan (via hemsidan) INNAN Mc-mässan som startar i Gbg nästa vecka. Vi hoppas och tror att det kommer att hålla!

Har du fler frågor är du välkommen att höra av dig till mig (ex. PM eller mail [niklas.ostergren@pullmax.se]).

Mvh!
// Niklas

Äntligen!!!

Nu ligger våra kurser för 2008 ute på SMC Riks hemsida och det är möjligt att anmäla sig se http://www.svmc.se/php/kurser/?do=shk

Dessvärre finns vissa mindre fel som inom kort måste rättas till. Priset för sdamtliga kurser (oavsett vad som står) är 1150 kr för SMC Medlemmar och för icke medlemmar tillkommer en avgift på 350kr vid första tillfället (vilket också ger ett års medlemsskap i SMC om man så önskar).

Vidare ligger också fn. kursen som vi kör 15 augusti på Falkenberg FÖRST på listan (dvs. inte i kronologisk ordning).

Allt detta, och lite till, kommer att ändras/korrigeras så fort som möjligt! Inget av detta hindrar dock från att anmäla sig!!!

Vi syns på banorna i sommar!
Mvh!
// Niklas, Michael & Patrik

Last edited:
Tja, va fan! Kurserna är ju inte fulla än så då "slår jag väl ett slag" till för dem! Upp, upp, upp! :D

See U!
Mvh!
// Niklas

Upp! :D

Våren är här, snart kör vi båge igen! :tummenupp

See U!
// Niklas

Då var man anmäld till Sport hoj kursen den 16/5 kinnekullen.:yoparty

Ni anmäler er för dåligt! Vi har ju fortfarande platser kvar!!! :D

Fast vad kan man förvänta sig med ett sådant här väder!? :huvet

Fast snart...vänta ni...då ryker varenda plats! Så har det i alla fall varit förr om åren!

See U på sverigest roligaste lekplatser i sommar = våra kära safalterade slingor! :yoparty

Mvh!
// Niklas

Ni anmäler er för dåligt! Vi har ju fortfarande platser kvar!!! :D

Fast vad kan man förvänta sig med ett sådant här väder!? :huvet

Fast snart...vänta ni...då ryker varenda plats! Så har det i alla fall varit förr om åren!

See U på sverigest roligaste lekplatser i sommar = våra kära safalterade slingor! :yoparty

Mvh!
// Niklas

I mitt fall är det förskottsbetalningen som är "problemet"....skulle vilja vara med på 3 utbildningar men hinka upp betalning för alla samtidigt känns inte aktuellt....

Länkarna fungerar inte riktigt.
Är det bara SMC väst som valt att döpa om kurserna? Kollar man på https://www.svmc.se/php/kurser/?do=bkk så hittar man både BKK- och SH-kurser. Lite förvirrande :tungan

Jag har inte gått något steg eller kurs med SMC. Är http://www.svmc.se/php/kurser/index.php?do=anmalan&id=86 något för mig isf? :)

Tack för att du upplyste mig! Dessa mjukvarunissar...ständiga förändringar! :huvet

Nu funkar det dock!

Det är flera län som döpt om kurserna. Men namnet är inte det primära, även om jag kan förstå att det kan kännas konstigt för dem som tidigare genomfört utbildningar med oss. Innehållet däremot, DET är vad ni skall sikta in er på. Och tekniken är det samma, för alla 2-hjuliga motorcyklar, oavsett vad vi kallar kurserna!

Hoppas detta var till någon hjälp trots allt.

Mvh!
// Niklas

I mitt fall är det förskottsbetalningen som är "problemet"....skulle vilja vara med på 3 utbildningar men hinka upp betalning för alla samtidigt känns inte aktuellt....

I know! Men vi som arrangörer kan/vågar och vill inte ta risken att stå med kostnader för banhyra, ambulans och läkare samt färdig mat för 120 pers och sedan få in endast 20% av vad det kostar!

Vi har gjort och vi gör precis allt vi kan för att hålla kostnaderna för er som deltagare nere utan att göra avkall på säkerheten och annan kvalité som VI tycker ni skall ha för de pengar ni betalar!

För instr. utgår reseersättning, mat och en natt på vandrarhem. That´s it! Räknar vi på vad det kostar resp. instr. så räcker, tyvärr, inte vår ersättning fullt ut.

Ovanstående är endast en liten del av förklaringen till varför vi måste ha betalning i förskott!

Mvh!
// Niklas

Last edited:
I know! Men vi som arrangörer kan/vågar och vill inte ta risken att stå med kostnader för banhyra, ambulans och läkare samt färdig mat för 120 pers och sedan få in endast 20% av vad det kostar!

Vi har gjort och vi gör precis allt vi kan för att hålla kostnaderna för er som deltagare nere utan att göra avkall på säkerheten och annan kvalité som VI tycker ni skall ha för de pengar ni betalar!

För instr. utgår reseersättning, mat och en natt på vandrarhem. That´s it! Räknar vi på vad det kostar resp. instr. så räcker, tyvärr, inte vår ersättning fullt ut.

Ovanstående är endast en liten del av förklaringen till varför vi måste ha betalning i förskott!

Mvh!
// Niklas

Det känns som vi förstår VARANDRA! ;-)

Också anmäld till 16/5.
Fast jag funderar på att dundra upp kvällen innan och hitta nånstans att sova, så man slipper gå upp mitt i natten och ta sig från Götet.. Är jag inte så sugen på.

Också anmäld till 16/5.
Fast jag funderar på att dundra upp kvällen innan och hitta nånstans att sova, så man slipper gå upp mitt i natten och ta sig från Götet.. Är jag inte så sugen på.

Ta med tältet o sov i depån vet ja :tummenupp
Annars kanske något av dessa alternativ passar ?

http://www.kinnekulle-ring.se/category.php?categoryID=4

Jag jobbar till 23:00 kvällen innan så det blir inte så mkt sömn den natten.
Men va fan.. ca 10 mil går ju fort.
Lite kallt kanske så tidigt på morgonen.

Last edited:
Ta med tältet o sov i depån vet ja :tummenupp
Annars kanske något av dessa alternativ passar ?

http://www.kinnekulle-ring.se/category.php?categoryID=4

Jag jobbar till 23:00 kvällen innan så det blir inte så mkt sömn den natten.
Men va fan.. ca 10 mil går ju fort.
Lite kallt kanske så tidigt på morgonen.

Kolla med de vandrarhem som finns i närheten. Hällekis camping har stugor också (om vi nu inte har bokat alla, jag är lite osäker eftersom Michael har fixat boendet till denna kursen).

Personligen tycker jag det är skönare att sova lite extra på morgonen! :D :tummenupp

Tips nr. 2:
Ladda hem (gratis) skriften "Full kontroll" och läs igenom så får ni förmodligen ut ännu mer av dagen!

Länk till "Full kontroll": http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1160

Mvh!
// Niklas

Mvh!
// Niklas

(om vi nu inte har bokat alla, jag är lite osäker eftersom Michael har fixat boendet till denna kursen).

Jag råkade nog boka allt:) , men det finns ett litet fint vandrarhem precis bredvid campingen i Hällekis. Annars har man ju vandrarhemmet vi var på förra året, det med lite cowboy-stuk precis norr om Lidköping.
Även en femstjärning camping i Lidköping: www.kronocamping.com
Eller Filsbäcks camping oxå i Lidköping. Båda tror jag har stugor.

Lycka till, det är som sagt alltid skönt att vara utvilad innan man skall köra en hel dag.

Jag är bokad 30maj på kullen. Vilket är det närmaste boendet? ..alltså så att man kan tryna längst, och sen lyckas hitta till banan =)

Jag är bokad 30maj på kullen. Vilket är det närmaste boendet? ..alltså så att man kan tryna längst, och sen lyckas hitta till banan =)

Som jag skrev ovan. Det ligger inte så mycket annat i närheten. Här kommer en mer detaljerad beskrivning:

Camping (har även stugor):

Lidköping SweCamp KronoCamping - 0510-268 04 - www.kronocamping.com

Filsbäcks Camping - 0510-54 60 27 - www.camping.se/templates/product____8.aspx?prodId=2920

Båda dessa ligger i Lidköping, om jag inte missminner mig helt så är det 1,7 - 1,9 mil till Kullen.

Vandrarhem:

Hällekis Vandrarhem - 0510-54 06 53 - www.svenskaturistforeningen.se/templates/hostel.aspx?id=1393

Lidköpingvandrarhem - 0510-664 30 - www.svenskaturistforeningen.se/templates/hostel.aspx?id=1421

Hällekis vandrarhem ligger ca 1 mil från banan och Lidköpingsvandrarhem ligger ca. 2 mil från banan.

Det är väl det som ligger närmst och som har en bra standard, finns säkert något ställe som jag inte hittat. Sedan har du ju vissa personer runt om i området som hyr ut rum tillfälligt. Men dom finns ju sällan att söka via nätet eller reklam. Dom sätter väl oftast bara ut skyltar efter vägen, så kolla med någon lasbilschaffis som kör tråkvägen till Sthlm. Dom kan ju hålla ett öga öppet:tummenupp

Tackar Thunder! =)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...