SMC Stockholm: Extrainsatt VIP-avrostning på Bromma nu på lördag, den 7 maj

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
SMC Stockholm har i sista minuten fått en extra dag på Bromma Trafikövningsplats nu på lördag.
Det får oss att passa på att bjuda in både SMC-medlemmar och övriga till en extrainsatt VIP-avrostning.
Upplägget är likadant som på en gratisdag med skillnaden att vi begränsar deltagarantalet kraftigt för att maximera instruktörstiden och minimera tiden du behöver köa vid de olika stationerna. På en vanlig avrostningsdag på Bromma trafikövningsplats brukar vi släppa in max 150 deltagare, nu på lördag tänker vi inte släppa in fler än 48.

Medlemmar som har med sig sitt medlemskort betalar 150kr, övriga betalar 200kr.
Motorcykeln skall vara försäkrad och påställd, samt i trafiksäkert skick.
Föraren skall vara klädd för MC-körning.
Övningskörning är tillåten enligt samma regler som ute i trafiken, det vill säga att handledaren har ansvaret och skall självklart vara med.

Eftersom vi är ute i absolut sista minuten med den här informationen finns det ingen tid till föranmälan, så kom direkt till Bromma och anmäl dig på plats. Inskrivningen är öppen mellan 08.15 och 08.45

Om du undrar över någonting så kan du maila till grund2011@smcstockholm.se

Vi ses på lördag!

Mvh SMC Stockholms avrostningsplanerare

Hur länge håller ni på?

Hur är upplägget på de här aktiviteterna?

Kör alla i en stor "massa" utefter någon konbana, alltså, man kör hela tiden? Eller är det någon sorts "pass"?

Anledningen till frågan är egentligen för att veta om 2 pers kan dela på en hoj..?

Hur är upplägget på de här aktiviteterna?

Kör alla i en stor "massa" utefter någon konbana, alltså, man kör hela tiden? Eller är det någon sorts "pass"?

Anledningen till frågan är egentligen för att veta om 2 pers kan dela på en hoj..?

undrar också! :$

Finns det några bullerkrav på övningen :confused:
Om jag håller mig under 4000 rpm så låter den bara 100dBA tror jag att det var när SBP tyckte att det var kul att mäta, iofs så ville jag också veta.

Förlåt att jag inte svarat före nu när det egentligen är lite för sent. Svara ändå eftersom vi har en avrostning till den 15 maj nere i Södertälje.

Vi har två olika "spår". Det ena är körgård med mycket krypkörning för att öva gas-kopplingskoordination och blick. Den andra är broms. Vi delar upp deltagarna i olika grupper (oftast tre) som gör ett moment i taget och så byter man. Jag skulle säga att det går att dela på en hoj.

Efter att ha pratat med den som är chef för det hela så rättar jag mig och säger: Nej, det funkar inte att dela hoj med någon annan eftersom du behöver den mest hela tiden...

Vad gäller buller så brukar det inte vara något problem eftersom det mesta handlar om krypkörning och vi bromsning behöver man ju inte varva ur så där jättemycket för att komma upp i strax över 100 som är det vi bromsar som max (för det mesta).

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...