SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Jag vet att det är nio veckor kvar, men...jag tänkte att ni skall få hjälpa mig lite med mina hojvalsfunderingar inför vår helg tillsammans.

Läget är nämligen det att jag har svårt att bestämma mig för vilken hoj jag skall fantisera om att jag använder på kursen. Det står mellan min ER-6n från -08 som jag köpte i somras, den är gatreggad och besiktigad men lite tillfixad så den är väl i princip klar för bana/race om bara regskylten skruvas bort och lyktorna tejpas (tack Otto Johansson!). Det är en riktigt kul hoj och vansinnigt lätt att kasta runt i kurvorna. Men...så har ju drömmen om att få köra en sporthoj på bana legat och grott och den 1/2 fick jag med mig en ren banhoj hem från Anderstorp. En R1 från -05, svenskreggad men avställd, den är helt klar för bana/race (tack SBK One!). Inte den smartaste nybörjarhojen, men hjärtat styrde över hjärnan och så blev det som det blev. Jag intalar mig själv att högerhanden styr över farten och att hjärnan styr över högerhanden. Vad hjärtat styr över är ju uppenbart... :dummer

Så, nu är frågan (när det gäller helgen 26-27/4):
Skall jag köra Steg 5+6 på ER-6:an som jag känner?
Skall jag köra Steg 5 på ER-6:an som jag känner och sedan Steg 6 på R1:an och vara vettskrämd?
Skall jag köra Steg 5+6 på R1:an och vara vettskrämd?


Det var ju det där med hjärnan och hjärtat igen. Vad säger ni? :va
 
Jag vet att det är nio veckor kvar, men...jag tänkte att ni skall få hjälpa mig lite med mina hojvalsfunderingar inför vår helg tillsammans.

Läget är nämligen det att jag har svårt att bestämma mig för vilken hoj jag skall fantisera om att jag använder på kursen. Det står mellan min ER-6n från -08 som jag köpte i somras, den är gatreggad och besiktigad men lite tillfixad så den är väl i princip klar för bana/race om bara regskylten skruvas bort och lyktorna tejpas (tack Otto Johansson!). Det är en riktigt kul hoj och vansinnigt lätt att kasta runt i kurvorna. Men...så har ju drömmen om att få köra en sporthoj på bana legat och grott och den 1/2 fick jag med mig en ren banhoj hem från Anderstorp. En R1 från -05, svenskreggad men avställd, den är helt klar för bana/race (tack SBK One!). Inte den smartaste nybörjarhojen, men hjärtat styrde över hjärnan och så blev det som det blev. Jag intalar mig själv att högerhanden styr över farten och att hjärnan styr över högerhanden. Vad hjärtat styr över är ju uppenbart... :dummer

Så, nu är frågan (när det gäller helgen 26-27/4):
Skall jag köra Steg 5+6 på ER-6:an som jag känner?
Skall jag köra Steg 5 på ER-6:an som jag känner och sedan Steg 6 på R1:an och vara vettskrämd?
Skall jag köra Steg 5+6 på R1:an och vara vettskrämd?


Det var ju det där med hjärnan och hjärtat igen. Vad säger ni? :va


Ta med bägge och kör vartannat pass med cyklarna.
 
Jag vet att det är nio veckor kvar, men...jag tänkte att ni skall få hjälpa mig lite med mina hojvalsfunderingar inför vår helg tillsammans.

Läget är nämligen det att jag har svårt att bestämma mig för vilken hoj jag skall fantisera om att jag använder på kursen. Det står mellan min ER-6n från -08 som jag köpte i somras, den är gatreggad och besiktigad men lite tillfixad så den är väl i princip klar för bana/race om bara regskylten skruvas bort och lyktorna tejpas (tack Otto Johansson!). Det är en riktigt kul hoj och vansinnigt lätt att kasta runt i kurvorna. Men...så har ju drömmen om att få köra en sporthoj på bana legat och grott och den 1/2 fick jag med mig en ren banhoj hem från Anderstorp. En R1 från -05, svenskreggad men avställd, den är helt klar för bana/race (tack SBK One!). Inte den smartaste nybörjarhojen, men hjärtat styrde över hjärnan och så blev det som det blev. Jag intalar mig själv att högerhanden styr över farten och att hjärnan styr över högerhanden. Vad hjärtat styr över är ju uppenbart... :dummer

Så, nu är frågan (när det gäller helgen 26-27/4):
Skall jag köra Steg 5+6 på ER-6:an som jag känner?
Skall jag köra Steg 5 på ER-6:an som jag känner och sedan Steg 6 på R1:an och vara vettskrämd?
Skall jag köra Steg 5+6 på R1:an och vara vettskrämd?


Det var ju det där med hjärnan och hjärtat igen. Vad säger ni? :va

Även här måste hjärtat få styra! Vad vill du? :7peta
 
Ta med bägge och kör vartannat pass med cyklarna.

Jo, den tanken har ju också seglat genom huvudet. Båda får ju plats i rejsbussen. Fast...vad gör jag om jag steker mina tider på R1:an med ER-6:an...? :3freak

Även här måste hjärtat få styra! Vad vill du? :7peta

Jag hade ju inte köpt R1:an om jag inte ville köra den... :rolleyes: Jag har inte testat min R1 -12:a på bana än, så min erfarenhet på bana är från 600-650 kubik. Alla säger ju att tusingar är så leskiga... :dummer
 
Jo, den tanken har ju också seglat genom huvudet. Båda får ju plats i rejsbussen. Fast...vad gör jag om jag steker mina tider på R1:an med ER-6:an...? :3freak



Jag hade ju inte köpt R1:an om jag inte ville köra den... :rolleyes: Jag har inte testat min R1 -12:a på bana än, så min erfarenhet på bana är från 600-650 kubik. Alla säger ju att tusingar är så leskiga... :dummer

Inget att oroa sig för, Lasta i maskinerna ut och smyg och ha det kul. Finns inga pokaler att vinna så viktigast är väl att ha kul!
 
Inget att oroa sig för, Lasta i maskinerna ut och smyg och ha det kul. Finns inga pokaler att vinna så viktigast är väl att ha kul!

Efter ett par pass så är du igång!

Kul kommer jag att ha, det vet jag. Men jag har respekt för tusingar efter att ha hört era skräckhistorier. Ändå kunde jag inte låta bli att köpa -05:an. Efter att ha köpt min drömhoj, -12:an, och kört vanlig väg på den så älskar jag den mer och mer. Jag har bara inte vågat släppa loss den på en bana än. -05:an har jag inte samma kärlek till och den är ju redan färdig för bana, så den kan jag riskera att lägga i lecakulorna. Jag kommer nog att grensla R1:an 26-27/4 bara för att jag kan, men frågan är om ER:6:an skall få följa med ifall R1:an är för leskig.. :rolleyes:

Jag fick för övrigt ett müsko mail från SMC nyss. De tänker betala tillbaka 600 kr på min anmälningsavgift till Steg 5. De har tydligen "pressat kostnaden" till 1800 kr istället för 2400 kr för att locka fler att gå Steg 5. Jag klagar inte. Har det hänt fler av er?
 
Kul kommer jag att ha, det vet jag. Men jag har respekt för tusingar efter att ha hört era skräckhistorier. Ändå kunde jag inte låta bli att köpa -05:an. Efter att ha köpt min drömhoj, -12:an, och kört vanlig väg på den så älskar jag den mer och mer. Jag har bara inte vågat släppa loss den på en bana än. -05:an har jag inte samma kärlek till och den är ju redan färdig för bana, så den kan jag riskera att lägga i lecakulorna. Jag kommer nog att grensla R1:an 26-27/4 bara för att jag kan, men frågan är om ER:6:an skall få följa med ifall R1:an är för leskig.. :rolleyes:

Jag fick för övrigt ett müsko mail från SMC nyss. De tänker betala tillbaka 600 kr på min anmälningsavgift till Steg 5. De har tydligen "pressat kostnaden" till 1800 kr istället för 2400 kr för att locka fler att gå Steg 5. Jag klagar inte. Har det hänt fler av er?

Jag har fått ett sånt mail med, och de ser ut att ha sänkt på sidan för att boka kurser med. :tummenupp
 
Jag fick för övrigt ett müsko mail från SMC nyss. De tänker betala tillbaka 600 kr på min anmälningsavgift till Steg 5. De har tydligen "pressat kostnaden" till 1800 kr istället för 2400 kr för att locka fler att gå Steg 5. Jag klagar inte. Har det hänt fler av er?

Har inte fått ett sånt mail, men det är nog avdraget när fakturan kommer hoppas jag...
 
Bara två månader kvar... :banana

Ni kommer ha så jäkla kul!
Ni vet känslan när man sett en riktigt bra film, å önskar att man inte sett den bara för att kunna uppleva känslan igen..? Önskar jag kunde ta om licensen..
Ni skriver ett nytt kapitel i era bandagsliv.. :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top