SMC = Sporthoj ?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att Swedie hjälper till med SMC och deras nya sida/forum har jag fattat men har SMC gått in som ägare av sporthoj.com ?
Eller har jag bara tolkat följande uttalande fel?

"SMC kommer inte göra några ändringar på innehåll eller utseende av Sporthoj.com. Utan vad som hänt är att Sporthoj.com ingår i SMCs nätverk av sajter. Som kommer bli fler i framtiden! "
 
Lite feltolkat. Vi har en överenskommelse där SMC kan säga att Sporthoj.com ingår i sitt nätverket. Det ger mig möjligheter att kämpa för Sporthojar i SMC, samt även SMC att nå ut till fler motorcyklister. Men såklart får jag något för det. Men Sporthoj.com är INTE köpt.
 
Last edited:
Ok, det var lite luddigt uttryckt i medelandet.

Roligt med lite nytt jobb åt dig. :tummenupp

Vi börjar ha lite vettigt folk inom SMC nu. Det bådar gott inför framtiden.
 
Du har fått ett nytt jobb helt enkelt!, lite lön för mödan, ett erkännande om hur duktig du är på det här! grattis! :tummenupp
 
Men varför ska SMC skapa ett eget forum när en stor del av sveriges alla internetanvändande motorcykelåkare redan håller till här på Sporthoj? Det enklaste vore väl att ge SMC ett eget forum här på Sporthoj så kommer de dessutom "gratis" åt alla som redan använder Sporthoj. Sedan kan de ju länka direkt till den forumdelen från sin hemsida.
 
Last edited:
DR-Zätare skrev:
2471463 Men varför ska SMC skapa ett eget forum när en stor del av sveriges alla internetanvändande motorcykelåkare redan håller till här på Sporthoj? Det enklaste vore väl att ge SMC ett eget forum här på Sporthoj så kommer de dessutom "gratis" åt alla som redan använder Sporthoj. Sedan kan de ju länka direkt till den forumdelen från sin hemsida.
Bra sagt, hade samma funderingar själv!!
 
Risken är ju att SMC och Sporthoj nu kommer att "stjäla" användare av varandra istället för att ge varandra den draghjälp som det skulle innebära om det var samma forum.

Låt SMC hyra sin del i forumet så är inkomstdelen avklarad också...
 
DR-Zätare skrev:
2471483 Risken är ju att SMC och Sporthoj nu kommer att "stjäla" användare av varandra istället för att ge varandra den draghjälp som det skulle innebära om det var samma forum.

Låt SMC hyra sin del i forumet så är inkomstdelen avklarad också...
Swedie skrev:
Forumet kommer ta sig en annan ton än Sporthoj som är mer av en frispråkig sajt.

Det kan ju ha med det att göra...
 
DR-Zätare skrev:
2471463 Men varför ska SMC skapa ett eget forum när en stor del av sveriges alla internetanvändande motorcykelåkare redan håller till här på Sporthoj? Det enklaste vore väl att ge SMC ett eget forum här på Sporthoj så kommer de dessutom "gratis" åt alla som redan använder Sporthoj. Sedan kan de ju länka direkt till den forumdelen från sin hemsida.
Det finns en hel del personer som inte gillar Sporthoj.com och vill ha en helt annan miljö att vistas i. Icke Sporthojsåkare alltså :tungan

DR-Zätare skrev:
2471483 Risken är ju att SMC och Sporthoj nu kommer att "stjäla" användare av varandra istället för att ge varandra den draghjälp som det skulle innebära om det var samma forum.

Låt SMC hyra sin del i forumet så är inkomstdelen avklarad också...
Det borde inte vara något problem faktiskt. Blir det det så, ja får vi väl lösa det. Just nu tror jag dock ingen lämnar SH helt för SMC:s forum. Utan mer av ett komplement där andra mer "seriösa" ämnen kan diskuteras på ett annat sätt med åskådare från flera olika sorters mc-åkare.
 
Last edited:
Det vore ju fränt om ni kunde knyta samman användasdatabasen så min inloggning på sporthoj.com fungerade direkt på smc's site!
 
Swedie skrev:
2471489 Det finns en hel del personer som inte gillar Sporthoj.com och vill ha en helt annan miljö att vistas i. Icke Sporthojsåkare alltså :tungan
Tänkte precis säga det; den svenske hojåkaren i genomsnitt kan sannolikt uppleva en hel del av SH-atmosfären som rejält provocerande. Inte helt otippat. :)
 
HanneZ skrev:
2471503 Det vore ju fränt om ni kunde knyta samman användasdatabasen så min inloggning på sporthoj.com fungerade direkt på smc's site!
För egen del, så vill jag inte det. Då jag endast vill ha Sporthojsintresserade medlemmar på den här sajten.

Farstamannen skrev:
2471527 Swedie, kan du elda på ang. ändringen av trafikförsäkringen så man slipper åka oförsäkrat nästa år?


Mvh Nicklas.
SMC har redan gått ut med en artikel om det. Det kommer bli dyrare tyvärr. Jag tror på, initialt dyrt, för att sedan mattas av vartefter folk protesterar hårdare och hårdare :D
 
Last edited:
Swedie skrev:
2471543 För egen del, så vill jag inte det. Då jag endast vill ha Sporthojsintresserade medlemmar på den här sajten.
...

Ok, men det går ju att ordna så att våran inloggning fungerar där men deras fungerar inte här.
 
HanneZ skrev:
2471532 Slipper?!?!

Inte blir tvungen då.

För blir det så dyrt som jag tror så blir det försäkringsfritt -07 och framåt.
Blir det bara höjningen på 250kr/mån som dom säger så är det en piss i oceanen jämfört med vad jag betalar idag, men jag gissar på att det är en fetvinklad siffra.

Skulle gissa på 90/10.
10% av hojåkarna i sverige kommer få betala för 90% av den totala kostnadsökningen. Jag tillhör garanterat dom 10%:en.
Skulle tippa på att jag t.o.m. tillhör den procenten som får betala för 99% av kostnadsökningen.


Mvh Nicklas.
 
Farstamannen skrev:
2471568
Skulle gissa på 90/10.
10% av hojåkarna i sverige kommer få betala för 90% av den totala kostnadsökningen. Jag tillhör garanterat dom 10%:en.
Skulle tippa på att jag t.o.m. tillhör den procenten som får betala för 99% av kostnadsökningen.

Det är då vi får nyttja SMC som organisation och ställa politikerna mot väggen och få förklaringar och förhoppningsvis förändringar. Det ordnar sig nog :)
 
Om alla 300,000 mc-åkare i sverige protesterar så borde till och med smurfpartiet lyssna.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top