SMC School, SMC Sport(licensträning) och AVA MC(bandag) på Gelleråsen 31/7-3/8

Helst av allt hade jag gärna betalat 45000kr/månaden och åkt varje dag. Det hade gett väldigt mycket.
Men det känns dumt att lägga ut pengar som man egentligen måste lägga på annat. Och det är inte 1-dagars AVA-bandag jag vill ha, utan SMC. Hellre en SMC bandag, än ingen alls.
För att förtydliga mitt första inlägg, så är det dumt att betala för två när jag vill åka en dag.
Det är inte så att jag inte skulle få ut något ur kursen.

Du har ju Arlanda den 16 aug eller så har du Kinnekulle i slutet på augusti om du bara vill åka en dag. I september finns också en dags körning på Gelleråsen.

Har ju cravings på Bankörning. Det går inte att vänta :rofl

För ett defintivt svar efter en vädjan om undantag från kursens format kan du maila kursens officiellt ansvarige
peter.narbrink@scania.com

Rent administrativt är det säkert en del knep och knåp att få det att fungera då ordninarie bokningsystem och betalningsrutin måste kringgås och beställning av mat/fika skall hantera. Även bemanningsplanen blir knepig speciellt om man skulle göra flera undantag och få fler deltagare en av dagarna då varje instruktör är bokad för 2 eller 4 dagar. Men det är inte 100% omöjligt :-)

Depåbox 9

Slog på stort med depåbox för 150 pengar. Har du också plats i nr 9 dra ett PM så kan vi synka in- & upplåsning. Jag rullar in hojen redan onsdag em/kväll.

Edit: Fått PM. Nu är vi 2 som rullar in ons kväll runt 18.

Last edited:
Hur stor är chansen att få komma med om det är väntelista? Bara för att man har bestämt sig så blev det fulltaligt :lol :huvet

Hur stor är chansen att få komma med om det är väntelista? Bara för att man har bestämt sig så blev det fulltaligt :lol :huvet

Boka och håll tummarna. Eller ännu bättre, kontakta den som står som träningsledare för kursen.
Jag bokade igår och kom med. Det behöver inte vara fullt utan kan
hänga på antal instruktörer, antal mat osv.

Slog på stort med depåbox för 150 pengar. Har du också plats i nr 9 dra ett PM så kan vi synka in- & upplåsning. Jag rullar in hojen redan onsdag em/kväll.

Edit: Fått PM. Nu är vi 2 som rullar in ons kväll runt 18.

Jag och en polare står i box 8.. Så vi kanske står i samma..
Minns aldrig om det är 8 och 9 eller 8 och 7 som är "samma"..

Last edited:

Boka och håll tummarna. Eller ännu bättre, kontakta den som står som träningsledare för kursen.
Jag bokade igår och kom med. Det behöver inte vara fullt utan kan
hänga på antal instruktörer, antal mat osv.

Fordon hoppas du var med bland dom extra som jag best mat för idag.
Brukar lösa sig om man kontaktar träningsledaren. Vi stängde för att veta antal instruktörer som behövs samt mängden mat.

Peter tror att det är 7-8, 9-10 så vi slipper nog varandra :crash

Jag åker upp runt 12 på fredag . Någon som mer som åker då? Trevligare att slippa köra ensam

Ingen aning, jag har aldrig lyxat till det förut utan snålat och stått under bar i himmel i såväl hällande regn som brännande sol :crash När rullar ni in? Vi lär som sagt vara där runt 18.

Det blev ingen SMC-plats över. Som tur var så fanns ju ava mc som nödlösning så jag får åtminstone ta tjejen min ut på storbana i år :kär
Och på söndagen så är hon paraply-flicka :tuttar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...