SMC`s Broms & kurvkurs på Mittsverigebanan

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Då var det dags att planera in försommarens aktiviteter!
Lördagen den 3 juni och Söndagen den 4 juni -06 så har du chansen att gå SMC´s Broms & Kurvkurs på Mittsverigebanan!

Priset kommer att ligga på 1150:- för en heldag inkl.mat och fika!
Värt att tänka på är att denna tusenlapp kommer du att tjäna igen om du tecknar SMC-försäkringen hos Folksam, då vi har ett avtal med dem!
Avtalet säger att om du fortbildar dig och givetvis blir godkänd hos SMC´s utbildningar så får du en lägre premie!!!
När det gäller hojar i försäkringsklass 1 - 6 så får du teckna SMC-försäkringen till en låg premie om du går SMC´s avrostningskurs, går du vidare och kör en Bkk så får du ännu lägre premie!
För hojar i försäkringsklass 7 - 11 så krävs det att du går SMC´s Bkk för att komma åt den förmånliga SMC-försäkringen i Folksam!
Är du nyfiken på att veta hur mycket lägre premie du kan få så är det bara att ringa Folksam på tel. nr. 0771-950 950 eller gå in på www.folksam.se
Mer info om detta finns även hos SMC!

Din försäkring gäller på alla SMC anordnade kurser!

Kursen ser ut som så att vi kommer att köra en heldag med bland annat:

-Besiktning avhojarna OBS! Tänk på att det är 100db bullergräns på banan,
så se till att ha besiktningsgodkända burkar på hojen!
-Bromsövningar
-Körning i små grupper om max 6-7 deltagare på 2 instruktörer
-Grupperna delas in så tempot blir anpassat efter deltagarna
-Körningen varvas med teori och diskussioner
-Och självklart mat och fika!

Instruktörer under helgen kommer att vara SMC´s egna Sporthojsinstruktörer som ingår i SMC´s Sporthojsprojektet!

Tempot i grupperna anpassas efter gruppens deltagare och de övningar som vi tränar på.
Alla hojtyper och förare är välkommna att deltaga och bli bättre förare!
Känner du att du vill köra flera dagar så är det bara att anmäla dig till detta,
du kan inte öva för mycket!
Det är förskottsbetalning som gäller och vi kör oavsett vilket väder det blir.

Anmälan och betalning finns på SMC´s hemsida http://www.motorcyklisterna.org/oms...ortbildning.asp "först till kvarn!"

Funderar du på att övernatta så rekomenderas Antjärns Camping cirka 800 meter söder om banan tel nr. 0611-741 50 :tummenupp

Nu får ni vakna till NORRLÄNNINGAR! :gnissla
Är det bara i södra Sverige som man behöver gå kurser eftersom alla kuser söderut är fullbokade? Är ni fullärda där uppe?
Tur att det kommer lite 08-or upp så vi kan köra 2 dagar i alla fall!

Eller så har ni missat att vi i SMC anordnar Bkk på Mittsverigebanan!
Välkommen att anmäla dig :tungan

cha0s skrev:
2156994 Gissar att det är den här länken du försökte skriva dit
http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning.asp
eller kanske den här där man anmäler sig
http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/css/default_BKMittsverige.asp?value=1

Men är kursen en dag eller två? Har inte blivit klok på det när jag läst igenom sidorna både två och tre ggr...

Tackar tackar! :tummenupp
Jo kursen är en dag, men om du känner att du vill köra två dagar så är det bara bra för mer övning ger bättre färdighet!
Jag vet av några som skall kör bägge dagarna!
Men det räcker annars för att kunna teckna SMC-försäkrningen att du genomför en hel dag med alla moment!
Det finns fortfarande platser kvar på båda dagarna!

Mellan 07.00 och 08.00 är det inskrivning. Det betyder att ni måste komma till banan före 07.45!
Vid inskrivningen får du välja om du vill köra i Långsam, Medel eller Snabb grupp?
Inom varje grupp blir det 2 små grupper med 2 st. instruktörer i.
Efter inskrivningen så besiktigas både du och hojen d.v.s. vi kollar så att hojen är reggad, försäkrad, bra bromsar, inga läckage, schysta däck och max 100db vid förbifart!
Vi kollar även att du har mc-kläder och körkort!
08.00-08.30 är det förarmöte med genomgång av regler och presentation av oss som jobbar under dagen!
Sedan rullar dagen på med 20 min. körning per timme på banan varvat med teoripass!
Mitt på dagen så bjuds det på lunch och under teoripassen så finns möjlighet till att fika lite!
Tänk på att ha full tank då du kommer dit, alternativt att du har en reserdunk med dig!
Dagen är över vid 6-tiden på kvällen så det blir en lång dag!
Vi ses på banan :tummenupp

Har vi några fler som blev sugna på att köra Bkk på stor bana, efter helgens Bkk på gokartbanan i Lycksele?
Dags att anmäla sig i så fall :)

Snart är det dags för körning på banan :)

Och kanonväder har dom lovat, så grattis till er som har anmält sig!
Imorgon är nog sista chansen att anmäla sig tror jag, för då tar jag ut anmälningslistorna från rikskansliet! :tummenupp

Last edited:
Måste tyvär medela att jag kan bli en no show eller iaf kan jag komma för sent... =(
Har precis kommit hem från arbetet och har inte hunnit med att varken lasta hojen, eller för den delen plocka fram något jag ska ha med mig...

Får se om jag orkar mig upp om 3,5 timmar eller nått sånt...

Uppdate!
Nu är jag snart på G.
Dock kommer jag att bli sen :gnissla
Men allt är lastat och hjälpligt surrat , nu hoppas jag bara på det bästa :Bugar

Last edited:
cha0s skrev:
2210177 Måste tyvär medela att jag kan bli en no show eller iaf kan jag komma för sent... =(
Har precis kommit hem från arbetet och har inte hunnit med att varken lasta hojen, eller för den delen plocka fram något jag ska ha med mig...

Får se om jag orkar mig upp om 3,5 timmar eller nått sånt...

Uppdate!
Nu är jag snart på G.
Dock kommer jag att bli sen :gnissla
Men allt är lastat och hjälpligt surrat , nu hoppas jag bara på det bästa :Bugar

Det var väl en himla tur att du kom på kursen!
Tack till alla som kom på Bkk, hoppas att ni fortsätter öva på att bli bättre förare!
Jag hoppas även att ni berättar för era kamrater hur bra kursen var :tummenupp
En hel helg utan en enda krasch eller ens nära till omkullåkning är mycket bra
:yoparty
Vi ses igen :tummenupp

*/ ?>
Back