SMC söker ”60 nya sporthojs Instruktörer!”

Status
Ej öppen för fler svar.
appråpå lingon, jag hittar ingenstanns vad det kostar om man skulle bli uttagen, måste ju boka sponsring från chefen :D

Ja det här kanske skulle vara nåt... Men som sagt, en BMW K 1200RS kanske inte är rätt hoj och kanske inte godkänns. Tänk om man dessutom kör så illa att man inte klarar sig och inte bli godkänd :död

Och frågan är redan ställd, vad är kostnaderna för kursen? Eller vad gäller...??? :confused:

Nu KAN det vara så att jag talar i nattmössan, men om det är som förra året så är kursen och boendet gratis, men det kräver ju en del av er i form av att vara aktiva och delta på bästa sätt. Tror inte det är annorlunda i år. Jeppe kan nog svara bäst på det.

Tack! Ja då var den ekonomiska biten avklarad...

Då är det bara den praktiska delen kvar... Om det fungerar med en BMW och om körtekniken är tillräcklig. Du kanske ger privat lektioner..???

Jag kanske i alla fall funkar i den långsamma gruppen :3freak

KJECOP skrev:
Ja det här kanske skulle vara nåt... Men som sagt, en BMW K 1200RS kanske inte är rätt hoj och kanske inte godkänns. Tänk om man dessutom kör så illa att man inte klarar sig och inte bli godkänd :död

Och frågan är redan ställd, vad är kostnaderna för kursen? Eller vad gäller...??? :confused:

Hmmm, om man nu inte godkännar en K1200RS, eller en TDM 850 - då är en lösning att fixa en annan hoj :) Förre året så vi flera som fixade till sig andra hojer, båda mht kursen och sen...

Och mht hur bra man ska ku köra - tja.... Man ska vara duktig :tummenupp

Enkelt kan man tala om, att dom som tas utt är dom som i sin ansökan övertyger om att dom har det som krävs för att bli en super duktig sporthojs instruktör! (Närmera svar än så gissar jag inte kommer från SMC..)

Jag tycker att det är värd att söka, om själv har en känsla av att man kan passa in och man har tid och lust att engagera sig - SMCs såporthojs projekt växer så det knakar - i år blir det troligen +30 körninger på bana, plus det övriga såsom Gokartbanor (Rörken mf.)

Det sku vara konstigt inte att det så småning om behövs en del folk som kan hjälpa till runt om i projektet oxå - och på så sätt komme närnera en ev. Instruktörs roll, depåchef, flagvakt etc...

KJECOP skrev:
Tack! Ja då var den ekonomiska biten avklarad...

Då är det bara den praktiska delen kvar... Om det fungerar med en BMW och om körtekniken är tillräcklig. Du kanske ger privat lektioner..???

Jag kanske i alla fall funkar i den långsamma gruppen :3freak

Om ditt yrke är vad bilden anpelar på så tror jag nog att du har rätt körerfarenhet för att rent körtekniskt kunna vara en god instruktör. Men om du inte ansöker får du ju aldrig veta, eller... :tummenupp

Lycka till!
// Niklas

En annan e ju en envis kärring :tummenupp så jag har sökt i år igen, får väl se om man har turen med sig?

Hojen platsar ju med all säkerhet i gänget, frågan är ju bara om jag gör det? :confused:

Avarage skrev:
Om ditt yrke är vad bilden anpelar på så tror jag nog att du har rätt körerfarenhet för att rent körtekniskt kunna vara en god instruktör. Men om du inte ansöker får du ju aldrig veta, eller... :tummenupp

Lycka till!
// Niklas
Du har så rätt :)

Mitt yrke är det som bilden anspelar på... Men det är ju en helt annan typ av körning och man får lära sig att jobba med och från motorcykeln. Och man behöver ju inte vara någon superguru för att klara våran Mc-utbildning.

Man får testa att söka och se... Funkar det inte så är det ju bara att bita i det sura äpplet.

Jag får ju i vilket fall som helst köra hoj under arbetstid :yoparty

// Kjelle

bikerwoman skrev:
En annan e ju en envis kärring :tummenupp så jag har sökt i år igen, får väl se om man har turen med sig?

Hojen platsar ju med all säkerhet i gänget, frågan är ju bara om jag gör det? :confused:
Jag håller tummarna!!! :tummenupp

Tänk positivt! Klart att du klarar det!!! Om jag minns rätt så vet jag det.... :hihi

KJECOP skrev:
Du har så rätt :)

Mitt yrke är det som bilden anspelar på... Men det är ju en helt annan typ av körning och man får lära sig att jobba med och från motorcykeln. Och man behöver ju inte vara någon superguru för att klara våran Mc-utbildning.

Man får testa att söka och se... Funkar det inte så är det ju bara att bita i det sura äpplet.

Jag får ju i vilket fall som helst köra hoj under arbetstid :yoparty

// Kjelle

Jag håller tummarna!!! :tummenupp

Tänk positivt! Klart att du klarar det!!! Om jag minns rätt så vet jag det.... :hihi

Nu blir jag nyfiken, har jag haft lagens långa arm efter mig i form av dig nån gång eller? :confused: :)

Så där ja, då har man skickat in anmälan, bara att hoppas man blir utagen :banana :banana :banana

bikerwoman skrev:
Nu blir jag nyfiken, har jag haft lagens långa arm efter mig i form av dig nån gång eller? :confused: :)
kjelle jobbar med hamren (eller i och för sig hamren borde jobba tillsammans med kjelle, eller kanske inte.....) och hamren brukar ha haft kontakt med många.... :rolleyes: :D
men om kjelle har jag bara possitiva tankar :pannkyss

bikerwoman skrev:
Nej, inte mig i alla fall (vad jag vet)... Jag tänkte bara att stressa dig lite och få dig att fundera... ;)

pro :) skrev:
kjelle jobbar med hamren (eller i och för sig hamren borde jobba tillsammans med kjelle, eller kanske inte.....) och hamren brukar ha haft kontakt med många.... :rolleyes: :D
men om kjelle har jag bara possitiva tankar :pannkyss
Man tackar... :)

Vi kanske ses på mässan i mars...

Last edited:
Swedie skrev:
Copy & Paste (C) - SMC

SMC fortsätter nu satsningen på att bygga upp en instruktörskår med inriktning sporthojar och vi letar nu instruktörsämnen för kursen 2006 letandet sker på www.sporthoj.com

”Vi fortsätter att bygga ett rikstäckande nätverk av mycket kompetenta sporthojsinstruktörer, som sedan ska arrangera mängder av trafiksäkerhetshöjande kurser för sporthojsförare” säger SMCs trafiksäkerhetsansvarige Jesper Christensen – Galne Dansken på sporthoj.com .

Han fortsätter: ”Vi söker några av Sveriges klokaste sporthojsåkare – de som med pedagogiskt sinne kan förklara för de andra i riskgruppen att trafiksäkerhet börjar med rätt attityd – innan man kan börja utveckla tekniska körfärdigheterna.”

Kandidater kan anmäla sig på www.sporthoj.com fram till 15 mars. Den 20 mars hoppas vi ha så god koll på de som sökt att inbjudan till lämpade personer kommer ut. Utbildningen kommer att hållas de 19 – 21 maj på Kinnekulle Ring. Kursen kommer att innehålla pedagogik, fakta om motorcykelolyckor samt avancerad broms- och kurvteknik med tydliga kopplingar till körning i trafik.

Endast de som klarar av kursen kan efteråt kalla sig SMC Sporthojsinstruktör och blir en del av en mycket kompetent och exklusiv skara utvalda hojåkare – som sen ska arrangera kurser på f. ex. banor runt om i Sverige.

Syftet är att olyckstalen kommer att minska för den mest utsatta gruppen, de som kör sporthoj

Vill Du veta mer? Häng med i tråden SMC söker 60 Sporthoj Instruktörer! Eller anmäld intresse direkt via:
http://www.sporthoj.com/smc2006/
fick veta att det var försent o anmäla sig :7peta

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back