SMC Säsongsavslutning 17 september

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Lite info??

som sagt...information om samlings tid, krav på motorcykelns utrustning samt skydd viss information om dagen osv. kan nog vara uppskatade utav de som inte varit med och själv är jag rätt nyfiken på vilken tid vi skall samlas inför hoj besiktningen så man kan planera inför ev. övernattning om det blir för tidigt.

MVH

Mike

Då har man anmält sig :2cool Premiär på bana snigel grupp fick det bli.
Några tips på boende:va
Just de damen följer oxå med:tuttar

röris skrev:
2389687 Då har man anmält sig :2cool Premiär på bana snigel grupp fick det bli.
Några tips på boende:va
Just de damen följer oxå med:tuttar

Jag har bott på Scandic i ryd.
Det var helt ok och billigt. Det enda som man kan gnälla på är väl att det ligger på andra sidan stan...

HW skrev:
2390577 Jag fyllde på lite i första inlägget!
mycket tack...lättare att planera i förväg en kvällen innan....vilket kommer förmodligen ske ändå men man har ändå tänkte försöka:tungan

HW skrev:
2381460 Sporthojsinstruktörerna har minikonferens och avslutar helgen med att hålla en komplett sporthojskurs den 17:e september.
Det är en sk. godkänd sporthojskurs som ger dig möjlighet att teckna Folksams billigare försäkring till nästa säsong.

Detta är alltså en s.k Broms och kurvtagningskurs som ger billigare premie för de som har 7--11 klassade hojar enligt SMCs och Folksams mått mätt?
/N

Jag tänkte köpa sporthoj till 2007, och då skulle det vara bra att få Folksams billigare försäkring, men just nu har jag en liten Honda Cbs500 med toppfart på 190km/t och tänkte att jag skulle bara vara i vägen för alla där? eller är det ok att vara med i långsamma gruppen :confused:

/Play

Jag blir så glader! Jag har skrivit upp mig! Ska bli så jäkla kul igen, jag körde i Karlskoga i maj också... Men vilken lyx att få åka i hemmastaden! :)

Toyboy skrev:
2394491 Hur många platser finnes kvar!?

Det finns det info om här http://lms06.mine.nu/17septlista.php

RRP Playboy skrev:
2392438 Jag tänkte köpa sporthoj till 2007, och då skulle det vara bra att få Folksams billigare försäkring, men just nu har jag en liten Honda Cbs500 med toppfart på 190km/t och tänkte att jag skulle bara vara i vägen för alla där? eller är det ok att vara med i långsamma gruppen :confused:

/Play

självklart är du välkommen! Långsamma eller mellangruppen torde passa dig utmärkt!

ninan skrev:
2391917

Detta är alltså en s.k Broms och kurvtagningskurs som ger billigare premie för de som har 7--11 klassade hojar enligt SMCs och Folksams mått mätt?
/N

detta är inte en Klassisk BKK, det är en SMC Sporthojskurs!

Last edited:
[KoRn] skrev:
2394651 För oss (kanske bara jag) som inte vet vad det är...
Var får jag info om den ?
Broms och kurvtagningskurser är kurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik.
Här tränar deltagarna kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval samt lär sig planera och genomföra en harmonisk körning.
Samtliga broms- och kurvkurser sker på banor; gocart- eller roadracingbanor. Därför tas avgift oftast ut för dessa kurser för att främst finansiera banhyra. Till de flesta kurserna är det förhandsanmälan.
Tempo och upplägg anpassas till deltagarnas förkunskaper/kompetens med syfte att deltagarna får lära sig hur man säkrare kan framföra motorcykeln och få flyt i körningen.
Vissa broms- och kurvtagningskurser riktar sig enbart till dem som kör sporthoj.
Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i Folksams SMC-försäkring är ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.

Saxat från http://www.motorcyklisterna.org
Hoppas att det gav lite svar på din fråga :tummenupp

TwinSucker skrev:
2394978 Broms och kurvtagningskurser är kurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik.
Här tränar deltagarna kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval samt lär sig planera och genomföra en harmonisk körning.
Samtliga broms- och kurvkurser sker på banor; gocart- eller roadracingbanor. Därför tas avgift oftast ut för dessa kurser för att främst finansiera banhyra. Till de flesta kurserna är det förhandsanmälan.
Tempo och upplägg anpassas till deltagarnas förkunskaper/kompetens med syfte att deltagarna får lära sig hur man säkrare kan framföra motorcykeln och få flyt i körningen.
Vissa broms- och kurvtagningskurser riktar sig enbart till dem som kör sporthoj.
Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i Folksams SMC-försäkring är ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.

Saxat från http://www.motorcyklisterna.org
Hoppas att det gav lite svar på din fråga :tummenupp

Japp, det gjorde det.. :tummenupp

Anmälningsidan funkar inte....försöker sno åt mig sista platsen i långsamma men får bara fel...:mad:

Lord Adrian skrev:
2395455 Anmälningsidan funkar inte....försöker sno åt mig sista platsen i långsamma men får bara fel...:mad:

tack för ditt mail!
Nu fungerar det... vissa saker ska man kolla efter man lagt till "extra funktionalitet" ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti