SMC Säsongsavslutning 17 september

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Fråga

En liten fråga bara,,,jag har då inte kört bana innan o vet inte hur snabb/långsam jag är ,,nu finns det ju bara platser i den snabba gruppen och frågan lyder ska man chansa o ta den gruppen? vill ju inte agera bromskloss för de andra.

Thomas_34 skrev:
2407362 En liten fråga bara,,,jag har då inte kört bana innan o vet inte hur snabb/långsam jag är ,,nu finns det ju bara platser i den snabba gruppen och frågan lyder ska man chansa o ta den gruppen? vill ju inte agera bromskloss för de andra.

har inte inte kört bana innan så är du garanterat inte snabb.... Inte bra att börja i snabba gruppen då, risk finns att du blir stressad och det blir onödigt farligt.

Spara första körningen tills någon gång där du kan börja i lugnt tempo, blir garanterat mycket roligare då!

Ingen som har lust att berätta lite vad man förhoppnigsvis kommer lära sig denna dag och lite annan info kanske?
Typ vad innebär teorikursen m,m.
Kommer det vara hastighetsbegränsningar och omkörningsförbud?

/Robert

är det någon som har bokat men får förhinder så pm'a mig gärna så köper jag platsen.

Thomas_34 skrev:
2407362 En liten fråga bara,,,jag har då inte kört bana innan o vet inte hur snabb/långsam jag är ,,nu finns det ju bara platser i den snabba gruppen och frågan lyder ska man chansa o ta den gruppen? vill ju inte agera bromskloss för de andra.

Nästan värre att hamna i en för långsam grupp och få köra om heela tiden.

Thomas_34 skrev:
2411841 ja det är sant,,men bogan räknas inte som bana,va? :D

Jadu.. bogan har väl varit RR bana utan avåkningszoner sedan 70talet :tungan . Jag är dock för feg så åker inte och knäskrapar runt på bogan men när jag kommer ut på banan så gnistrar det om fotpinnarna stundtals. :D

rBy skrev:
2407761 Ingen som har lust att berätta lite vad man förhoppnigsvis kommer lära sig denna dag och lite annan info kanske?
Typ vad innebär teorikursen m,m.
Kommer det vara hastighetsbegränsningar och omkörningsförbud?

/Robert
Lyfter tråden, med förhoppning på att nån kan svara på mina frågor:rolleyes:

rBy skrev:
2413148 Lyfter tråden, med förhoppning på att nån kan svara på mina frågor:rolleyes:

Blir nog teori varvat med praktik. Du kommer öva på bromsning, spårval, blick, motstyrning m.m.
Väldigt nyttigt. Du kommer bli bättre under dagen och du kommer få med dig mycket hem som kommer ge dig mycket kommande mc turer....

SMoto skrev:
2413389 Blir nog teori varvat med praktik. Du kommer öva på bromsning, spårval, blick, motstyrning m.m.
Väldigt nyttigt. Du kommer bli bättre under dagen och du kommer få med dig mycket hem som kommer ge dig mycket kommande mc turer....

Precis vad en person som jag behöver bättra på, nu gäller det bara att hoppas att regnet håller sig borta :)

SMoto skrev:
2413389 Blir nog teori varvat med praktik. Du kommer öva på bromsning, spårval, blick, motstyrning m.m.
Okej, vet om det kommer vara omkörningsförbud och hastighetsbegränsning m,m?

rBy skrev:
2419975 Okej, vet om det kommer vara omkörningsförbud och hastighetsbegränsning m,m?

Ahhh i Linköping, brukar dom köra max. 50 på rakan och omkörning är nog inte tillåten i depån :D

(brukar vara så att alla är nöjda!!)

Är det många som kommer att åka till Linköping på lördagen?
Finns det något speciellt hotell som blir "uppsamlings-plats"?

Ser verkligen fram emot en heldag på banan:D

Jag har beställt solsken från alla möjliga håll :tummenupp

Birma skrev:
2421761 Är det många som kommer att åka till Linköping på lördagen?
Finns det något speciellt hotell som blir "uppsamlings-plats"?

Ser verkligen fram emot en heldag på banan:D

Jag har beställt solsken från alla möjliga håll :tummenupp

Vi ska upp lördag också, fast jag tror det är tänkt att sova i depån..
Scandic är alltid bra.
Scandic ryd är till och med billigt...

TwinLoveRace skrev:
2422145 Sova i depån? klart intressant om möjlighet finns... man vill ju spara in vad man kan :)

Någon som vet om det går?

Det brukar ju inte vara några problem, så jag tror inte att det är det nu heller.
Håkan*2 kanske kan svara på det ?
Jag är glad om vi kommer in och får tillgång till ström för kupéfläkten ;)

Galne Dansken skrev:
2420005 Ahhh i Linköping, brukar dom köra max. 50 på rakan och omkörning är nog inte tillåten i depån :D

(brukar vara så att alla är nöjda!!)
Vad är det då för mening med långsam, medel och snabb grupp?:va
BTW jag är inte nöjd förräns jag kört om alla:tungan

rBy skrev:
2422629 Vad är det då för mening med långsam, medel och snabb grupp?:va
BTW jag är inte nöjd förräns jag kört om alla:tungan

det är inte frågan om hur snabbt du kör, det är hur snabb du känner dig! :yoparty

Sova i depån... det kan vara möjligt. Återkommer med svar.

TwinLoveRace skrev:
2422145 Sova i depån? klart intressant om möjlighet finns... man vill ju spara in vad man kan :)

Någon som vet om det går?

Det är inga problem, vi kommer ju vara i klubbhuset så det är inget problem om någon vill sova på parkeringen utanför.

/HW

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back