Du menar väl tvärtom...
Helt rätt....ska vara tvärtom.
Ändrade i inlägget nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du menar väl tvärtom...
Så än en gång visas det svart på vitt att SMC står upp för oss hojåkare... och för mig visas det ytterligare en gång att det är självklart att man som hojåkare skall vara medlem.![]()
finns det något liknande fall, där trafikverket har polisanmälts?
för så som jag tolkar ditt inlägg, så verkar trafikverket ha anmälts förr, men 'vunnit' så att säga.
Kan inte en annan fråga vara hur ansvaret förskjuts om det ena fordonet överskrider gällande hastighet eftersom dom även nämner att det är svårt att se motorcyklar, särskilt i hög hastighet?
Jo, precis, jag är så långt ifrån jurist man kan komma, men det borde ju vara en del i frågan också, om det är ok att strunta i eget ansvar för att "motparten" kör för fort, precis som i exemplet jag gav, med rattfyllot och vägarbetarna. Men som sagt, det borde ju finnas prejudikat på det.Det har jag svårt att se. Är förvisso inte min del av juridiken, men det bör finnas prejudikat på eventuell ansvarsfråga i samband med överskridande av gällande hastighetsbestämmelser. En del av frågan om fordonets storleks påverkan på sin höjd.
Jo, precis, jag är så långt ifrån jurist man kan komma, men det borde ju vara en del i frågan också, om det är ok att strunta i eget ansvar för att "motparten" kör för fort, precis som i exemplet jag gav, med rattfyllot och vägarbetarna. Men som sagt, det borde ju finnas prejudikat på det.
Nej
(sen kan det ju vara så att vi på SMC har överset en dom!)
SH är sig likt. Denna ständiga hetsjakt på myndigheter, bilister, försäkringsbolag mm.
Som vanligt är det alltid någon annans fel.
Ironin är död på SHSH är sig likt. Denna ständiga hetsjakt på myndigheter, bilister, försäkringsbolag mm.
Som vanligt är det alltid någon annans fel.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |