SMC och Vägverket med projektet 1000 mil väg.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
CG Pettersson
SMC behöver din hjälp för att hitta de 1 000 mil väg som används mest av Sveriges motorcyklister! Vi vill att du fyller i nedan vilka vägar (skicka formuläret flera gånger) du helst kör med din motorcykel i Sverige. :va

Hittade detta på SMC,s hemsida,,,, är detta nått skumt, eller. Jag tycker det låter som SMC hjälper Vägverket att hitta våra racevägar så att Vägverket kan, typ sätt upp fartkamror samtidigt som de inför regskylt fram,,,,, :mad: eller hur ska man tolka detta sammarbete.
Själv tror jag att det är nått fanstyg i görningen.

Tolka själv.

http://www.svmc.se/templates/Topical.aspx?id=287

Skulle inte bli förvånad om de blev så. Varför skulle VV lägga ny asfalt på dessa vägar? För att fler skulle sätta nya rekord på sina sträckor.

Nä, det där var väl seriöst tror jag. De skulle ju typ ta bort farliga stolpar och sånt tror jag.

Bästföredatumet gick väl ut redan sista augusti?
Vad hände?

Vet inte om vv "samarbetar" men polisen låter ju "oss" ha våra sträckor i fred - ibland.

Grundtanken är säkert god...men det kommer säkerligen några andra "förbättringar" som sätter P för vår favoritsysselsättning...:5sure

Efter att ha träffat VV ang MC-"problematiken" så känner även jag mig osäker på syftet med detta då VV så uppenbart tar bilisternas "parti" Så säkert är tanken att punktbevaka dessa sträckor med målet att bevisa att MC kör för fort för att passa in i 0-visionen

Hehe det är troligen så att alla vägtips vi skickar in blir vägar som Vägverket låter "förfalla" för att få bort oss motorcyklister därifrån :gnissla

Detta luktar surströmming lång väg......

Är det förresten nån som VET hur många som trasslar in sig i wireräcken och skadar sig allvarligt/dör varje år? Vet inte ens vart ja ska börja leta efter sånna uppgifter.... om det ens dokumenteras?

Vet inte om vv "samarbetar" men polisen låter ju "oss" ha våra sträckor i fred - ibland.

Exakt,, vi snackade med två poliser i Katrineholm efter att vi gjort en runda på goa vägarna runt K-holm och de sa i kör att ta det lugnt och ge fan i och gas i stan så blir allt bra.

Jag tycker det förbannade VV skulle ta och snacka lite med folk på fältet. typ oss hojålare och polisen för att få sig lite verklighetsuppfattning.

Jag undrar var fan de finns de gubbarna och vad de har för kanaler till media, sen kan man ju undra var är motorjournalisterna för har nog gasat en del i sina dagar och borde kanske kunna kritisera VV lite mer, jag tror inte de vågar ställa på byrokraterna på VV, eller.

Har vi några journalister här på SH som skulle kunna sticka ut näsan lite.

Har vi några journalister här på SH som skulle kunna sticka ut näsan lite.

Låter inte som en bra idé att de ska argumentera för att mc-förare så ska få köra av sig på någon sträcka. Det är i sådana fall bättre att låta det vara som det är - så länge som de nu varar.

// Jonathan

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard