SMC-Kursen med stort K Kemora 2010

• Thread starter Thread starter #46
  • Start date Start date
Hur mycket väger en ost?:)

Beror på väder och hur fort du kör, jag körde tre dagar där i våras och då var det däcket mer eller mindre förbrukat. Ett hårt däck kan hålla i fyra dagar men det är på gnällen...
Jag är skiiiiiitsnabb....

Jag ska jaga däck.

Tack

Glöm hotellet!
Du är inkvarterad i stuga 9!!:näsblod

Du Icko! Du blandar inte ihop Hobbe med Hoppe??:va
Eller har ni bägge i stuga nr 9?

Per

Jag är skiiiiiitsnabb....

Jag ska jaga däck.

Tack

Jag har en uppsättning däck som jag ju inte direkt kan använda nu!??:huvet
Michelin Power Competition 1 st 120 b-soft fram och 2 st 190 c-soft bak!:tummenupp

Per

Last edited:
Hur mycket däck går det på den där banan?
Har kört 2 dagar på dom jag har på nu, minimalt slitage på dom dagarna, frågan är om jag måste ha med mig mer däck eller om man klarar sig?

Jag räknar med att klara mig med mina fantastiska Power pure-däck, men som sagt beror ju lite på körstil och väder och däckssort etc :yoparty

nu kan man ju räkna timmar tills det är daX :banana:fyllisar:hojcbr

Per

Jag har en uppsättning däck som jag ju inte direkt kan använda nu!??:huvet
Michelin Power Competition 1 st 120 b-soft fram och 2 st 190 c-soft bak!:tummenupp

Per
Du har pm gubbe.

Jag räknar med att klara mig med mina fantastiska Power pure-däck, men som sagt beror ju lite på körstil och väder och däckssort etc :yoparty

nu kan man ju räkna timmar tills det är daX :banana:fyllisar:hojcbr
Jag är ju så förbannat enormt jävla supersnabb så jag måste nog ha 2 uppsättningar däck/dag... :näsblod

Nä, men det vore surt o stå där dag 4 o inte få köra för jag inte har bakdäck så det räcker.

Last edited:
Apropo däck, hitade jag en uppsättning nya däck i garaget som sku ha varit t. R6´n som nu är såld..

- DUNLOP GP Racer D209E, 180/55ZR17 (73W) TL SX och 120/70ZR17 (58W)..

Däcken finns i Vaxholm, ska dom fraktas till Kemora, måste jag ha besked senast onsdag (idag) innan kl. 19..

Om regnet håller sig borta - funderar jag på ett touringsväng hem via Norge och lite andra omvägar - andra som har samma tanker??

Apropo däck, hitade jag en uppsättning nya däck i garaget som sku ha varit t. R6´n som nu är såld..

- DUNLOP GP Racer D209E, 180/55ZR17 (73W) TL SX och 120/70ZR17 (58W)..

Däcken finns i Vaxholm, ska dom fraktas till Kemora, måste jag ha besked senast onsdag (idag) innan kl. 19..

Om regnet håller sig borta - funderar jag på ett touringsväng hem via Norge och lite andra omvägar - andra som har samma tanker??
Din pm box är full, men vad ska du ha för dom?

Per

Du Per! Jag blander inte, bara ger..
Stämmer att vi ska ha den tystlåtne o blyga pitepalten med eget harem o kastrerad hankatt i våran stuga!!
Även Hobbes, alias Andreas Borgblablabla som kommer med i mitt sällskap med från det kungliga hufvudstaden!
Samt min sambo samt fille förstås, vem den 6e blir får du avgöra..:)

Stämmer att vi ska ha den tystlåtne o blyga pitepalten med eget harem o kastrerad hankatt i våran stuga!!
Även Hobbes, alias Andreas Borgblablabla som kommer med i mitt sällskap med från det kungliga hufvudstaden!

Nämenvabra! Då vart det ordning i knoppen:)

Perfekt, jag pratar för 2 dvs jag kan kvotera ut lite skitsnack på Pitepalten?

Börjar dra ihop sig:

Vad har jag glömt att fixa/packa?

/A

Perfekt, jag pratar för 2 dvs jag kan kvotera ut lite skitsnack på Pitepalten?

Börjar dra ihop sig:

Vad har jag glömt att fixa/packa?

/A

Yepp, nu är det snart dags. Jag har också börjat fundera i banorna vad jag har glömt att fixa:gnissla

Dock har jag hitintills inte kommit på något. Man får hoppas att det håller i sig!:)

Ett får.

Men vad trist! Är det Du eller cykeln som förhindrar deltagande? Är det bara skador på hojen kanske jag kan djupdyka i mitt bra-att-ha förråd för enklare saker som lite fotpinnar, reglage, kåpdelar etc...?

Jag har lyckats köra omkull och kan inte längre åka till Kemora :gråta :kryckor...

Men vad trist! Är det Du eller cykeln som förhindrar deltagande? Är det bara skador på hojen kanske jag kan djupdyka i mitt bra-att-ha förråd för enklare saker som lite fotpinnar, reglage, kåpdelar etc...?
Supersnällt men tyvärr måste vi båda plåstras om men framför allt går jag numer omkring med mitella för axeln behagades hoppa ur led :näsblod

Hojen är inne på verkstad och försäkringsärendet är igång. Snart hoppas jag att jag är tillbaka igen :tummenupp

Last edited:
Är det ok att man slänger upp ett depåtält på sönda em/kväll?? :confused:
Inte i stugbyn då utan vid banan..
Lr ska man vänta till månda morron!?

Är det ok att man slänger upp ett depåtält på sönda em/kväll?? :confused:
Inte i stugbyn då utan vid banan..
Lr ska man vänta till månda morron!?

Vad jag fått höra så skulle det va lugnt att rigga tält söndag, det är min plan iaf.

Skönt att ha det gjort, det blir mkt ändå på morronen att fixa.

Nu håller jag tummen för att det INTE blir blött på banan måndag, det sitter slicks på Italienskan.

/A

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...