SMC- Knixkurser bra/dåligt?

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej på er,

Känner faktiskt att jag behöver träna lite på just kurvteknik så var inne på SMC' s hemsida och såg att dom hade s.k. Knixkurser där man kör på gokart banor och tränar just kurvtagning och bromsteknik. Verkar faktiskt riktigt bra och prisvärt. Nu undrar jag om någon av er brukar åka på dessa kurser och kan ge lite input?

...finns ju inte mycket bättre om du vill träna kurvteknik, billigt och för de flesta relativt nära.

Kurserna är lite storbanekurs-light, med fokus på blickövningar och gaskontroll, vilket är a och o som man säger. :)

Do it.

...finns ju inte mycket bättre om du vill träna kurvteknik, billigt och för de flesta relativt nära.

Kurserna är lite storbanekurs-light, med fokus på blickövningar och gaskontroll, vilket är a och o som man säger. :)

Do it.

BRA! :tummenupp

Jag körde några gånger på Rörken, tills dom tyckte att jag körde för fort :mad: Och personligen föredrar jag storbana. Men det är som sagt grymt bra träning, även om det samma stuk mer eller mindre varje gång, och inga egentliga kurser med kursprogram med olika steg osv. Men att nöta gaskontroll och lägga blicken på rätt ställe skadar inte, det svåra är ju att få in det i ryggmärgen och tränga undan dom reflexer som finns där från början.

Som sagt, do it! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back