SMC KNIX Tuvängen 2012-05-27

Jag gillar att du lyckats fånga mig på bild när vi kör "extrem sittstil". :D

*haha* både jag och sambon fastnade på bild :tummenupp

Finns det chans att kunna få foton i högre upplösning?
Lite sugen på bild: IMG_6075.jpg

Last edited:
Riktigt trevliga bilder! Första gången på Tuvängen men inte totalt ser jag!
Kul att hamna på "första sidan" i blå grupp :D
Skickar PM med önskemål på några bilder om det går för sig?

Stiligt!

Men byt gärna galleri från photopucket, det har slutat svara åtminstone 10 gånger nu när jag tittat på bilderna.. :S

Några frågor bara...
Vad använder du för GPS-logger?
Hur loggar du lutningsvinkeln?
Gissar att du använder Dashware, kunde inte hitta "gaugen" du använder för lutningsvinkeln, hemmasnickrad eller?

Sorry för OT

Starlane Stealth 3 GPS laptimer
Leanometer för att plocka G-kraft och lutningsvinkel
(Men i 4:e passets video blev det fel, råkade få simulerade G-krafter från GPS:en vilket inte fungerar bra alls)

Gaugen i dashware har jag gjort själv. Googlade efter bilder på motorcyklar fotade bakifrån och lät en av kollegorna här som jobbar mycket i photoshop ägna några minuter åt att rensa bort bakgrunden och spara som en transparent .PNG att använda som "image needle".

Delar gärna med mig om någon vill ha den. Borde gå att simulera lutningsvinkeln utifrån G-krafter även om man inte har logger för lutningsvinkel.

Nu sitter jag och klurar på hur jag enklast kan göra en simulerad gyro-cam med hjälp av datafilen från leanometer. Jag har gjort en dashware gauge som i praktiken följer horisonten och som jag borde kunna göra någon form av motion tracking eller stabilizer på i after effects. Men det är ju egentligen ett helt onödigt steg om jag kan konvertera datafilen med lutningsvinklar (loggat var 0.2:e sekund) för att styra en virtuell kamera eller liknande i after effects. Mycket att lära...från scratch... :-)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back