SMC Kinnekulle 21-22 aug

sålt hojen igår och skall köpa ny idag :D snacka om snabb affär :D

Har alla tagit hem sig ordentlig?

Det låg en Ducati Multistrada vid vägräcket strax före Olskroken. Fanns en som körde i gul (tror jag det var) med en sådan.

Efter en blöt (men nyttig och trevlig) fredag på banan så var dagen helt perfekt :)

Enda som stör är att jag misstänker att var en hemvändare som hade klotat, och det såg inte helt bra ut.

Galet beroendeframkallande :yoparty

Hihi, ja det är så SJUKT KUL! Svävar på moln, känner mig så nöjd och lär somna med ett leende på läpparna ikväll! Det är så tacksamt att köra på banan när man har så duktiga och hjälpsamma människor att göra med, kursdeltagara liksom instruktörer och funktionärer.
Man får nog ta och önska sig bankörningar i julklapp....
Toklängtar till nästa :yoparty

Last edited:
Vet du något om killen på näst sista passet i depåkurvan?

det var jag som gjorde en lowsider.. klarade mig bra, men togs ändå in för röntgen av nacke p.g.a. smärtor

skall kolla till hojen senare, ricco körde hem den så den klarade sig nog ganska bra. tråkig avslutning bara :(

det var jag som gjorde en lowsider.. klarade mig bra, men togs ändå in för röntgen av nacke p.g.a. smärtor

skall kolla till hojen senare, ricco körde hem den så den klarade sig nog ganska bra. tråkig avslutning bara :(

Det var väl inte riktigt din helg:näsblod, bättre lycka nästa gång:tummenupp. Skönt att du inte blev skadad. Har du analyserat vad som gick fel?

Och regn är skitkul:yoparty om man har rätt däck :)

Det var väl inte riktigt din helg:näsblod, bättre lycka nästa gång:tummenupp. Skönt att du inte blev skadad. Har du analyserat vad som gick fel?

svårt att komma ihåg, men enligt en instruktör så kom jag in helt fel i kurvan, vilket ledde till lägre hastighet som jag sen försökte ta igen genom att gasa på lite extra.:va

detta ledde till att bakhjulet släppte i utgången utav kurvan.

sen att det inte var min helg riktigt håller jag verkligen med om! hojen köpte jag i torsdags, i fredags på besiktningen kom jag inte igenom då mitt framdäck var slitet. inga problem, jag köpte ett på plats och bytte, men under bytet så hade jag missat att sätta depåstöd bak (bara fram) och när jag drog ut axeln till hjulet så välte hela jävla hojen och repa upp höger sida :näsblod:huvet

i ambulansen så kände jag att det var så jäkla bra att jag ramlade i en högerkurva så att samma sida som redan var repad, blev ytterligare repad. men icke, hojen har på något sätt lagt sig på vänster sida så nu är båda sidor repade :död dock var det inte så farligt, verkar vara lätt att fixa!

hörde utav en kompis att det var några instruktörer som tyckte synd om mig :tungan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!