SMC i all ära

ecce skrev:
Jag måste ju erkänna att jag offta bråkar lite med gubbarna som kör H-D. Jag kan helt enkelt inte rå för att jag måste jävlas med dom på jobbet. Det är ju ganska kul när följande utspelas (dock ej jag denna gång)
- Jag ska nog trimma H-D:n i vinter
- ÅHHH fan då kanske du får 35 hk på bak hjulet då!! :rofl
Det där min vän är inte att bråka,det är att skämta.Dessutom var det klockrent,älskar när nån kan vara ironisk på ett skojigt sätt.Kan nästan se deras sammanbitna miner när det inte finns nåt att svara emot på det påståendet. :tummenupp :tummenupp

Silwer skrev:
SMC är jag heller inte med i och man får bara en bild av ett gäng touringhojar o customs framför sig när man tänker på dem, säkert är det mer än så men det är så de framstår, tycker iaf jag.

Ja här i Uppsala är det ju bara customnissar som är med i SMC :rolleyes:
(om jag räknar rätt så är 9 stycken av personerna i styrelsen medlemmar här på SH)

Eftersom SMC är den enda organisation som faktiskt jobbar aktivt med mc-frågor mot våra politiker så tycker jag de är värda att vara med i bara därför. Jag orkar inte göra det jobbet själv och är glad att andra gör det åt mig.

Att sedan JohanFÖK gör ett hästjobb gällande försäkringsfrågor och framförallt gällande sporthojar är värt all beundran och uppskattning. Dessutom skulle han köra ifrån de flesta tuffa icke-SMC killarna här.

Tysken skrev:
Nej, jag är inte med i SMC.
Så alltså,, varför ska jag gå med?
Härligt med lite diskussion.
Hoppas du fått fler bra argument nu så att du går med.
Vet ju inte vad du prioriterar men har du fortfarande funderingar så hör gärna av dig. Jag har själv aldrig varit aktiv i SMC men har varit medlem länge.

Silwer skrev:
SMC är jag heller inte med i och man får bara en bild av ett gäng touringhojar o customs framför sig när man tänker på dem, säkert är det mer än så men det är så de framstår, tycker iaf jag.
Håller med om att det är lätt att få den bilden men hoppas när du läst denna tråden att du ändrat åsikt.
Var du på mässan så såg du kanske att av SMC:s 4 montrar så var det Roadracinghojar i 2 av dom.

sgtpepper skrev:
Allt stämmer ju till viss del, vi ser ofta ner på annat mc-folk, vi dör i större utsträckning, vi är ofta prylbögar (hur många öhlinsdämpare och liknande säljs egentligen inte till posers som aldrig kommer utnyttja dämparens potential?), vi vill så gärna knäskrapa ibland oavsett om det är ett resultat av god kurvtagningsteknik eller bara för att föraren vill vara ball.

Den sista punkten är ju däremot en smakfråga, personligen spyr jag av fransar och jet-hjälmar :)

Om folk på andra hojforum skulle citera allt elakt som skrivits här om t.ex custom-åkare så skulle dom ha ett heltidsjobb :).

Vad är det för fel med såna som jag, som bara älskar :kär när adrenalinet pumpar i kroppen?! Man lever ju då som mest! Jag har en brorsa som gillar Customs eller "Biotop-fantaster" som jag kallar dem, men jag älskar "framåt-stupare" som han kallar oss för.
Ett annat talesätt är " Oss med dödslängtan"
Kjamiz / Stumpan

Avundsjuka :rofl Det är väll någon sur gubbe som redan har skaffat sig villa vove volvo och inte får köpa sport hoj för kärringen, är därför fast med någon hoj typ virago 535 :lol

Silwer skrev:
Jag var väl där o glodde en 5-6 gånger den sommaren skulle jag tro.
Var där mycket custom och touringstuk?
Jag kör ju iof en touringhoj, men det räknas inte.. :hihi

Det är faktiskt otroligt hur många sporthojsfjöntar som inte vet vad SMC jobbar för och vilka enorma fördomar det finns mot dem som faktiskt satsar sin fritid för hojåkandet.

Sanslöst är det...

Ugluk skrev:
Var där mycket custom och touringstuk?
Jag kör ju iof en touringhoj, men det räknas inte.. :hihi

en del parkerade var det ju, jag vara bara där för att kolla på motardhojarna så jag tittade inte så noga får jag erkänna.

Sen kände jag inte till kopplingen till SMC heller får jag erkänna, utan jag åkte bara dit pga rykten att det kördes där.

På min tid var smc-snubbarna i sundsvall dom som var aktiva banåkare.Man kände lätt igen dom på sina silvertejpade knäpuckar o ibland även andra partier på stället.Vi tyckte dom va grymma som faaaaaan.Verkar som det ändrats lite om man läser dessa inlägg,eller?Själv e man faktiskt med i smc,men bara för att trygg-hansa kräver det i sin offroadförsäkring.

CorbenDallas skrev:
Det är faktiskt otroligt hur många sporthojsfjöntar som inte vet vad SMC jobbar för och vilka enorma fördomar det finns mot dem som faktiskt satsar sin fritid för hojåkandet.

Sanslöst är det...

Frågan e nog om det är vi som inte vet som är ignoranta eller om det är SMC som vart lite dåliga med informationen ? Jag är inte medlem men ska få arslet ur vagnen innan denna säsongs åka börjar.

Läste någonstans att smc skulle börja köra fler banåkningar bara för att sporthojsåkare behöver lära sig hantera sina hojar. Tycker det verkar ok :tummenupp Jag går gärna med i smc om det betyder lite ban tid :tungan

20SK skrev:
Frågan e nog om det är vi som inte vet som är ignoranta eller om det är SMC som vart lite dåliga med informationen ? Jag är inte medlem men ska få arslet ur vagnen innan denna säsongs åka börjar.

Måste du ha reklam hem i lådan eller? Har du inte någon gång stött på SMC? Inte undrat vad dom sysslat med? Jag skiter fullständigt i om jag så är den ende sporthojsåkaren i SMC, jag stödjer det dom står och jobbar för, så enkelt är det.

Ibland får man tänka längre än näsan räcker...

Silwer skrev:
Frågan är nog mer vems fel det är.

Det är väl ändå det minsta bekymret. Ta huvet ur röven och inse att SMC är den enda organisation som jobbar för att vi motorcyklister ska få det bättre på dom svenska vägarna. Vad har det då för betydelse vilken typ av motorcyklister som representerar dig? Säkerheten gäller oss alla oavsett motorcykelval.

Så enkelt är det faktiskt.

Edit: ihopskrivning

CorbenDallas skrev:
Det är väl ändå det minsta bekymret. Ta huvet ur röven och inse att SMC är den enda organisation som jobbar för att vi motorcyklister ska få det bättre på dom svenska vägarna. Vad har det då för betydelse vilken typ av motorcyklister som representerar dig? Säkerheten gäller oss alla oavsett motorcykelval.

Du är en arg människa Korven Sallad, men du har rätt i det du säger, man ska inte förvänta sig att SMC ringer på dörren för att frälsa eder. många jobbar hårt helt idiellt och lägger hundratals timmar om året på att hjälpa till, det sista dom vill höra är en massa gnäll ifrån folk som själv inte orkar att engagera sig.

Om ni inte är medlem ännu så tycker jag att ni ska ge SMC en chans att visa vad dom kan, åk på avrostning & liknande utbildningar och bli en bättre förare.

/Member since -88

GSXR1100R skrev:
1. Du är en arg människa Korven Sallad

2. Om ni inte är medlem ännu så tycker jag att ni ska ge SMC en chans att visa vad dom kan, åk på avrostning & liknande utbildningar och bli en bättre förare. /Member since -88
1. Jag är också rädd för Korven :skrämd

2. Försöker du skrämma bort folk från SMC :D

CorbenDallas skrev:

Det käns tyvärr som om du bedriver helt fel taktik för att isf få mer medlemmar.
Jag har aldrig hånat er i SMC eller försökt förlöjliga er, jag sa bara hur jag har uppfattat det hela med tillägget att det säkert inte var så.
Nu blev jag faktiskt inet ett dugg mer intresserad av det hela.
Det blir nog bra det där, man får tänka sig för innan man skriver i sånna här trådar i framtiden.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT