SMC i all ära

SMC är ett måste för alla hojåkare att var med i. Dom jobbar för att vi ska få köra överhuvudtaget. Du går väl inte ur Sporthoj för att det finns idioter här? SMC har dessutom 2 roadracingteam, ett för småttingarna :rolleyes: , Sv Roadracingfabriken, Go Miss BrInK :yoparty
Ett för dom som växt ur fabriken, SMC Racing.
Så SMC är inte bara gamla gubbar på touringhojar.

Ni här på Sporthoj som inte redan är med i SMC och vill ha fler argument till varför ni ska gå med får gärna kontakta mig.

Fast det är klart, ska ni bara köra hoj 2år kan ni ju skippa att betala den jättehöga avgiften på 200:-/år för att vi ska få fortsätta att köra även om 3 år.

Mille-R skrev:
SMC är ett måste för alla hojåkare att var med i. Dom jobbar för att vi ska få köra överhuvudtaget. Du går väl inte ur Sporthoj för att det finns idioter här? SMC har dessutom 2 roadracingteam, ett för småttingarna :rolleyes: , Sv Roadracingfabriken, Go Miss BrInK :yoparty
Ett för dom som växt ur fabriken, SMC Racing.
Så SMC är inte bara gamla gubbar på touringhojar.

Ni här på Sporthoj som inte redan är med i SMC och vill ha fler argument till varför ni ska gå med får gärna kontakta mig.

Fast det är klart, ska ni bara köra hoj 2år kan ni ju skippa att betala den jättehöga avgiften på 200:-/år för att vi ska få fortsätta att köra även om 3 år.
Inga kommentarer :va
Så bra då är väl alla på Sporthoj med i SMC då.

MilleR: vaddå kämpar för att vi ens ska få köra hoj? Hoppas du fattar att man inte kan ta bort hojåkandet bara huxflux.

De har inte bara polismotorcyklar för att jaga de med sporthoj.....

Mavve skrev:
MilleR: vaddå kämpar för att vi ens ska få köra hoj? Hoppas du fattar att man inte kan ta bort hojåkandet bara huxflux.
Inte riktigt. Men nästan...faktiskt.

Mavve skrev:
Nä, men egentligen är det heller ingen som vet varför man alls har mc-polis längre...

2Late skrev:
Gamlingar som fått kort på köpet har faktiskt kört hoj innan du var född. Och det var varken lätt eller smidigt, när man skulle kicka igång 650 kubik och hålla i styret som skakade som asfaltvibrator för 20 år sedan. Kategorisera inte, utan förklara din tanke med bättre ordval.

Det finns ju även dem som fick hojkortet som bonus för 30 år sedan och inte har kört en meter hoj. En dag när de kommit in i sin 50-årskris, ungarna har flyttat ut och de har pengar över så bestämmer de sig för att köpa en Dragstar 1100 och ge sig rakt ut i trafiken. Utan erfarenhet av att köra hoj, aktuella kunskaper om trafikregler eller riktigt skyddsutrustning...

Min slöjdlärare från högstadiet tillhör en mix av de båda kategorierna. Han hade en gammal Honda från 80-talet någon gång som har körde en hel del med varje år. För ett par år sedan köpte han en Dragstar 1100 (och jet-hjälmar i matchande färg) som han nu kör nästan dagligen under sommaren. Men han ser inte ut som en erfaren motorcyklist när han är ute och kör. Min lillasyster såg stabilare ut, placerade sig bättre vid svängar och hade bättre översikt över trafiken än vad han har när hon hade färskt A1-kort.

Det är inte bara en del custom gubbar som ser instabila ut. Även vissa förare av sporthojjar ser ut som att de inte riktigt vet vad de pysslar med när de är ute och kör.

Visst, att vara med i SMC kan verka ganska mesigt, men ta och läs då vad SMC har gjort för den svenska motorcyklismen http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/historik.asp & vad den b.la. gör http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/korkort 1-04.pdf
Ta sen och betänk att Tyvärr är det så att om man gör om Churchills tal så stämmer det med vad försäkringsbolagen betalt ut i ersättningar: Aldrig har så många fått betala så mycket för att så få ska få ersättning.
Förklaring: minoriteten av alla försäkringar är sporthojar, den grupp som "smäller" mest är sporthojsar, därmed kostar de mest.
Varför?
Många som tar sitt kort är hormonstinna killar som inte vet hur man ska framföra en hoj av dagens kalliber ,klass 7 hojar, på allmänn väg.

SMC försöker få förare att bli medvetna och lära sig köra hoj.
Många av de lokala organisationerna anordnar Broms & Kurv Kurser (Skåne Och Stochkholm har klass 7 projekt) för att man ska lära sig.
Ta och kolla igenom och läs vad en av europas största organisationer håller på med på http://www.motorcyklisterna.org :fatta!

Mavve skrev:
Lycka till att köra ifrån en mc-snut i bil.

:hihi Nja, kanske inte. Men jag tror inte att mc-poliserna inte är en sektion inom polisen det satsas på. Farbror Blå är ju inte så intresserad av jakt längre...
Att sen många av deras b*lar gör runt 250 blås verklig fart hjälper ju till i jakten på lagvidriga plåtlådor :va

Farbror Blå är ju inte så intresserad av jakt längre...
Nej dom lurpassar efter en i 5.5 mil i stället... Grrrrr!!!!

För att återknyta till ämnet så är det nog bra att SMC finns. Jag tror knappast några politiker läser SH. Vi kan skrika oss hesa här men det hjälper föga i Rosenbad eller Bryssel! :mad:

Tom skrev:
...Att sitta och snurra varv efter varv i rondeller på sommaren för att slippa nöta upp slipskivan i garaget anser inte jag har speciellt mycket med hojåkning att göra...

:va :va :va

Mavve skrev:

SMC jobbar aktivt med att se till att även sådana som du ska kunna fortsätta att köra hoj, vad trodde du att SMC pysslar med, många verkar tro att SMC bara består av en massa skäggiga gubbar som kör Japanska custom samt åker runt på tältträffar enbart för att samla märken till sin jeansväst.

SMC arrangerar bla avrostning samt BKK, nyttigt och lärorikt även för den rutinerade föraren.

Frågan är vad du gör för att bidraga med något vettigt.

:kär

GSXR1100R skrev:
SMC jobbar aktivt med att se till att även sådana som du ska kunna fortsätta att köra hoj, vad trodde du att SMC pysslar med, många verkar tro att SMC bara består av en massa skäggiga gubbar som kör Japanska custom samt åker runt på tältträffar enbart för att samla märken till sin jeansväst.

SMC arrangerar bla avrostning samt BKK, nyttigt och lärorikt även för den rutinerade föraren.

Frågan är vad du gör för att bidraga med något vettigt.

:kär

Jag bidrar med massa nyttigheter :7peta Men det är verkligen inte frågan i denna tråden mick-minipick....

När är årets första avrostning på Knudan då? (har alltid missat den)

man behöver ju inte bli sur, kolla alla trådar om förstahoj o liknade på detta forum, det finns ju stora skaror med påhejare för alltihop med här.

Sen märks det ju tat personen begrper lika litet av nöjet med sporthojar som jag begriper nöjet med en customhoj, jag bara begriper inte hur mycket än nån försöker förklara det roliga.

SMC är jag heller inte med i och man får bara en bild av ett gäng touringhojar o customs framför sig när man tänker på dem, säkert är det mer än så men det är så de framstår, tycker iaf jag.

Silwer skrev:
man behöver ju inte bli sur, kolla alla trådar om förstahoj o liknade på detta forum, det finns ju stora skaror med påhejare för alltihop med här.

Sen märks det ju tat personen begrper lika litet av nöjet med sporthojar som jag begriper nöjet med en customhoj, jag bara begriper inte hur mycket än nån försöker förklara det roliga.

SMC är jag heller inte med i och man får bara en bild av ett gäng touringhojar o customs framför sig när man tänker på dem, säkert är det mer än så men det är så de framstår, tycker iaf jag.

Jag är en X-member :)

Nu vet du det. :fyllisar

Mavve skrev:
Jag bidrar med massa nyttigheter :7peta Men det är verkligen inte frågan i denna tråden mick-minipick....

När är årets första avrostning på Knudan då? (har alltid missat den)
1 Maj på Ljungbyhed så görs det bromsspår i kalsingarna :D

Silwer skrev:
.....
Var det därför du aldrig dök upp på Rörken i fjol din attans snålvarg och harvärja? :tungan

GSXR1100R skrev:
1 Maj på Ljungbyhed så görs det bromsspår i kalsingarna :D

Bromsteknik i Ljungbyhed den 1 maj eller va fan försöker du säga kåtbock?

Ugluk skrev:
Var det därför du aldrig dök upp på Rörken i fjol din attans snålvarg och harvärja? :tungan

hahahahahhaha, Silwer är en riktig folkskygg liten jävel :lol
Snacka kan han men dyka upp e han kass på :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey