SMC Gelleråsen 18-19 April

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Vilka skall dit från Göteborgs området?. :va

Har en plats kvar i släpet om någon vill samåka. :tummenupp

Jon as.

Ser att det finns platser kvar och blir lite sugen.
Gäller det båda dagarna? Övernattning?

Ser att det finns platser kvar och blir lite sugen.
Gäller det båda dagarna? Övernattning?

Jag kommer åka upp fredag till Karlskoga.
Det blir efter jobbet nån gång. Typ vid 18. Då borde vi vara uppe vid 21-21:30
Skall kolla om det finns plats på hotellet där. Om du vill kan vi dela rum så blir det billigare.

Sover över fredag och lördag natt. Hem söndag efter sista passet. :tummenupp

Klart du skall åka. Man lär sig alltid nått nytt.

Hoppas du gillar att det kommer spelas hårdrock hela vägen. :yoparty

Jonas.

Last edited:
Tja
Är det någon som har plats över på kärra så är jag lycklig.
Min plats försvann :-(

Är också på väg till Gelleråsen (premiär på banan). Vilket boende rekommederas?

Kör troligen upp med cykel på fredag kväll.

Är också på väg till Gelleråsen (premiär på banan). Vilket boende rekommederas?

Kör troligen upp med cykel på fredag kväll.

Jag brukar bo på karlskogas hotell.
Vissa rum där är vandrarhem. Billigt och bra.
Uppge Bokning "SMC" så blir det billigare. :tummenupp

Ring i morgon och kolla om dom har några platser kvar.
058663740

Jonas.

ps.
Rekommenderar att du tar hojen på släp om du kan.
Man är sjukt trött efter en bandag och det är inte kul att sitta 3 timmar på hojen hem sen.

Skall du åka båda dagarna så har jag en plats i släpet hem! :tummenupp

Om ni kollar på Gelleråsens hemsida under boende så hyr en modellflygsklubb ut stugor 3km från banan. 400:- per stuga/natt.

Det var billigt! :tummenupp
Skall tänka på det nästa gång.

Hur många kan man sova i en stuga?

Jonas.

Last edited:
Ska kolla hotellet imorgon, det låter bra.

Eventuellt kan jag få låna bil som cykeln ryms i, den perfekta lösningen. Annars så lånar jag gärna en plats på släpet. Hemresan är det jobbiga, brukar vara ltie mör efter en dag på bana.

Jag brukar bo på karlskogas hotell.
Vissa rum där är vandrarhem. Billigt och bra.
Uppge Bokning "SMC" så blir det billigare. :tummenupp

Ring i morgon och kolla om dom har några platser kvar.
058663740

Jonas.

ps.
Rekommenderar att du tar hojen på släp om du kan.
Man är sjukt trött efter en bandag och det är inte kul att sitta 3 timmar på hojen hem sen.

Skall du åka båda dagarna så har jag en plats i släpet hem! :tummenupp

Det var billigt! :tummenupp
Skall tänka på det nästa gång.

Hur många kan man sova i en stuga?

Jonas.

Om ni kollar på Gelleråsens hemsida under boende så hyr en modellflygsklubb ut stugor 3km från banan. 400:- per stuga/natt.

Det finns 2st platser lediga natten 16:e till 17:e i vår stuga (alltså natten till fredag och natten till lördag, vi kör på instruktörsdagen på fredagen och sover en natt till för köra goa vägar hem på lördagen). PMa om du är intresserad.

Tussilago... är de du som är först i diket på våren? :hihi Kallade man väl RD 350 en gång i tiden?

Det finns 2st platser lediga natten 16:e till 17:e i vår stuga (alltså natten till fredag och natten till lördag, vi kör på instruktörsdagen på fredagen och sover en natt till för köra goa vägar hem på lördagen). PMa om du är intresserad.

Tussilago... är de du som är först i diket på våren? :hihi Kallade man väl RD 350 en gång i tiden?

Trodde jag svarat på detta men tydligen inte.

Tack för tipset. :Bugar
Hade dock redan plats på karlskoga hotell.

Mvh Jonas

Nu vill jag gärna veta vad ni som var där tyckte om dagarna :tummenupp

Någon som orkar med å skriva ner lite kort hur det var? Vad var bäst med dagen/ dagarna? Något som var mindre bra eller kanske kan förbättras?

Nu vill jag gärna veta vad ni som var där tyckte om dagarna :tummenupp

Någon som orkar med å skriva ner lite kort hur det var? Vad var bäst med dagen/ dagarna? Något som var mindre bra eller kanske kan förbättras?

Jag gick steg 4 båda dagarna (snabb grupp) och fick 2 mycket bra dagar (kallt på morgonen, men helt Ok på dagen). Arrangemangen flöt på bra.

Första dagen var indelningen efter vilket steg man gick i stället för indelning enligt hastighet. Det fungerade bättre än jag väntat mig, hastighetskillnaderna var mindre än befarat. Däremot så föredrar jag ha samma coach/instruktör hela dagen som även håller i teoribiten. Björn Compier höll i teorin för steg 4 dag 1 och var lysande, men det blir inte lika personligt som om instruktören gör det.

Coachningen under dag 1 var mycket bra, i min grupp på 3 personer hade vi en instruktör och en aspirant (som lade sig på sista passet:hihi ). Jag har aldrig fått så mycket feedback som denna dag.

Dag 2 hade det klassiska uppläget med instruktörer som följde oss hela dagen, mycket bra. Men vi var fler i gruppen så det var svårare för dessa att hinna se oss lika mycket. Men fördelen med att kunna koppla det instruktören ser på banan till teorin gav mig mer dag 2. Detta trots att coachningen dag 1 var lysande.

Fövånande? nog så var hastighetsskillnaderna större dag 2 i snabb grupp än det var i den "blandade" steg 4 gruppen på lördagen. Det blev mycket fler omkörningar på söndagen än lördagen.

Men sammanfattningen är att det var 2 mycket bra genomförda dagar med mycket bra instruktörer hela vägen. Men om jag får välja så har jag gärna samma instruktör hela dagen.

Långskott, men det var inte du som rullade in med en saab + släp vid rasta utanför götene igår kväll? Vid 19-tiden kanske..

Nej, fick åka i Volvo hem med Jon as, lite lyxigt i stället för att köra hem på cykeln trött och mör efter 2 dagar. Tackar för sällskapet och skjutsen Jonas.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien