SMC broms och kurvtagning

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hallå hallå

Förlåt för jag är för slö för att ringa upp till smc för det första.

Min fråga är hur vet man vilken tid man ska infinna sig på knutstorp om man ska gå broms och kurvtagnings kursen nu den 30 april ? står inget på lappen jag fått hem av dem mer än att det är betalt och klart :S

Du borde ha fått ett informationsmail med bekräftelsen, men det finns iaf en generell beskrivning av en kursdag med tider på www.smcskane.com om du går in under rubriken Kurser/Kursdagar.

Lätt att hitta, ganska långt ner på sidan.

Inskrivningen STÄNGER 07.30 så kommer du senare än så (utan att i förväg ha anmält att du är sen) kommer du inte in på området.

SMC:s broms och kurvkurs är nog det bästa jag gått..
Så himla nyttigt men även så förbaskat kul att bli en bättre förare!!
Man lär känna hojen men framför allt så lär man känna sig själv som förare av sin egen hoj.. med rätt teknik så kan man mer än man tror..

Hade jag haft råd hade jag anmält mig till en kurs även i år men som det är nu så får det vänta tills nästa år.. men jag är avundsjuk på er som ska "kursa"..

SMC:s broms och kurvkurs är nog det bästa jag gått..
Så himla nyttigt men även så förbaskat kul att bli en bättre förare!!
Man lär känna hojen men framför allt så lär man känna sig själv som förare av sin egen hoj.. med rätt teknik så kan man mer än man tror..

Hade jag haft råd hade jag anmält mig till en kurs även i år men som det är nu så får det vänta tills nästa år.. men jag är avundsjuk på er som ska "kursa"..

Du får bli med i miniatyr på gokartbana då vilket är lite billigare:)

Du borde ha fått ett informationsmail med bekräftelsen, men det finns iaf en generell beskrivning av en kursdag med tider på www.smcskane.com om du går in under rubriken Kurser/Kursdagar.

Lätt att hitta, ganska långt ner på sidan.

Inskrivningen STÄNGER 07.30 så kommer du senare än så (utan att i förväg ha anmält att du är sen) kommer du inte in på området.

Så man ska helst vara där redan 07:00...

och sen detta:
----------------------------------------
Kläder
När Du kollat Din motorcykel bör Du sedan granska Din personliga utrustning. Även om kursen hålls med "Nollvisionen" som ledstjärna så finns alltid risken för omkullkörningar. Med riktig säkerhetsutrustning är sannolikheten att klara en eventuell omkullkörning avsevärt högre än med "vanliga kläder". Kravet är därför att Du skall ha:
# Godkända kläder för MC-bruk (skinn- eller Goretex/kevlarställ avsett för MC-körning)
# Godkänd hjälm
# Kraftiga stövlar avsedda för MC-körning
# MC-handskar
# Ryggskydd

Utan denna utrustning får Du inte köra kursen. Som Du förstår gäller detta Din egen säkerhet.

På svmc.se (SMC huvudsida) om man går in på en kurs står det så här:
Motorcykelkörkort för den motorcykel du kör är självklart ett krav. Dessutom ska du ha kläder, stövlar och handskar avsedda för motorcykelkörning. Ryggskydd och heltäckande hjälm rekommenderas starkt men är inget krav.

Så då MÅSTE man ha ryggskydd, jag som tidigare bara trodde det var en REKOMENDATION. Argh. Visst, är väl inte fel att ha det.... men det kan ju vara bra att få infon INNAN man kommer dit.... :mad:

Får väl införskaffa ett Biltema Ryggskydd imorgon då.
Hade jag vetat om det längre i förväg så hade jag kanske skaffat något bättre. Nu blir fokus bara på att vara godkänd för deltagande...

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...