SMC - bra jobbat angående P-avgifterna!

Det finns stor risk att du får rätt, förslaget kan mycket väl klubbas igenom om två veckor.

Men likafullt, lyssnar man på debatten (jag vet, jag har inget liv) så hörs det oerhört tydligt att ett väl utfört lobbyarbete finns i bakgrunden, och det är det jag vill lyfta. Oavsett om frågan förloras, så finns det någon här som gör sitt jobb! :tummenupp

Last edited:
Bara lösryckta delar från debatten, framfört av den socialdemokratiske vad-han-nu-hade-för-titel farbrorn.

Om man nyttjar stadens mark , ska man också betala!

Parkera inte cyklister sina cyklar huller om buller i staden och står dom inte på stadens mark??
Fotgängare, eller äldre fotgängare som stannar för att vila -pang, erlägg avgift. Skulle fotgängaren dessutom sätta sig på en parkbänk för att vila eller bara njuta av väder och utsikt står där en p-avgiftsautomat bredvid. Bara swisha några kronor för tiden som tillbringats på bänken. Böteslappar för alla uteliggare som uppenbarligen nyttjar stadens mark och förmodligen inte löst avgift.

Jo, jag raljerar men.... :huvet

Bara lösryckta delar från debatten, framfört av den socialdemokratiske vad-han-nu-hade-för-titel farbrorn.

Om man nyttjar stadens mark , ska man också betala!

Parkera inte cyklister sina cyklar huller om buller i staden och står dom inte på stadens mark??
Fotgängare, eller äldre fotgängare som stannar för att vila -pang, erlägg avgift. Skulle fotgängaren dessutom sätta sig på en parkbänk för att vila eller bara njuta av väder och utsikt står där en p-avgiftsautomat bredvid. Bara swisha några kronor för tiden som tillbringats på bänken. Böteslappar för alla uteliggare som uppenbarligen nyttjar stadens mark och förmodligen inte löst avgift.

Jo, jag raljerar men.... :huvet

Jag skulle väl säga att det redan betalas i form av skatt. Men, socialdemokrat... Skattepengarna ska han ju ha för att bränna på dumheter.

V och M var också flitiga med fotbollen. Tur att dom har så hög lön för sitt hårda arbete!

Bifogat

• 13432179_1069978263068453_2711039537101348203_n.jpg
    13432179_1069978263068453_2711039537101348203_n.jpg
    53.7 KB · Visningar: 97
Ingen nämner ju elefanten i rummet. Tjänste-/förmånsbilarna. Dessa utgör över hälften av bilarna i stockholms rusningstrafik, och desto högre trängselavgifter och p-avgifter desto mer underlättas för dessa. Eftersom avgifterna i de flesta fall betalas av arbetsgivaren. T.o.m. kommuntjänstemän med tjänstebil har tex trängselavgifter i avtalet även för privatresor.
http://www.tjanstebilsfakta.se/bilformanen-vard-dubbelt-sa-mycket-i-stockholm

Så det handlar om att underlätta för de ofta högavlönade som inte äger sin bil, på bekostnad av bil- och motorcykelägarna. Högre andel nya fina stora bilar in i stan, som vill komma fram lättare. Och mer pengar in till staden.
Biltillverkarnas lobbying bär frukt. Tjänstebilarna står redan för den största andelen av nybilsförsäljningen i storstadsregionerna, och med mer avgifter blir förmånsbil än mer attraktivt. Miljöpartiet blir nyttiga idioter.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back