SMC BKK - Arlanda Test Track 130512

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
SMC BKK + Start2Ride - Arlanda Test Track 130512

Här kommer lite bilder från söndagens SMC-kurs på Arlanda Test Track.

Dagen till ära så pågick även Start2Ride-eventet. Har i efterhand hört att det var ca 700 pers på plats idag. Har varit en hektisk men helt sjukt kul helg! (ni som körde på "gratispassen" får ett eget album i den här tråden lite senare).

Och med risk för att låta sentimental så är det så jäkla kul att jobba och stå bredvid banan när man får se alla som utvecklas under dagen, helt otrolig skillnad mellan första och sista passen!

T om så roligt så jag offrar min egna körtid för att fota er. :tummenupp

Resten av bilderna, det som blev kvar när jag manuellt gått igenom typ 800 bilder, finns här: https://plus.google.com/photos/116149756152513064144/albums/5877184752357366433

Last edited:
Kul att du noterade oss "gratisåkare" också. :) Ska bli kul att se om man lyckades bli fångad på bild.

Kul att du noterade oss "gratisåkare" också. :) Ska bli kul att se om man lyckades bli fångad på bild.

Fotade inte alla besökarpassen, men om det här är du så finns du :)

img5330r.jpg

Resterande besökarbilder kommer imorn. :musik

Ja ska bli skitkul och se om man fastnade på någon bild.
Jag kommer garanterat att anmäla mig till någon kurs framåt Juni, den här dan var bland det roligaste jag gjort, har bara kört bana en gång tidigare och det var för ca 10 år sedan.
Ett stort tack från mig till er arrangörer med ett extra tack till Jesper för att vi "gratisåkare" fick prova på detta med banåkning. :D

Jag kommer garanterat att anmäla mig till någon kurs framåt Juni, den här dan var bland det roligaste jag gjort, har bara kört bana en gång tidigare och det var för ca 10 år sedan.
Ett stort tack från mig till er arrangörer med ett extra tack till Jesper för att vi "gratisåkare" fick prova på detta med banåkning. :D

Vi har kurs på Arlanda igen 1-2/6, bara in och anmäla sig. :tummenupp

Jag fick många mail från folk i fredags som hade tänkt anmäla sig men inväntade vädret och missade sen kursen för att det blev fullt så det kan vara bra att anmäla sig i tid, det är faktiskt kul och lärorikt även om min väderbeställning inte skulle gå igenom. ;)

Annars vill jag tacka alla som kom och gjorde helgen till den succé som det blev och så hoppas jag att vi ses på kurserna i sommar, nu skall jag få tillbaka orken för att sen hålla till på Kinnekulle i helgen, även där kommer vi ha Start2Ride. :)

För att anmäla er till kurs: https://www2.svmc.se/school

För mer information om Start2Ride: http://www.svmc.se/school/Start2Ride/

Klart du ska anmäla dig! Att det var 10 år sen sist är inget hinder, för mig känns det som att det var 10 år sen jag körde de typ 5 första bandagarna/kurserna varje vår även fast det "bara" är en vinter sen sist!

Huvudsaken är att man har kul, och det har man alltid på en bana! :yoparty

Last edited:
får man köra med jeans på SMC körning :rolleyes:

Besökspassen (som den bilden är ifrån) var lite special i om Start2Ride-eventet.
Med "föråkare" , omkörningsförbud och låg hastighet.

Annars är det skyddsutrustning som gäller på kurserna såklart. :mattias

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...