SMC BKK - Arlanda Test Track 130511

skulle ha kommit med denna till TT banan..

2wfr2hj.jpg

Grymt Peter! Till och med jag fastnade ju på bild :)

Det såg rätt varmt ut vid din postering när solen gassade så jag förstår att du fick dig en liten bränna.

Är det ok att använda dina bilder? Tänkte kasta upp en som ny avatar :Bugar

Här har du videon du efterfrågade

Tack Ludde! Riktigt bra bild med kameran. Blir nog till att införskaffa en sån. Vill ju se "broms" videon också :rolleyes:

Inga problem, var lite långt bak bara för att filmen skulle vara tydlig. Men men nästa gång vet jag det iaf. Klart du ska fixa en likadan så kör vi i sommar och filmar varandra!

Haha, lite svårt att höra men jag säger inte direkt FUCK en gång i klippet. Fattade ju inte varför jag fick ont i handen men kollar man så slår jag ju i handen i backspegeln. Men våran gissning på 150km/h var ju inte helt fel.

Någon som vet vad en hyffsad tid är på denna bana? Mina 2.08 känns ju inte direkt jättesnabbt :gnissla

Ser helt galet ut. Jag såg ju det hela från första parkett och var helt säker på att du skulle gå omkull men du grejade ju biffen :tummenupp

Hade varit roligt att se det i tredjeperson också. Något intressant var att enligt g-krafterna (iof fejkade utifrån gps datan) så var det inte ens min hårdaste inbromsning, låg bara på 0.4g. Låg på 0.7g när jag bromsade i första filmen :confused:

AH är det du Ludde som var i samma grupp som jag? Kul :)

Har några filmer där en av våra instruktörer jagade mig, våra egna filmer blev helt fuckade eftersom vi amatörsmässigt inte dubbelkollade vinkeln på kameran osv :D

Kul och se!

Inga problem, var lite långt bak bara för att filmen skulle vara tydlig. Men men nästa gång vet jag det iaf. Klart du ska fixa en likadan så kör vi i sommar och filmar varandra!

Haha, lite svårt att höra men jag säger inte direkt FUCK en gång i klippet. Fattade ju inte varför jag fick ont i handen men kollar man så slår jag ju i handen i backspegeln. Men våran gissning på 150km/h var ju inte helt fel.

Någon som vet vad en hyffsad tid är på denna bana? Mina 2.08 känns ju inte direkt jättesnabbt :gnissla

Aha, då vet jag vem du är. Hoppas vattnet och vilan gjorde susen. ;)

Tycker du skall strunta i tiderna, finns annat att jobba på i första hand.
Och eftersom kon-chikanen byggs varje gång så är banan aldrig lika samma så jämförelse med tid är ändå oväsentligt.

Jadå vattnet och vilan gjorde mycket, tack igen! Jo men det är ju kul att se hur dålig man e
Finns något klipp med någon som har bra spårval som har någon film? Vore intressant att kunna se skillnaden och förhoppningsvis lära sig lite

Jadå vattnet och vilan gjorde mycket, tack igen! Jo men det är ju kul att se hur dålig man e
Finns något klipp med någon som har bra spårval som har någon film? Vore intressant att kunna se skillnaden och förhoppningsvis lära sig lite

Inte för att vara sån men strunta i andras spårval, välj ditt eget spår istället och se till att sätta det varv efter varv. När du kan det så kan du ändra och flytta broms och svängpunkter.
Kan du inte sätta konsekventa varv så kvittar det vilket spår du försöker köra.

Sen som man ser i videon du la upp, bromsa klart innan du börjar göra kursförändringar. ;)

Inte för att vara sån men strunta i andras spårval, välj ditt eget spår istället och se till att sätta det varv efter varv. När du kan det så kan du ändra och flytta broms och svängpunkter.
Kan du inte sätta konsekventa varv så kvittar det vilket spår du försöker köra.

Sen som man ser i videon du la upp, bromsa klart innan du börjar göra kursförändringar. ;)

Okej, tack för tipset!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...