En buss går tyvärr bort, behöver fyrhjulsdrift på alla bilar pga stuga bokstavligen uppe på fjället samt allmän vägstandard där jag ibland kör bil… samt komfort. Men visst hade det varit smutt att kunna hyra en Sprinter en långhelg utan att bli skinnad på 7000kr.Jag ställer mig på släpsidan, trots det i jämförelse med våra vänner från norr korta avståndet till en bana.
Det är skönt att sitta torrt och temperaturreglerat. Att sen tvingas hålla 80 är litet surt. Det blir en buss som nästa bil.
Jag bor dessutom i släpet uppställt i depån, bättre än tält och närmare än hotell. Har förmånen att ha ett flyttsläp, så plats att ha med bra-att-ha/moralhöjande saker är det inge brist på.
Ett gäng gånger genom åren har jag varit extra glad att ha haft släp. Antingen har jag patinerad min hoj till okörbart skick eller så har jag lastat upp en medmänniskas hoj på plats 2 i släpet. Det räcker ju att mysklota litet för att ha sönder nåt man verkligen behöver för att köra.
Med det sagt så respekterar jag er som kör långt hem efter kurs. Har testat nån säsong men det är inget för mig.