Smc BKK 2025

Gött.

Så går du in och bokar med VonHauswollf den 17/5 på samma bana så har du dubbelt så mycket att se fram emot.
Innan årsskiftet så kostar det 1495:-, men du är inte försäkringstäckt om du har t.ex. Svedea.
Sen sätter du dig och bara bokar en jäkla massa till, för du kommer att göra det förr eller senare ändå, så lika bra att smida medans platserna finns.
Jag har absolut funderat på det! Men jag ska ta licensen också under nästa år, samt minst 2 träningsdagar med racehoj, så jag får se hur mycket jag hinner med.
Härligt, jag funderar också på att boka 20/4.
Gör det! 😎
 
Jag har absolut funderat på det! Men jag ska ta licensen också under nästa år, samt minst 2 träningsdagar med racehoj, så jag får se hur mycket jag hinner med.

Gör det! 😎
Jag tog licens i våras med SMC Sport, inte för att börja köra Sport utan för att det var något för mig själv, och det var sjukt kul. Grym dag!

Bra att faktiskt kunna tala från erfarenhet som instruktör i School också när jag vill få steg 3-4 missbrukarna att gå över till Sport istället. 😊

Rekommenderas till alla som älskar att köra hoj, den kursen är så rolig, sett för sig själv och inte enbart i kontexten ”jag måste ha en licens”.
 
20 mil till närmsta bana..nä fy böfvelen, då får det vara.
Jag har 20 krokiga mil till Sviestad. Det blir 50 härliga mil i sadeln på en dag men så har jag det lilla udda motorcykelintresset också. :hihi 🛵 :tummenupp

Edit, käre redigerare, påminner om att nä fy bövelen gäller bara om du har en tråkig motorcykel. :7peta
Men när du nu har köpt en SportHoj med bottenvrid, som dessutom av flera andra upplevs som trevlig att köra, så kanske du vill köra?
För du vill väl inte låta den bli en lågmilare?:krama
 
Last edited:
Svårt att jämföra Smc school med andra banarrangörer.
Smc håller trafiksäkerhets utbildning på bana med instruktörer, mat och fika…

KCS ordnar några bandagar för entusiaster,-ett betydligt enklare arrangemang …
Jag brukar åka på båda men de är helt olika 🙄😎
 
- Hyfsat sega 20 min hem efter en dags intensiv bankörning va?
Inte direkt, även om det kan gå 30 över skyltat så är det 3 timmar lugn, anpassad körning hem utan att använda broms. Jag är ingen nybörjare, jag har några tiotusentals landsvägsmil i sadeln på en Daytona som hjälper till. :tungan
Nu var det ett tag sedan jag körde en men nyare Speed Triple är sååå mycket mjukare och enklare att köra. Och köra bana med som man bör med en SportHoj oavsett bottenvrid. :7peta :fakta

Så även om nedan är ämnesflykt, se till att boka en bandag, SMC eller någon annan har inte så stor bedydelse. :tummenupp





 
Jag tog licens i våras med SMC Sport, inte för att börja köra Sport utan för att det var något för mig själv, och det var sjukt kul. Grym dag!

Bra att faktiskt kunna tala från erfarenhet som instruktör i School också när jag vill få steg 3-4 missbrukarna att gå över till Sport istället. 😊

Rekommenderas till alla som älskar att köra hoj, den kursen är så rolig, sett för sig själv och inte enbart i kontexten ”jag måste ha en licens”.

Om jag tar licens genom SMC, då måste man väl ha gått alla dom tidigare ”stegen”?
Jag tror att jag ska ta licens kursen med mchk i maj.
 
Om jag tar licens genom SMC, då måste man väl ha gått alla dom tidigare ”stegen”?
Jag tror att jag ska ta licens kursen med mchk i maj.
Ja SMC har dispens från Svemo så våran kurs är kortare och billigare då du måste gått alla stegen i School först. Det innebär på SMCs licenskurs att vi kan hoppa över en hel del då du redan kan grunderna på en motorbana, och körtekniskt.

Men kursen ska innehålla samma saker, samma startträning osv, så den är garanterat lika kul oavsett i vems regi den ges!
 
Alltså jag kör tre eller fyradagars på Gåsen, efter sista dagen sätter jag mig på hojen och kör 55 mil hem. Det kan ju inte vara så blodigt med 20 mil?
Jag kör gärna 20-30 mil hoj på en dag.
Men när jag har kört en bandag så brukar jag vara ganska nöjd efteråt.
Visst kan jag köra hoj hem om det inte är mer än ett par timmar. Blir det mer brukar jag ta bil och släpvagn.
 
Jag kör gärna 20-30 mil hoj på en dag.
Men när jag har kört en bandag så brukar jag vara ganska nöjd efteråt.
Visst kan jag köra hoj hem om det inte är mer än ett par timmar. Blir det mer brukar jag ta bil och släpvagn.
Nu har jag det där lite udda intresset att jag gillar att köra motorcykel. :hihi
Men att köra två bandagar i hyfsad hastighet, köra hem och sedan jobba två 10-timmarspass med 6 mil enkel resa till jobbet med SportHoj ska jag undvika i framtiden... :crash
 
Nu har jag det där lite udda intresset att jag gillar att köra motorcykel. :hihi
Men att köra två bandagar i hyfsad hastighet, köra hem och sedan jobba två 10-timmarspass med 6 mil enkel resa till jobbet med SportHoj ska jag undvika i framtiden... :crash
Tänker du gå i pension? Köra hoj tänker du väl ändå inte sluta med?

:brynad
 
Jag kanske är konstigt eller bara gammal men efter två bandagar så är jag inte den slugaste gubben på hemvägen.
Så det är hojen i släpet och kaffe, mat och frukt till mig och ett par raster.
Så de som pallar att köra hojen hem någon längre sträcka måste vara av särskilt bra virke.
 
Jag kanske är konstigt eller bara gammal men efter två bandagar så är jag inte den slugaste gubben på hemvägen.
Så det är hojen i släpet och kaffe, mat och frukt till mig och ett par raster.
Så de som pallar att köra hojen hem någon längre sträcka måste vara av särskilt bra virke.
Vi är bara olika. Jag tycker det är jobbigare att lasta släp och sitta i plåtlådan i fakking 80km/h på motorvägen. Det tar bara längre tid och är jobbigare att köra med släp än att bara tuta hem på hojen.
 
Vi är bara olika. Jag tycker det är jobbigare att lasta släp och sitta i plåtlådan i fakking 80km/h på motorvägen. Det tar bara längre tid och är jobbigare att köra med släp än att bara tuta hem på hojen.
Jag har 100 mil enkel till Gelleråsen, det blir släpvagn (och codriver) pga olämplig sträcka att hoja efter sista bandagen men visst kan man lägga sig på lite momsad hastighet där så är mindre olämpligt…
 
Jag ställer mig på släpsidan, trots det i jämförelse med våra vänner från norr korta avståndet till en bana.

Det är skönt att sitta torrt och temperaturreglerat. Att sen tvingas hålla 80 är litet surt. Det blir en buss som nästa bil.

Jag bor dessutom i släpet uppställt i depån, bättre än tält och närmare än hotell. Har förmånen att ha ett flyttsläp, så plats att ha med bra-att-ha/moralhöjande saker är det inge brist på.

Ett gäng gånger genom åren har jag varit extra glad att ha haft släp. Antingen har jag patinerad min hoj till okörbart skick eller så har jag lastat upp en medmänniskas hoj på plats 2 i släpet. Det räcker ju att mysklota litet för att ha sönder nåt man verkligen behöver för att köra.

Med det sagt så respekterar jag er som kör långt hem efter kurs. Har testat nån säsong men det är inget för mig.
 
Har funderat på att köra en bandag till sommaren, men tvekar då jag inte har tillgång till släp här. Har alltid haft med lådvis med verktyg, däckvärmare, depåstöd, och andra mysgrejor, och ofta sovit bredvid hojen dagen innan (gött att vakna tidigt och småpyssla i morgonsolen medans andra börjar dyka upp).

Man kanske skulle tänka om och helt enkelt köra hojen dit?

Sen är det det här med planering… finns det några sista-minuten möjligheter på SMC’s kurser?
 
Sen är det det här med planering… finns det några sista-minuten möjligheter på SMC’s kurser?
Det blir alltsomoftast snabbt fullbokade långt innan kurs. Det närmaste sista minuten jag haft är när jag stått på väntelistan och fått besked om plats nån vecka innan.

Men KNIX erbjuder dropin i mån av plats. Det kan skilja mellan distrikten, eventuellt. När det kommer till KNIX och små banor är Gröndal (GTR) min favoritbana.
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top