Smc´s protestlista....

• Thread starter Thread starter G-L
  • Start date Start date
Oj oj oj.......... Ni krigar o krigar, tar fram tabeller mm. !!!:D

Inse att politikerna gör vad de anser vara bra ( vilket förmodligen blir dyrt för oss ) .

Tills dess kan vi bara vänta, visst jag tycker också det är trist nu när hojjen är av och då är det väl bra att SH finns så man kan få visa hur duktig man är, samt vet allt !! :tummenupp

God jul på Er...:)

Yoshi_gixxeRR skrev:
2651334 Varför skriva på en lista mot ett förslag som är BRA??
Eftersom vi (mckollektivet) faktiskt kostar staten en massa onödiga pengar, så måste ngn oxå betala dom kostnaderna.

Finns mycket i samhället som inte är bra och kostar onödiga pengar. Rökning, snusning, alkohol, missbrukare etc etc.
Vem betalar dessa kostnader? Jo vi skattebetalare.. därför känns det lite konstigt att vissa grupper nu skall bära sina egna kostnader.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2651334
Och om "vi" får betala det, så kan vi minska på kostnaderna genom att ex:
personer i 20-25års åldern INTE har råd o köpa värsta hojen (som han lär krasha snart...)
Kostar det, så lär oxå sporthojsåkandet minska (iaf bland dom yngre)
Och förhoppningsvis även svåra olyckor att minska.
Problemet är nog inte att köpa hojen, utan försäkra den. Även om kidsen inte har råd att försäkra lär dem skenförsäkra.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2651334

Eftersom det är en tydlig trend att mc-olyckorna ökar så måste oxå ngt göras.
Det mest effektiva är tyvärr att göra det mer oekonomiskt innan ngt kan hända.

Ex: när miniregplåt kostade 400:- i böter, använde många sådana.
Men när det kostar exempelvis 4000:- så lär väldigt få använda det...
Osv,osv...

Har för mig att olyckorna däremot inte ökar procentuellt men det är fler dödsolyckor och det är gamlingar så som står för den största andelen.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2651334

Samma sak med trafikförsäkringen, är det FÖR billigt bryr vi oss inte, men när det blir FÖR dyrt så tänker dom allra flesta sig för både tre o fyra ggr innan man orsakar dyra kostnader.

Det som lär bli dyrt är nya supersporthojar, det som inte kommer vara så dyrt är små billiga personbilar.

Jag själv lär drabbas då jag har flera hojar o bilar:huvet
That´s life, like it or fuck it!!!!

.../Yoshi

Det som blir dyrt lär bli killar som bor i storstäder och inte haft KK sålänge. Tror knappast det bara är nya supersporthojar som blir dyrare utan även 10-15 år gamla sporthojar lär sticka iväg i försäkringen. Den som lever får se....

Mort skrev:
2651557 Vad är det för skitsnack om pensionärerna, att säga de inte står för sina egna kostnader. De har betalat skatt hela livet, och med tanke på hur lite de får i pension har de nog med råge betalat sin egen pension. Det är du som borde fundera på om du kan se dem i ögonen och påstå att de lever på oss andra!

Nog är det numera vi som får stå för deras kostnader ! inget fel i det tycker jag ! Synd att det som de redan jobbat ihopp försvunnit och vuxit upp till en statsskuld som vi nu måste betala med tex försäkringspremie höjning!Däremot håller jag med dig de har för lite !läs om läs rätt så förstår du vad jag skrev !

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph